Pár nap kellett csak a Ferrarinak ahhoz, hogy hivatalosan is bejelentse a szezon végén távozó négyszeres világbajnok Sebastian Vettel utódját:
a McLaren 25 éves spanyol pilótáját, Carlos Sainzot igazolják le a német helyére. A McLaren sem tétlenkedett, ők Daniel Ricciardóra csaptak le.
Sainz leginkább épp a jelenleg a Renault-nál versenyző Daniel Ricciardóval volt versenyben az egyik legjobban áhított ülésért, de az ausztrál pilóta másodszor is lemaradt a Ferrarihoz igazolásról – Sainz korábbi ülésével vigasztalódhat majd a 2021-ről már Mercedes-motorokra váltó McLarennél.
Ferrari kétéves szerződést kötött Sainzcal, Daniel Ricciardo pedig a hivatalos közlés szerint több évre írt alá a McLarennél, amely azt is közölte, hogy Lando Norris biztosan marad a 2021-es idényre. A bejelentéskor Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azt közölte a spanyol pilótáról, hogy öt év alatt igazolta a Forma-1-ben, hogy kellően tehetséges és jó pilóta, és megvan benne minden adottság, ami a Ferrarihoz csatlakozáshoz kell. A csapat célja, hogy visszatérjenek a Forma-1 csúcsára, ehhez pedig erős pilótapárosra van szükségük,
Leclerc és Sainz pedig az elmúlt 50 év legfiatalabb kettőse lesz a Ferrarinál.
A McLaren köszönetet mondott Sainznak az elmúlt időszakért, Ricciardóra térve pedig elmondták, fontos lépés a csapat jövője szempontjából, hogy egy futamgyőzelmekre képes pilótát szereztek meg, aki sokat adhat a csapatnak a következő években.
Sainz több szempontból is vonzó volt a Ferrarinak – vonzóbb, mint Ricciardo. Mivel még csak 25 éves, még sokat fejlődhet, cserébe még nem tett le annyit az asztalra a Forma-1-ben, hogy túlzott elvárásai legyenek. Ennek köszönhetően Sainz könnyebben megy majd bele abba, hogy Charles Leclerc mellett inkább szárnysegéd, mint direkt kihívó legyen a csapaton belül, Ricciardo valószínűleg azért nem nyugodott volna bele ebbe a helyzetbe.
Az eddig 102 Forma-1-es futamon induló Sainz 2015-ben került az F1-be a Red Bull akadémiáján keresztül. Majdnem három teljes szezont töltött a Toro Rossónál, amikor is a 2017-es idény közepén a Red Bull machinálásának köszönhetően a Renault-nál kötött ki – ő volt a plusz ajándék, amiért a Renault hajlandó volt belemenni, hogy a Red Bull felbontsa velük a motorgyártói szerződést.
Sainz a 2018-as szezon után igazolt a McLarenhez, ahol 2019-ben eddigi legjobb szezonját teljesítette, megszerezte első dobogós helyét a Forma-1-ben, és végül a hatodik helyen zárt a világbajnoki pontversenyben.
Érdekesség, hogy Sainz egyelőre elég jól másolja a spanyolok legutóbbi világbajnoka, Fernando Alonso pályaívét, már ami a csapatok illeti – Alonso a Minardinál kezdte F1-pályafutását, majd jött a Renault, a McLaren, majd (egy kisebb renault-s visszatérés után) a Ferrari. Sainz a Minardi jogutódjával, a Toro Rossóval került be a Forma-1-be, onnan a Renault-hoz került, most a McLaren pilótája, és következhet majd a Ferrari. Egyedül a renault-s kanyar maradt ki neki.
Ezzel az egyre jobb teljesítményt mutató McLarennél is felszabadul egy ülés 2021-re – ide akár Sebastian Vettel is pályázhatott volna, de végül Ricciardo került a csapathoz, a Renault-nál felszabadítva egy helyet.