Klasszikus futam a 35 fokos alpesi hőségben, ami után csak három órával lett hivatalos a végeredmény és Max Verstappen győzelme. A Leclerc elleni előzését vizsgálták, de végül nem büntették, versenybalesetnek minősítették. Megvan a Honda első győzelme az F1-be való visszatérés óta.
Káoszrajttal indult az Osztrák Nagydíj, Verstappen a második helyen ugyanis beragadt, Hamilton épp csak ki tudta kerülni, sorra előzgették le a kocsik.
Charles Leclerc az élről biztosan eljött, Bottas és Hamilton sorolt be mögé, de utóbbit keményen szorongatta a mclarenes Lando Norris. Egymás mellett mentek, de a világbajnok megtartotta a harmadik helyet. Norris pedig rajtavesztett, leelőzte őt Kimi Räikkönen.
A finn rövid ideig volt negyedik, a felzárkózó Vettel és Verstappen megelőzte őt és Norrist is. Eseménydús volt a futam a német és a holland miatt, de az első három nagyon gyorsan beállt, Leclerc meglógott, Bottas simán ellépett Hamiltontól.
A 22. körben Bottas kezdte a kerékcseréket, a Ferrari Vettellel azonnal reagált rá, de nem sikerült tökéletesen a manőver, ugyanis
nem vitték ki időben a gumikat, még szaladtak a szerelők, amikor az autó már az emelőn volt. 4-5 másodperc is elmehetett ezzel. ráadásul nem sokon múlt, hogy az épp kiinduló Bottas az egyik Ferrari-szerelőt el ne gázolja.
Leclercet egy körrel, Hamiltont és
Verstappent viszont tíz körre később hozták,
a világbajnok vezetett a Red Bull előtt. Csakhogy a Mercedessszel valami nem stimmelt, Hamilton lassabb volt a szokásosnál, így az első szárnyát is lecserélték. Elsőről az ötödik pozícióba esett vissza a kiállása után.
Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton volt a sorrend féltávnál, utóbbi kiszállt, az autónak padlóhibája lehetett,
Verstappen viszont elindult a győzelemért a 10 körrel frissebb gumikkal.
Vettel az 50. körben előzte meg, Bottast az 56.-ban, és már második volt. 5 másodpercet kellett ledolgoznia 15 kör alatt, ami simán hozhatónak tűnt.
Vettel versenye közben elszállt, másodszor is gumit kellett cserélnie, Hamilton mögé került, ötödiknek.
A közönség Verstappent biztatta, de ő eleinte csak tizedeket tudott faragni Leclerc előnyéből. Nyomta azért keményen, hogy meglegyen a Honda első győzelme a visszatérése óta, míg Leclerc a saját első győzelméért versenyzett. Bahreinben már nagyon közel került hozzá, amikor vezető helyen motorhiba miatt esett vissza, és lett csak harmadik.
10 körre csak 4 másodperce maradt a monacóinak,
még mindig befoghatónak tűnt Verstappen számára.
8 körrel a vége előtt már fél másodpercet veszített a Ferrari fél körön, 3 másodperc alá csökkent a különbség. Kezdett kijönni a 10 körrel frissebb gumi előnye.
7 kör – 2 másodperc, egyre izgalmasabbnak tűnt és egyre valószínűbbnek, hogy meg fogja csinálni Verstappen.
5 kör, egyetlen másodperc maradt, és a Red Bull–Honda borzasztóan jött.
A 67. körben már kétszer is próbálkozott az előzéssel Verstappen a nyitható szárnnyal, de a ferraris ekkor még kivédekezte.
A 68. körben a Honda megelőzte a Ferrarit, de Leclerc zseniálisan jött vissza, és visszavette az első helyet.
A 69.-ben nem bírta tovább Leclerc, Verstappen kifékezte, bebújt mellé, és megelőzte. A két kocsi a kanyar közepén összeért, a Ferrari lecsúszott a pályáról.
Kemény manőver volt Verstappentől, a kontakt miatt a felügyelők pár kör múlva jelezték, vizsgálják a történteket, hivatalos döntés viszont csak órákkal később született.
Verstappen két és fél körön át vezetett ugyan, de az utolsó két és fél körön át, és megnyerte az Osztrák Nagydíjat. Sikere viszont csak bő három óra várokozás után lett hivatalos, amikor a versenybírók közölték, nem büntetik az esetet, amit versenybalesetnek minősítettek.
Leclerc újra szívszorongató módon bukta el élete első győzelmét. Az eset után a Ferrari közölte, nem fellebbezi meg a döntést, elfogadja, hogy Verstappen a futamgyőzes, tehát nem kezd olyan, két hétig húzódó ügybe, mint Sebastian Vettel és Lewis Hamilton kanadai incidense után, ami Vettel futamgyőzelmébe került.
Bottas csendes harmadik lett, Vettel az utolsó előtti körben megelőzte a végképp elgyengülő Hamiltont, a negyedik-ötödik helyen futottak be. Norris, Gasly, Sainz, Räikkönen és Giovinazzi zárta az első tízet.
A Honda először nyert, mióta 2015-ben visszatért az F1-be, a pályán mindenképp ők voltak a leggyorsabbak, megérdemelték.
Az autóból kiszállva Verstappen és Leclerc teljesen másképp látta az esetet.
Ha ennyi nem fér bele, ne is beszéljünk tovább versenyzésről
– mondta Verstappen.
Nem hagyott nekem helyet, egy körrel előtte vissza tudtam támadni, de aztán ezt nem tehettem meg, mert kiszorított. Meglátjuk, mit döntenek majd
– hangzott Leclerc véleménye.
A határozat elhúzódhat, nagyon alaposan meg fogják vizsgálni a felvételeket, az adatokat, valószínűleg a pilótákat is beidézik.
Nem akarom elszomorítani a kemény versenyzés híveit, de szerintem Verstappen hagyhatott volna helyet Leclerc-nek. Nem mellette szól az előző kör sem, amikor mindketten elfordultak hasonló szituációban. Verstappen nyitott a kormányon balra, nekem ez már nem fér bele
– nyilatkozta az M4-en Michelisz Norbert, a tévécsatorna szakkommentátora.
Wéber Gábor kommentátor hosszabb fejtegetés után szintén arra jutott: „Ezt én sem engedném el”.
Ami biztos, hogy a Mercedes 10 futam óta tartó győzelmi sorozata megszakadt, a Red Bull–Honda szakította meg. Idén először nyert más autó a Mercedesen kívül.
A világbajnokságot Hamilton biztosan vezeti, bár Bottas most hozott rajta öt pontot.
Két hét múlva Brit Nagydíj.