Zseniális futam volt a Brit GP-n vasárnap, Lewis Hamilton nyert újra, idén már hetedszer. Nagyjából simán ment a versenye, szerencséje volt a biztonsági kocsival, ami számára épp jókor jött be, így a kerékcseréje után élen maradhatott csapattársa, Valtteri Bottas előtt.
A hajrában jött mégis egy kis csavar a napjába, amikor hét körrel a vége előtt a Mercedes kihívta egy újabb kerékcserére. Csakhogy ő mégsem állt ki, bár az előnyéből futotta volna az extra megállásra.
"Megvolt az előnyöm a kerékcseréhez, de a boxba be kell menni, meg kell állni, extra nyomás van a szerelőkön a csere miatt. Nem mintha kételkednék bennük, de ezzel csak esélyt adunk a hibára.
Minek kockáztatni?
Eléggé megkíméltem a gumikat, jól ment a kemény keveréken, még tudtam vele haladni. Ritkán megyek szembe a csapattal, de úgy döntöttem, hogy most ez a legjobb nekem."
A csapatfőnök, Toto Wolff nyugtázta Hamilton lépését, bár sok mást nem tehetett, nem csak azért, mert az angol vezette a kocsit, hanem mert pilótája az utolsó körben, a viseltes gumikon is teljesítette a verseny leggyorsabb körét.
Wolff elmondta, nem a leggyorsabb körért járó pluszpont miatt akarták Hamiltont lágy gumira tenni a hajrára, hanem egy újabb biztonsági kocsitól tartottak.
Éles vita volt köztünk odabent a boxban, volt egy szabad kiállási lehetőségünk, hogy a lágy gumira váltsunk, vagy sem. A pilóta szempontjából mindig rizikós kiállni, de ha biztonsági kocsi jött volna, a hajrában a kemény gumin kiszolgáltatott lehetett volna az ellenfelekkel szemben. Megkérdeztük, mit gondol, szerintem jól döntött, jó volt, hogy kint maradt
- idézte az Autosport Wolff értékelését.
Hamiltonéval nagyon ellentétes eset volt a Toro Rosso-Hondával induló Alex Alboné, aki szívesen kiállt volna új gumikért, de nem tehette meg: az autója ugyanis magas feszültség alá került futam közben, és az istállója nem merte kihívni, nehogy megrázza a kocsi a szerelőit. "Két választásunk volt, kint hagyjuk Alexet vagy behívjuk, leállíttatjuk vele a motort, ami áramtalanítja a gépet, és kicseréljük a kerekeket. Az előbbit választottuk" - mondta Tojoharu Tanabe Honda-főnök. Albon első kiállása a verseny elején volt, így 39 kört kellett megtennie a közepes keveréken a célig. Végig pontszerző helyen haladt, az utolsó két körben előzték le a teljesen megsemmisült gumijain, 12. lett.