8 év után térek vissza, úgy a dolgok 20 százalékát tudom abból, amit tudnom kéne Ausztrália előtt, a maradék ismeretlen. 15 körnél többet nem tettem meg egyhuzamban a kocsival. Sok a kérdőjel, de ez van
- hangzott a hét elején Robert Kubica nem túl biztató nyilatkozata csapata, a Williams téli felkészüléséről.
A lengyel új istállója, amivel 8 szezon kihagyás után tér vissza az F1-be, két és fél nap késéssel készült el az idei kocsival, mire igazán bejárathatták volna, elfogytak az új alkatrészek. Kubica azt mondta az Autosportnak, valójában egyetlen értékes napja volt az FW42-esben.
Ezek után mik lehetnek a céljai Melbourne-re?
"Mindenek előtt meg kell oldanunk, hogy a kocsi egyben maradjon.
A realitás ugyanis az, hogy a tesztem véget ért szerdán. Ami utána jött, el kell felejtenem. Előtte meglepett az autó, kellemesen, az önbizalmam nőtt, aztán viszont eltűnt, mert a kocsi nem volt jó állapotban" - kesergett Kubica, ami érthető, a teszt ugyanis péntekig tartott.
Ezek után meglepő a Williams technikai igazgatója, Paddy Lowe véleménye, aki nem sokkal versenyzője után beszélt az istálló és a kocsi helyzetéről:
Robert sokat vezette itt (Barcelonában) az előző gépet, és nagyon biztató kommenteket hallottam tőle az újról. Úgy érzi, óriásit léptünk előre, ami az alapkocsit illeti. Vezethető, lehet menedzselni vele a gumikat, az egyensúlyt és a sebességét. A tavalyi autóról ezeket nem lehetett elmondani.
Az ausztráliai idénynyitó futam március 17-én lesz, de már 15-én elkezdődnek az edzések, vagyis kvázi élesben kell sokat hozni a kocsin ahhoz, hogy vasárnap a versenyen teljesíteni tudjanak. A biztos célba érés már siker lenne.