A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elutasította a Forma-1-es Red Bull istálló óvását, így a világbajnoki címvédő Mercedes csapat versenyautóiban használt új fejlesztésű kormányművet hivatalosan is szabályosnak minősítette, írja az MTI.
A Red Bull korábban még csak állásfoglalást várt az FIA-tól, ám pénteken, a szezonnyitó Osztrák Nagydíj második szabadedzését követően már hivatalosan is panasszal élt. Az FIA már azt megelőzően jelezte: jövőre tilos lesz használni az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszert, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.
A Mercedes a februári teszteken már alkalmazta a DAS-t, de versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni. A DAS lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek dőlésszögét, a körülötte kialakult hercehurcáról itt írtunk bővebben.
Az, hogy FIA ennyire gyorsan, lényegében egy délután alatt lefolytatta a viszonylag bonyolult rendszer vizsgálatát, amiatt lehet, hogy a Mercedes már a DAS tervezésekor is együttműködött a nemzetközi szervezettel, tehát nem volt számukra új, amit láttak.
Pénteken egyébként elterjedt az is Spielbergben, hogy a Red Bull már maga is közel jár egy, a DAS-hoz nagyban hasonló rendszer implementásához, ám ez újabb kérdéseket vet fel – ha hónapokig zárva volt a csapat gyára, és nem dolgozhattak hivatalosan semmilyen projekten komoly erőkkel, akkor hogyan készülhettek el azzal egy hónap alatt, mikor a Mercedesnek több mint egy év munkája volt benne. Ez viszont csak akkor lesz kulcsfontosságú, ha valóban bevetik majd a rendszert később.
A német istálló sorozatban hetedik konstruktőri világbajnoki címéért száll harcba, brit versenyzője, Lewis Hamilton pedig hetedik egyéni trófeáját nyeri, ha megvédi címét. A Red Bull tavaly harmadik volt a csapatok versenyében, a szakértők többsége szerint azonban idén a Mercedes egyetlen kihívója lesz.
Az Osztrák Nagydíj első és második szabadedzésén is Hamilton futotta a leggyorsabb kört.
Borító: Darko Bandic/AFP.