Index Vakbarát Hírportál

A Pirelli elismerte a gumik hibáját, ötletük is van a megoldásra

2020. augusztus 4., kedd 15:59

A vasárnapi ígéretét betartva gyorsan lefolytatta vizsgálatát a Forma–1-es gumikat gyártó Pirelli a hétvégi Brit Nagydíjon történt, három pilóta bal első kerekét érintő defekt ügyében. Az olasz gyártó elemzése szerint a szokottnál nagyobb igénybevételt jelentő pályán megtett túl hosszú etap vezetett a futamgyőztes Lewis Hamilton, illetve a második és negyedik helyeket bukó Valtteri Bottas és Carlos Sainz esetében a defekthez.

A Pirelli közleménye szerint a 2019 óta történt jelentős gyorsulás – a 2020-as időmérőt 1,2 másodperccel jobb köridővel nyerték Silverstone-ban, mint egy évvel korábban –, a silverstone-i pálya gyors kanyarjai jelentette terhelés együttesen vezetett a gumihibákhoz a futam végén. A közleményben az áll, hogy a defektes autók hosszan maradtak kint a pályán, ám mindegyik a Pirelli által megadott tartományon belül maradt, az előrejelzések szerint 40 kört biztosan bírnia kellett volna a legkeményebb keveréknek.

A meghibásodások ellenére a Pirelli továbbra is úgy tervez, hogy az augusztus 9-i, a 70. évforduló Nagydíja névre keresztelt versenyen a Brit Nagydíjhoz képest eggyel lágyabb keverékeket szállít, vagyis az öt gumiból álló paletta középső három keverékét (C2-C3-C4) biztosítják majd a csapatoknak a versenyre, amik a vasárnap váratlanul hamar elhasználódó C1-es keveréknél kevesebbet bírnak majd a pályán. Ezt kompenzálandó, az eddiginél valamivel magasabb minimális keréknyomást írnak majd elő a csapatok számára, abban bízva, hogy így nem ismétlődik meg a vasárnapi fiaskó.

Rovatok