Index Vakbarát Hírportál

A Merci előre egy új 2009-es Brawn-esettől retteg

2018. december 8., szombat 09:59

2019-ban új aerodinamikai szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben – ezeket részletesen többek között itt taglaltuk –, ez pedig számtalan kiskaput hozhat magával, olyanokat is, amik felboríthatják az eddigi erőviszonyokat, mondja a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

Wolff nem titkoltan a 2009-es helyzethez hasonlótól tart, amikor a Brawn GP újoncként belépve az F1-be rommá verte a mezőnyt Ross Brawnék remek fejlesztéseinek köszönhetően. „Olyan jöhet, mint 2009-ben, amikor a Brawn megtalálta a dupla diffúzort. Jövőre is lehet csapat, ami olyan kiskapura bukkan, amire a többiek nem, és ez eldöntheti a szezont” – mondta Wolff az FIA szentpétervári díjátadó gáláján, ahol megerősítette, hogy a 2018-as második Ferraritól a 10. Williamsig mindenkitől tartanak.

2009-ben a Brawn mellett a Williams és a Toyota is dupla diffúzorral ment, de csak a Brawné volt annyira hatékony, hogy azzal vb-t lehessen nyerni.

A 2019-es aeroszabályokra visszatérve, Redditen készítettek egy animált rajzot arról, hogy 2007 óta mennyit nőttek az F1-kocsik, és a különbség szembetűnő, 12 éve ott ért véget a kocsi, ahol most az első kerekek vannak.

Rovatok