Vasárnap a Spanyol Nagydíjjal folytatódott az idei F1-es világbajnokság, a szezon hatodik futamán a címvédő hatszoros világbajnok Lewis Hamilton indulhatott az élről, mellőle csapatárra, Valtteri Bottas rajtolt. A finn mindössze 59 ezredmásodperccel maradt el Hamiltontól, akinek pályafutása újabb mérföldkőhöz érkezett: 150. alkalommal indulhatott az első sorból, ami új rekord az F1-ben. A két Mercedes mögött a Red Bull-lal Max Verstappen volt a harmadik leggyorsabb a szombati időmérőm, a hollandot a két Racing Point – Sergio Pérez és Lance Stroll – követte. A Ferrarik elvesztek a középmezőnyben, Charles Leclerc 9. lett, Sebastian Vettel pedig 11.
Az időmérőn és a szabadedzéseken látott tempó alapján toronymagasan a Mercedes volt a 66 körös futam esélyese, az erőviszonyokat a gumikopás kavarhatta meg a spanyolországi hőségben: egy héttel korábban Silverstone-ban, a 70. évforduló Nagydíján a jobb gumikezelésnek köszönhetően tudott győzni Verstappen, a Red Bull most is ebben bízhatott. Tavaly Hamilton nyert Bottas előtt, a harmadik helyre Verstappen futott be.
Hamilton simán eljött a rajtnál, Bottas nem tudta megszorongatni, sőt, a finnt Verstappen és az 5. helyről rajtoló Stroll is megelőzte a célegyenes végén. A középmezőnyben Pierre Gasly rajtolt nagyot, a francia pilóta két pozíciót javítva a nyolcadik helyre jött fel az AlphaTaurival. A Ferrarik maradtak a 9. és a 11. helyen a rajt után.
Az első körökben Hamilton és Verstappen gyorsan elhúzott a mezőnytől, 1,3-1,5 másodperc volt közöttük a távolság. Bottas az 5. körben tudta megelőzni Strollt, addigra viszont több mint 3 másodpercre nőtt a hátránya Hamiltonhoz képest. Verstappent közben arra kérte a csapata, hogy maradjon le egy kicsit Hamiltontól, erre a holland az válaszolta, hogy nem fog tudni, mert Hamilton "szuperlassan" megy, azaz spórol a gumikkal.
A 12. körben Hamilton megfutotta a verseny leggyorsabb körét, majd a következő körökben elkezdte emelni a tempót, Verstappen hátránya gyorsan 3,2-3.4 másodpercre nőtt. A Mercedes is arra biztatta pilótáját, hogy növelje előnyét az első kerékcsere előtt. Verstappen közben az elhasználódó hátsó gumijaira panaszkodott a rádión, úgy tűnt tehát, hogy ezúttal elmarad a stratégiai csata a Red Bull és a Mercedes között. A 19. körben Hamilton előnye már majdnem 6 másodperc volt Verstappenhez képest, aki ingerülten kérlelte csapatát, hogy cseréljék le a tönkre ment gumikat.
A 22. percben teljesült Verstappen kívánsága, közepes keverékű gumikat kapott a kiállásnál. Hamilton egy körrel később állt ki, ő is közepes gumikat kapott. Nem sikerült tökéletesen a boxkiállása, körülbelül 2 másodpercet veszített a brit. Bottas is kiállt utána, így visszaállt a Hamilton-Verstappen-Bottas sorrend. Verstappen faragott egy keveset hátrányából, 4 másodperccel követte Hamiltont. Bottas közben a fekete overáljára panaszkodott, melege volt a finn pilótának. A Mercedes a rasszizmus elleni harc jegyében váltott fekete színre az idény elején, a csapat korábban cáfolta, hogy az autók fekete borítása túlmelegedési problémákat okozna.
A 30. kör tájékán Hamilton gumijain elkezdtek megjelenni a hólyagosodás nyomai, de ez a tempóján nem látszott meg, Verstappen nem tudott közelebb kerülni hozzá. A középmezőnyben komoly csaták zajlottak a pontszerző helyekért, Pérez Strollt előzte meg a 4. helyért, Albon és Gasly pedig Esteban Ocont nyomta le. A Ferrarinál azt jelentették, hogy az 50. körben elérheti az eső a pályát, a Mercedes azt mondta Hamiltonnak, hogy rövid záporra számítanak a verseny utolsó szakaszában. Ebből végül semmi nem lett, nem érkezett meg a várt zuhé.
A 37. körben Leclerc megpördült a célegyenes előtti sikánban, a visszajátszásból kiderült, hogy hirtelen lekapcsolt a motorja. Hiába tudott visszaállni, egy körrel később kénytelen volt feladni a versenyt. A csapat később azt közölte, hogy az egyik kerékvető okozhatta a meghibásodást.
A 40. körre Hamilton előnye már 10 másodperc fölé nőtt, Verstappen tehetetlen volt, nem tudta tartani vele a lépést. A 42. körben letudta második kerékcseréjét is a holland, megint közepes gumikat kapott. Bottas 7 körrel később állt ki, de így is csak a Red Bull mögé tudott visszaállni, viszont a lágyabb keveréket kapta meg a hátralévő 17 körre. Hamilton még tovább húzta, csak az 52. körben cserélt kereket.
A kerékcserék második köre után sem változott a verseny képe: Hamilton folyamatosan gyorsabb volt Verstappennél. Bottas sem tudott közeledni a Red Bullra, kezdett beállni a végső sorrend. A negyedik helyen álló Pérez 5 másodperces büntetést kapott, amiért nem vette figyelembe a kék zászlóst figyelmeztetést, amikor Hamilton lekörözte. Ez azért volt fontos, mert csapattársa, Stroll 7 másodpercre volt tőle, tehát igyekeznie kellett, hogy megtarthassa a pozícióját. A 65. körben harmadszorra is kihívták Bottast, hogy a friss gumikon megfussa a verseny leggyorsabb körét, és megszerezze az azzal járó bónuszpontot.
Hamilton 23 másodperccel nyert Verstappen előtt, Bottas 3. lett. Hamilton zsinórban negyedik alkalommal nyerte meg a Spanyol Nagydíjat.
A mostani volt Hamilton 88. futamgyőzelme, közel van ahhoz, hogy beállítsa a hétszeres világbajnok Michael Schumacher rekordját, aki 91-szer győzött az F1-ben.
Egy másik Schumacher-csúcsot viszont megdöntött Hamilton: 156. dobogós helyezését szerezte meg Spanyolországban.
Az élmezőny mögött Sergio Pérez megtartotta negyedik helyét, Stroll 5. lett, mögöttük Sainz-Vettel-Albon-Gasyl-Norris volt a sorrend. Ki kell emelnünk a 11. helyről induló Vettelt, aki az egykiállásos stratégiájának köszönhetően szerezte meg a bravúrnak számító 7. helyet. Bottas végül megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így övé lett a bónuszpont.
Idei negyedik győzelmével Hamilton tovább növelte előnyét a világbajnokságban, már 132 pontja van, a második helyen álló Verstappennek 95, Bottasnak pedig 89. A 2020-as világbajnokság két hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik.
Spanyol Nagydíj, végeredmény:
Leggyorsabb kör: Bottas, 1:18.813 perc (66. kör)