Motoralkatrészeket foglalt le a Nemzetközi Autós Szövetség a hétvégi Brazil Nagydíj után - értesült a német Auto, Motor und Sport (AMuS) című újság.
A lap bennfentes újságírója, Michael Schmidt úgy tudja, az FIA üzemanyagrendszerek alkatrészeit kobozta el, méghozzá
Az előző futamon, az Amerikai GP előtt a szövetség tisztázta, mi megengedett a üzemanyaghasználat során, direktívát adtak ki. A Ferrari miatt volt erre szükség, az ellenfelek a csapat nagy erőfölénye miatt arra gyanakszanak, szabálytalan dolgot művelnek az olaszok.
Miután a Ferrari Austinban mélyen az előző két hónap eredményei alatt teljesített, a Red Bull-pilóta Max Verstappen azt mondta, korábban csaltak. Ezt hevesen cáfolta a Ferrari-főnök, Mattia Binotto, aki folyamatosan állítja, semmit nem módosítottak a motorjaikon a direktíva hatására.
Brazíliában sem jelentette fel senki a Ferrarit, az FIA saját hatáskörében intézkedett, valószínűleg végleg tisztázni akarja a kérdést. Emiatt nézi meg és vélhetően veti össze egy standard Ferrari-, egy nem gyári Ferrari és egy másfajta motor alkotóelemeit.
A riválisok szerint a Ferrari a megengedett módoktól eltérően is üzemanyagot juttat a motorba, így hoz ki több erőt belőle, de ezt még senki nem bizonyította.
Az AMuS pár napra becsüli, amíg eredménye lesz a vizsgálatnak, ha az utolsó, másfél hét múlva sorra kerülő versenyig nem közölnek semmit, a Ferrari motorja vélhetően szabályos volt.