Nyikita Mazepin lekörözésekor Pérez majdnem összeért az orosszal. A mexikói „idiótának” titulálta versenyzőtársát a rádión. Sok időt bukott ezzel Pérez.
A kerékcserék során mindig az elöl haladó versenyző élvez előnyt, ő kapja meg hamarabb a friss abroncsokat. Nem csoda, hogy Hamilton minél előbb meg akarja előzni Bottast.
Nagyon szoros a harc a Mercedes két versenyzője között, de Verstappen is lőtávolban követi őket.
Sok apró hibát vétenek a versenyzők a kanyarki- és bejáratoknál. Az egyForma mérnöke, Dr. Kling Sándor szerint az autók nem egyformán érzékenyek a széllökésekre.
Az ilyen nagy szélben nagyon fontos, hogy az autó aerodinamikai stabilitása oldalszélben is jó legyen. Az oldalszél jellegű vizsgálatokat külön szokták elvégezni az autó aerodinamikai csomagján.
12 kör után a sorrend: Bottas, Hamilton, Verstappen, Norris, Pérez, Sainz, Leclerc, Ocon, Gasly, Vettel.
Rosszul gyorsított ki a holland a célegyenes elején, és Hamilton a DRS segítségével könnyedén visszavette a második helyet. Közben az élen Bottas picit meglógott.
Azonban csak közeledni tudott a finnre. Hamilton is közel a vezető duóhoz.
Folytatódhat a verseny. Az újraindítás után Bottas kiválóan indította el a mezőnyt, Hamiltont Verstappen megelőzte a célegyenes végén, és feljött a második helyre.
Igen, három, ugyanis a biztonsági autó is egy Mercedes!
Rádión jelentették az élen álló versenyzőnek, hogy forrók a hátsó fékek. Némi füstöt is lehetett látni kijönni Bottas autójából. Meglátjuk, hogy komoly-e a probléma.
Rég látható hibát vétett a finn „Jégember”.
Kimi Räikkönen ment neki az előtte haladó Antonio Giovinazzinak a célegyenesben. A finn világbajnok első szárnya komolyan megsérült, sok törmelék maradt a célegyenesben, ezért bejött a biztonsági autó. A 2007-es világbajnok kiállt a versenyből.
A rajt után Bottas maradt az élen, ahogy Hamilton és Verstappen a második és harmadik helyen, ám Carlos Sainz megelőzte Sergio Pérezt a Ferrarival és feljött a negyedik helyre.
Az F1 gumiszállítója, a Pirelli szerint a leggyorsabban az egykerékcserés taktikával lehet majd teljesíteni a 66 körös versenytávot.
Mindenki gond nélkül el tudott indulni a rajtrácsról. A felvezető kör után pedig jöhet a 66 körös száguldás.
Kísérleti jelleggel három versenyhétvégén is kipróbálják majd a szombati sprintfutamokat. Ennek a lényege, hogy a pénteki első szabadedzés után egy időmérőt tartanak, majd szombaton egy 100 kilométeres sprintversenyt, amelynek a végeredménye meghatározza majd a vasárnapi futamra a rajtsorrendet. A sprintfutamok győztese három, a második kettő, a harmadik pedig egy pontot kap. A tervek szerint Silverstone, Monza és Interlagos lesz a három kísérleti helyszín.
A koronavírus-járvány következtében a Kanadai Nagydíj szervezői az egészségügyi hatóságokra hivatkozva lemondtak az idei futamról, helyette a Török Nagydíj lesz a beugró június 11. és 13. között.
A szombati időmérő edzést kisebb meglepetésre nem Lewis Hamilton vagy Max Verstappen nyerte, hanem a hétszeres világbajnok csapattársa, Valtteri Bottas. Igaz, a finn és Hamilton között mindössze hét ezredmásodperc döntött, míg Verstappen körét – amivel az élre állt volna – pályaelhagyás miatt törölték.
27 éve, május 1-jén, éppen a tegnapi időmérő edzés napján hunyt el a háromszoros brazil világbajnok, Ayrton Senna a Formula–1 fekete hétvégéjeként emlegetett 1994-es Imolai Nagydíjon.
Hamarosan rajtol a Formula–1-es Portugál Nagydíj, tartsanak velünk!