Ocon után a másik Alpine is a pontszerzők között. A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso is legyűrt egy Ferrarit, és jelenleg a 8. helyen halad. Eddigi legjobb teljesítményét nyújtja a visszatérése óta.
Ez volt a 2021-es Portugál Nagydíj. Köszönjük, hogy velünk tartottak. Hamarosan olvashatják a verseny összefoglalóját itt az Indexen. A szezon egy hét múlva a Spanyol Nagydíjjal folytatódik.
Ez szoros volt, és ugyan a befutónál Verstappené volt a leggyorsabb kör, mivel elhagyta a pályát, törölték az idejét, így Valtteri Bottas kapja az extra pontot.
A címvédő nyeri az idei harmadik futamot. Verstappen jön be a második helyen, az első helyről induló Bottas pedig a dobogó harmadik fokára állhat fel.
A Red Bull is kihozza Verstappent az extra pontért. Na vajon kié lesz? Bottasé vagy Verstappené?
Akár egy-egy ponton is múlhat a 2021-es világbajnoki cím. Bottas kijött friss gumikért, hogy a leggyorsabb körért járó bónuszpont az övé lehessen.
Ocon után a másik Alpine is a pontszerzők között. A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso is legyűrt egy Ferrarit, és jelenleg a 8. helyen halad. Eddigi legjobb teljesítményét nyújtja a visszatérése óta.
Az egyForma mérnöke, Dr. Kling Sándor hívta fel a figyelmet arra, hogy a portugál pálya célegyenesének a vége mennyire igénybe veszi az autók első tengelyét.
Az egyenes végén egy nagyon durva lejtés van a pályában, amely rögtön nagy igénybevételt helyez az autók elejére, elsősorban a tengelyekre. Majd ezután az első kanyar előtt rögvest van egy bukkanó, ami szintén komoly erőpróba az autók számára. 66 körön keresztül ez extrém igénybevétel.
Hibás adatokat kap a Mercedes egyik kipufogószenzora, amely emiatt korlátozza a motor teljesítményét. Ez aztán kellemetlen Bottas számára.
A finn rádión jelenti, hogy erőt veszít az autója. Itt lehet az esély Péreznek, hogy elkapja a Mercedest!
12 körrel a leintés előtt a címvédő közel öt másodperccel előzi meg Verstappent, akit Bottas csak követni tud, támadni nem.
Ezzel most begyorsul majd a mexikói, ám a senki földjén halad a negyedik helyen tíz másodperccel Norris előtt és 24-gyel Bottas mögött.
Hamilton simán megelőzte Pérezt, ám a címvédő rádión a kék zászlót követelte. Saját versenymérnöke igazította el a britet, hogy Pérez versenyben volt vele.
A mexikói továbbra sem volt kint friss gumikért, valószínűleg Hamilton nem sokat fog bíbelődni vele.
Valószínűleg a Pérezzel történő incidenst fogják szankcionálni a versenybírák.
Úgy tűnik, a harmadik versenyhétvégére magára talált az Alpine, ugyanis Esteban Ocon azok után, hogy a hatodik helyről rajtolhatott, most a Ferrarikkal viaskodik a pontszerző helyeken.
Nyikita Mazepin lekörözésekor Pérez majdnem összeért az orosszal. A mexikói „idiótának” titulálta versenyzőtársát a rádión. Sok időt bukott ezzel Pérez.
Sietnie kell, ugyanis Pérez egy esetleges biztonsági autós fázis esetében veszélyes lehetne Bottas dobogójára. A finné most a leggyorsabb kör.
A másik Red Bull-lal Pérez még mindig nem volt kint a bokszban. Lehetséges, hogy a közepes gumira lágyat akarnak majd cserélni. Ez még akár jó stratégia is lehet.
Ezzel ideiglenesen Pérez állt az élre, de neki még jönnie kell kerékcserére.
Lassabb volt Bottas kiállása. Ennek ellenére maradt a finn a Red Bull előtt, ám a hideg gumikon nem tudott ellenállni Verstappennek, aki elment a Mercedes mellett.
A Red Bull jön ki előbb, nem a Mercedesek. Verstappen a C1-es kemény keveréket kapja. A holland füstölőset fékezett a bokszbejárat előtt.
A McLaren ausztrálja, Daniel Ricciardo szombaton már a Q1-ben búcsúzott, ám most eddig kiváló tempót diktál, és már az 5. helyen fut. Ráférne már egy jó eredmény.
33 körrel a rajt után Hamilton vezet Bottas és Verstappen előtt, míg mögöttük Pérez, Ricciardo, Alonso, Stroll, Norris, Sainz és Leclerc az első tíz sorrendje.
Érdekes, hogy az időmérőn az első öt helyen végző versenyző rajtszáma hogyan alakult:
A hétszeres világbajnok már több mint három másodperccel előzi meg csapattársát, aki folyamatosan küzd Verstappennel.
A két élcsapat mögött, ahogy idén megszokhattuk már, a Ferrari és a McLaren harcol a legjobb helyekért. Egyelőre Norrisnak áll a zászló.
Egyre inkább védekeznie kell Bottasnak, ugyanis Verstappen folyamatosan egy másodpercen belül követi a finnt.
Elsőként Carlos Sainz vált friss gumikra a Ferrarival. Valószínűleg innentől egymás után jönnek majd a versenyzők a bokszba.
A címvédő a célegyenes végén, a külső íven előzte meg Bottast. Szép manőver volt.
A holland versenyző nagyjából két másodperccel lemaradva követi a Mercedes párosát, amivel meg tudja hosszabbítani a gumijai élettartamát. Ez még sokat érhet később.