Pár századmásodpercet lassult a mezőny a múlt heti Osztrák Nagydíj kezdetéhez képest – a Stájer Nagydíj első szabadedzését megnyerő Sergio Pérez minimálisan, de elmaradt Lewis Hamilton múlt heti, az első edzésen futott legjobb idejétől.
A Racing Point múlt héten is erősen kezdett, Pérez első, Lance Stroll ötödik helye pedig azt jelzi, hogy jó irányba állították az autót az Osztrák Nagydíjon szerzett adatok alapján. Ugyanez viszont nem sikerült a Ferrarinak, amely mindent bevetett, több, a Magyar Nagydíjra szánt fejlesztést is megsürgetett, hogy még Ausztriában bevethessék azokat.
Ehhez képest ugyanúgy a 10. és 12. helyeken zárt Sebastian Vettel és Charles Leclerc, ahogy egy hete (csak akkor épp fordított sorrendben tették ezt), és eközben csak két tizedet javult a tempójuk. De még csak a hétvége legelején járunk, így egyelőre korai lenne végleg temetni az olaszokat.
Az élen záró Pérez mögött Max Verstappen, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton volt a sorrend, ők négyen 253 ezredmásodpercen belül zártak, tehát eléggé sűrű volt az eleje.
A Sátjer Nagydíj első edzésén visszatért a pályára Robert Kubica, aki Antonio Giovinazzi helyén vezetett az Alfa Romeónál, és végül a 18. helyen zárt. A Williamsnél is volt egy alkalmi pilótacsere, náluk Jack Aitken váltotta az edzésre George Russellt, ő Kubica előtt fejezte be a gyakorlást.
Az edzésen technikai probléma lépett fel Nicholas Latifinél, a Williams hat körig jutott csak, amikor félre kellett állnia. Kevin Magnussen viszont egyetlen mért körig sem jutott el a Haasszal, az akkumulátor meghibásodása miatt a garázsban töltötte a 1,5 óra nagy részét.
Pénteken reggel arról tájékoztatta a csapatokat Michael Masi, a Forma–1 versenyigazgatója, hogy a legfrissebb időjárás-előrejelzés szerint szombatra akkora esők várhatók, hogy mind a délben kezdődő harmadik szabadedzés, mind a délután 3-kor induló időmérő rendezése kérdésessé válhat.
Amennyiben nem tudják megtartani szombaton az időmérőt, vasárnap délelőtt pótolnák, ha az időjárás ezt lehetővé teszi. Amennyiben nem, úgy előfordulhat, hogy a második szabadedzés sorrendje jelenti majd a rajtsorrendet – Masi éppen ezért szólt még időben a csapatoknak, hogy ehhez mértek alakítsák a stratégiájukat.
A második szabadedzésen többnyire a versenyhelyzetet szokták szimulálni a csapatok, hosszabb pályán maradásokkal mérik, hogy hogyan kopnak az egyes gumikeverékek, tehát nem elsősorban a leggyorsabb köridő megszerzése a fő céljuk, ez viszont változhat délután.
A szabadedzés indulása utáni pillanatokban jelentett be két újabb futamot a szezonra a Forma–1: még szeptemberben Mugellóba és Szocsiba is ellátogat a mezőny, előbbi helyszínen először rendeznek F1-futamot, ez lesz a Ferrari 1000. versenye a sorozatban.