Index Vakbarát Hírportál

Schumacher rekordját beállítva Hamiltoné a Magyar Nagydíj

2020. július 19., vasárnap 16:56

Nyolcadszor tudott nyerni a Hungaroringen Lewis Hamilton, aki a hibátlan futam után átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. Verstappen úgy lett 2. a 7. helyről indulva, hogy a rajt előtt a vizes pályán falba állt, és megtörte a kocsiját. A harmadik helyet a rajt után visszaeső Valtteri Bottas szerezte meg. Meglepetést okozott a Racing Point és a Haas is.

Frissítés: A Stájer után a Magyar Nagydíj végeredményét is megóvta a Renault a Racing Pointok szabályosságát firtatva. Ugyanaz az óvás alapja, mint egy hete: a Mercedest másoló csapat fékcsatornáira kíváncsiak, pontosabban arra, hogy azok megegyeznek-e a Mercedes csatornáival.

Vizsgálták a futamot a 9. és 15. helyeken záró két Haas-pilótát is, akikről kiderült, hogy a rajt előtti kerékcserét nem saját kútfőből okoskodták ki, hanem a csapat utasította őket erre. Mivel a felvezetőkörön tilos effajta segítséget adni a pilótáknak, Kevin Magnussen és Romain Grosjean is 10-10 másodperces utólagos büntetést kapott, amivel mindketten egy-egy helyet veszítettek az eredeti eredményhez képest, így végül a 10. és a 16. helyen zártak – ez azt jelenti, hogy Carlos Sainz lett a kilencedik. (Alex Albon végül nem kapott büntetést, őt azért vizsgálták, mert a csapat állítólag külső, gépi segítséggel szárította fel a pilóta rajthelye körüli területet, vagyis megtarthatta az 5. helyét.)

Legalább másfél órán át esett az eső a 35. Magyar Nagydíja előtt, így vizes pályán kezdődött a futam – ezek a körülmények pedig már a rajt előtt kisebb zavart okoztak, a hetedik rajthelyet megszerző Max Verstappen ugyanis már a rajtrácsra tartva gumifalba csúszott, és megtörte a Red Bull elejét. A versenye nem került veszélybe, de a kocsi nyilvánvalóan nem úszta meg annyival, hogy lecserélték rajta az első orrkúpot – ezt jelezte az is, hogy még percekkel a start előtt is lázasan dolgoztak a szerelők a bal első felfüggesztésen.

A vizes pálya a rajtra és utána is is kavarodást hozott: az élről induló Lewis Hamilton simán elhúzott, Valtteri Bottas viszont csúnyán beragadt a rajtnál, és vissza is esett. A vizes pályán a kicsúszás után extra motivációval vezető Verstappen rajtolt a legjobban, egészen a 3. helyig lőtt ki, Hamilton és Lance Stroll mögé, de sokáig nem maradt ez a sorrend, ugyanis hamar kiderült, a pálya villámgyorsan szárad.

Az első öt körben lényegében a teljes mezőny száraz pályára alkalmas gumikra váltott – a két Haas már a rajt előtt, a felvezetőkör végén megtette ezt, így egy ideig a 3-4. helyeken autózhattak, sőt, Magnussen egészen a 36. körig az ötödik helyen ment, közvetlenül Grosjean előtt.

Eközben a mezőny közepén folyamatosan alakult a sorrend, Alex Albon szépen lassan a Ferrarik elé küzdötte magát, majd a futam közepére az addig erőn felül teljesítő két Haast is megelőzte.

A nagyjából a futam felénél induló második kerékcserehullám tovább alakította a sorrendet. Az élen ugyan maradt Hamilton és Verstappen kettőse, de Bottas játszi könnyedséggel szerezte meg a 3. helyen Lance Strolltól, miközben a Haasok egyre hátrébb csúsztak vissza – Magnussen viszont foggal-körömmel ragaszkodott a pontszerző helyéhez, és végül a 9. helyen ért célba, ami hatalmas eredmény a Haas eddigi 2020-as teljesítményét látva. Később büntetés miatt a 10. helyre került, Carlos Sainzcal cserélt helyet.

Eközben Sebastian Vettel a Ferrari helyzetéhez képest egész jó futamot tudott maga mögött, és Carlos Sainz, illetve Daniel Ricciardo kerékcseréi után az eredeti rajthelyét jelentő 5. helyig kúszott fel – végül Alex Albonnak sikerült a hosszú üldözés végén megelőznie a Ferrarit, így Vettelt csak a 6. helyen intették le. Csapattársa, Charles Leclerc végül nem szerzett pontot.

A futam utolsó harmadában Valtteri Bottas hosszú körökön át üldözte a 2. helyen autózó Max Verstappent, de nem tudott mit kezdeni vele, így 20 körrel a leintés előtt harmadszor is friss gumikért ment, hátha így tempóelőnybe kerül a Red Bull-lal szemben. A húzás végül nem jött be, 10 kör után alig csökkent kettejük között a különbség, így maradt az élen a Hamilton, Verstappen, Bottas sorrend. Verstappen a rajt előtti balesete után, a 7. helyről lett dobogós, de nagyot ment a másik Red Bull-lal Alex Albon is, aki a 13. helyről indulva ért fel az 5. helyig.

Hogy a 35. Magyar Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton mennyire más versenyen volt a többiekhez képest, azt jól jelzi, hogy a világbajnoki címvédő 3 körrel a vége előtt csak három pilótának nem adott körhátrányt. Végül négyen zártak kapott kör nélkül, de csak azért, mert az utolsó körökben Hamilton egy harmadik kerékcserével ráment a leggyorsabb körért járó pluszpontra, sikerrel.

A futamgyőzelmével Lewis Hamilton beállította Michael Schumacher egyik rekordját: Hamiltonnak ez volt a 8. sikere a Hungaroringen, egy pályán ennyi versenyt csak a hétszeres világbajnok német legenda tudott nyerni, aki a Francia Nagydíjnak helyet adó Magny Cours-ban győzött nyolcszor. Hamilton 86. futamgyőzelmét szerezte, ebben a mutatóban is egyre közelebb az F1 rekordját 91 sikerrel tartó Schumacherhez.

„Köszönettel tartozom az egész csapatnak, azoknak is, akik a központban dolgoznak, mert nagyon jó autót fejlesztettek az idei évre. Ez az egyik kedvenc versenyem a naptárban, és ma az volt a különleges kihívás, hogy végig egyedül voltam az élen. Összességében minden tökéletesen alakult a számomra ezen a hétvégén” – idézte az MTI Hamilton a futam utáni nyilatkozatát. Verstappen azt mondta, látta, hogy az utolsó körökben Bottas egyre közelebb kerül hozzá, de végül valahogyan ki tudott tartani, és megőrizte a pozícióját, ezzel köszönte meg a rajt előtti szerelést. Bottas csalódottan nyilatkozott a leintés után, és elismerte, hogy elrontotta a rajtot. „Őszintén szólva a startnál el is ment a futamom, nem reagáltam jól, sokat estem vissza, és onnantól nagyon nehéz volt a dolgom” – mondta.

Idei második futamgyőzelme után élre állt a világbajnoki pontversenyben Lewis Hamilton, neki 63, a második helyezett Bottasnak 58 pontja van, a harmadik helyen Max Verstappen jön 33 ponttal. A csapatversenyben már három futam után is kimagasló a Mercedes fölénye, a világbajnok csapat a maximálisan megszerezhető 132 pontból 121-et begyűjtve vezet, a második Red Bull 55, a McLaren (a Haas-büntetés utáni állás szerint) 41 ponttal a 3., majd szorosan mögöttük jön a Racing Point 40 ponttal.

A 35. Magyar Nagydíj után egy hét pihenő jön, a mezőny augusztus 2-án, a Brit Nagydíjjal folytatja majd a szezont.

(Borítókép: Leonhard Foeger/Reuters)

Rovatok