Index Vakbarát Hírportál

A Mercedes megcsinálta a tökéletes páros kerékcserét

2019. április 14., vasárnap 10:41

Lewis Hamilton egy jó rajttal eldöntötte a Kínai Nagydíj győzelmének sorsát, ezzel ő nyert az F1 történetének 1000. futamát, ami egyben saját 75. futamgyőzelme is volt.

A futam közepi kerékcseréket, illetve az azokhoz kötődő gumistratégiát leszámítva viszonylag egyhangú futam egyik legérdekesebb pillanata az volt, ahogy nagyjából a verseny kétharmadához közeledve a Mercedes páros kerékcserére szánta el magát, elég nagy kihívás elé állítva szerelőit, hiszen azoknak gyors egymásutánban kellett hiba nélkül megoldani a feladatukat.

A Mercedesnél alaposan átszámolhatták a dolgot, ugyanis pont kijött a kettős kerékcsere, a hátul haladó, így később érkező Valtteri Bottas ekkor 5,5 másodperces lemaradásban volt Lewis Hamiltonhoz képest, ez pont elég volt arra, hogy úgy érkezzen meg kerékcserére, hogy egy pillanatra se kelljen megállnia a csapattárs mögött, és ha a kelleténél jobban is kellett lassítania a finnek, az sem volt feltűnő.

Hogy mennyire sűrű egy ilyen kettős kerékcsere, az azt egyik mercedeses szerelő saját szemszögéből is megnézhetjük.

A kettős kiállás tökéletes volt, bár egyik sem volt kifejezetten gyors kerékcsere – talán úgy voltak vele, hogy inkább legyen pár tizedmásodperccel lassabb, de minden legyen a helyén, mint hogy a kapkodásban elrontsanak egy kereket, és mindkét pilóta értékes másodperceket veszítsen.

A kiállás után Hamilton az élre, Bottas a második kerékcseréje előtt álló ferraris Charles Lecerc mögé, a harmadik helyre állt vissza, de a finn hamar visszaelőzte a monacóit, és végül simán a második helyen intették le csapattársa mögött.

Rovatok