Index Vakbarát Hírportál

Gumihelyzet az F1-ben, cél: ne a Mercedes nyerjen

2019. június 28., péntek 08:57

A hétvégi Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzései előtt találkozik a Forma-1 10 csapatvezetője az FIA képviselőjével, hogy megvitassák a kialakult gumihelyzetet, miután csütörtökön az istállók formálisan is kérvényezték a gumiszállító Pirellit, hogy álljon vissza a 2019-re fejlesztett gumikról a tavalyi típusokra - értesült az Autosport.com.

Két hete merült fel ez a lépés, miután több csapat, élükön a Ferrarival, panaszkodott, hogy az idei gumikon nem működik rendesen az autója, míg a Mercedes még nagyobb fölénybe került. Állítják, amiatt, hogy a Pirelli a télen változtatott a futófelület felépítésén, 0,4 milliméterrel csökkentette azt, kvázi kihagyott egy réteget.

A Mercedes ezt bekalkulálva építette meg idei autóját, ami kiválóan használja a gumikat. Míg tavalyig többször előfordult, hogy túlhevítette azokat, ebben az évben nincs ilyen gondja. Ezzel szemben a Ferrari képtelen, vagy sokkal nehezebben képes az ideális hőmérsékletre hevíteni a gumikat, így hátrányban van, állítják az olaszok.

Panaszkodik a Ferrarin kívül a Haas, a Red Bull és a Toro Rosso, míg természetesen a Mercedes nem, ahogy az Alfa Romeo, a Renault, a McLaren és a Williams is elégedett a gumikkal, legalábbis az Autosport értesülései szerint. Más kérdés viszont, hogy szavaznának, ha lehetne választani, a Ferrari-fiókcsapat Alfa például biztosan a partnere mellett.

Az F1 szabályai szerint ugyanis voksolásra kerülhet a dolog, ha az FIA azt indokoltnak látja:

a tízből legalább 7 csapatnak kell igennel szavaznia a változtatásra ahhoz, hogy visszatérjenek a 2018-as gumik. Ha ez összejön, a nyári szünet utáni első futamra, a Belga GP-re a Pirelli már a tavalyi gumijait hozza.

A Mercedes idén eddig mind a nyolc futamot megnyerte, Lewis Hamilton hatot. Zsinórban 10 F1-győzelemnél járnak, ha Ausztriában is sikerül élen végezniük, beállítják a McLaren 1988-as - egy szezonban aratott - 11 győzelemből álló rekordját. A módosítással ezt az uralmat akarják megtörni az ellenfelek.

A Forma-1-ben - ahogy minden más sportágban is -, a szezon közbeni szabályváltoztatás szinte tiltott, csak a legvégső esetben, kényszerhelyzetben nyúlnak ehhez a lehetőséghez. De inkább akkor sem.

UPDATE: délelőtt 10-ig véget is ért a míting, de távozáskor nem nyilatkozott senki. Toto Wolff Mercedes-főnök arca azért nem bizakodó.

Rovatok