2012-ben még F1-futamot nyertek, 2014-ben és 2015-ben a konstruktőri pontverseny harmadik helyén zártak, és ugyan 2017-ben még óriási szerencsével összehoztak egy dobogós helyet (Lance Strollnak köszönhetően Azerbajdzsánban), mégis kilátástalannak tűnik a Williams Forma-1-es istállójának helyzete: övék a mezőny leglassabb autója, a nagy előrelépésnek vélt alkatrészek egy részét szabálytalannak találta az FIA, majd emiatt ideiglenesen elküldték a csapattól a technikai igazgató Paddy Lowe-t.
Önmagában már ez is eléggé jól jelzi, mennyire mélyre süllyedt a csapat, ám a legerősebb kritikát pont a többi F1-csapat fogalmazta meg egy lépéssel, amikor önként és dalolva engedték meg a Williamsnek, hogy egy öszvér-tesztautóval segítse a Pirellit a 2021-es gumik fejlesztésében.
A többi 9 F1-csapat ugyanis egyetértett abban, amikor a Pirelli egy tesztautót kért tőlük a gumifejlesztéshez, hogy egy csapat jöhet csak szóba: a Williams, ami akkora lemaradásban van a többiekhez képest, hogy bármi előnyt is szereznek a gumitesztből, nem segít rajtuk túlzottan.
Az információ az Auto Motor und Sport újságírójához, Tobi Grünerhez jutott el, aki hozzáteszi, hogy minden más csapatnál felmerült volna a jogosulatlan előnyszerzés a hasonló tesztből, a Williamst viszont mind bátran engedték a tesztre.
2021-től 18 colos, nagyobb felnire illeszkedő gumik jönnek az F1-be, a Pirelli, ami 2023-ig nyerte el a gumiszállítói címet, ezeket kezdi tesztelni, amint megkapja az autót hozzá.