A finn bukott a rajt után, beszorult ugyanis csapattársa mögé, így Leclerc meg tudta előzni őt. Most próbálja Bottas visszaszerezni az eredeti pozícióját.
Ez volt tehát az 51. Spanyol Nagydíj, köszönjük, hogy velünk tartottak. Hamarosan olvashatják a verseny összefoglalóját itt az Indexen! A szezon két hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik május 23-án.
Ezzel Hamilton megszerezte pályafutása 98. futamgyőzelmét. Verstappen sokáig vezetett, de be kell érnie a második hellyel, míg a dobogó legalsó fokára Valtteri Bottas állhat fel. Verstappen megfutotta a leggyorsabb kört, így övé a bónuszpont. Negyedik lett Leclerc, mögötte pedig Pérez, Ricciardo, Sainz, Norris, Ocon, és Gasly szerzett még pontot.
Mind a ketten tudják, hogy a szezon végén még sokat számíthatnak a leggyorsabb körökért járó pontok.
A győzelem, úgy tűnik, hogy elment a holland számára, de kijött a piros oldalfalú, lágy keverékért, amivel a leggyorsabb körért járó ponttal vigasztalná magát.
Verstappen nem tudott mit tenni a 35 körös gumikkal. A Mercedes taktikája élt, a hétszeres világbajnok robog a győzelem felé.
Körről körre közelít az élen álló Verstappenre Hamilton. A brit frissebb gumikkal támadhatja majd a hollandot.
Egy extra kiállás is belefért: akkora volt a finn előnye Leclerc-rel szemben, hogy simán belefér neki egy kerékcsere. Így a leggyorsabb körért járó extra pontot behúzhatja Bottas.
Bottast a frissebb gumikkal utolérte Hamilton, ám a tízes kanyar előtt nem beszélhettünk sima elengedésről. Bottas keményen védekezett, de a címvédőé volt a belső ív, így már nincs közte és Verstappen között senki.
Csapatrádión figyelmeztette a csapatot, hogy nem hiszi, hogy ezekkel a gumikkal végig kint tud maradni a pályán.
Az év első felében a McLaren, a Ferrari és az Alpine állt a középmezőny élére. Egyelőre Leclerc áll a legjobban, aki a Ferrarit a negyedik helyen tartja. A monacói még Pérez Red Bullját is maga mögött tudja tartani.
Ennyi ideje van, hogy a nagyjából 20 másodperces hátrányát ledolgozza a hollanddal szemben. Izgalmas hajrára készülhetünk.
A hét közepén érkezett a hír, hogy a júniusi Francia Nagydíj előtt néhány bemutatókör erejéig vezetheti Lewis Hamilton 2019-es világbajnok Mercedesét Romain Grosjean, aki tavaly súlyos balesetet szenvedett a novemberi bahreini futamon.
Izgatottan várom, hogy újra F1-es autóban ülhessek, és egészen különleges élmény lesz egy vb-győztes Mercedest vezetni
– idézte Grosjeant a Mercedes közleménye.
A címvédő borítja a dominót: Kijött friss közepes keverékért. Na vajon mit lép a Red Bull és Verstappen?
A McLaren versenyzőjét figyelmeztették, hogy fejezze be a célegyenesbeni irányváltoztatásokat. Az ausztrál versenyző valószínűleg a gumijait próbálja a megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani.
Ugyan a hétszeres világbajnok ott van Verstappen nyakán, ám előzni egyelőre nem tud, de folyamatosan ott van DRS-nyitási távolságon belül a hollandhoz képest.
A 2020-as Spanyol Nagydíjat a brit könnyedén nyerte meg, 24 másodperccel előzte meg Verstappent, míg Bottas zárt a dobogó harmadik fokán. Egyelőre megint ők osztoznak a dobogós helyeken.
A rajt előtt néhány perccel szavazást indítottunk. Olvasóink szerint a jelenlegi helyezéseket tekintve Max Verstappen lesz a befutó. Féltávnál még mindig a holland vezet Lewis Hamilton előtt.
A kiállások után Hamilton gyorsan felzárkózott Verstappenre, hiszen a britnek négy körrel frissebbek a gumijai. Nehéz körök várnak a hollandra.
Leclerc is sokáig húzta az első kerékcserét, Bottas így elé tudott kerülni. Egyelőre nem űgy tűnik, hogy a monacói visszavághatna a finnek, a Mercedes sokkal gyorsabb a közepes keveréken.
A brit kiállása másfél másodperccel volt gyorsabb, mint Verstappené, ám a holland így is simán visszavette az első helyet. Igaz, Hamilton frissebb gumikkal támadhat.
Jean Todt, a Ferrari korábbi csapatfőnöke, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelenlegi elnöke nemrég a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában Michael Schumacher fiáról, Mick Schumacherről is ejtett néhány szót:
22 éves, és a Formula–1-ben vezet. És nem azért, mert Schumacher a neve, hanem mert gokartversenyeket és Formula–4-es versenyeket is nyert, egészen az F2-ig bezárólag
– fogalmazott Todt, aki szerint a fiatal versenyző már megszokta a nyomást.
Amikor rajtad van a sisak, elfelejted a neved. Csak akkor jut eszedbe ismét, amikor kiszállsz az autóból. Csodálatos fiú, alázatos, nem helyezi magát előtérbe. Nagyra értékelem őt és a barátságunkat.
Mick Schumacher jelenleg a 18. helyen áll, Nyikita Mazepint előzi meg.
Jelezték a hollandnak rádión, hogy két másodperccel gyorsabb Hamiltonnál. Ám megkérték Verstappent, hogy vigyázzon a gumikra, ne hajtsa túl őket. Hamilton várhatóan még tovább kint marad, legalábbis a csapat szerint.
Szokatlanul gyenge kiállás a hollandtól. Ez még sokba kerülhet a Red Bullnak. Hamilton közben rádión jelentette, hogy a gumik még mindig jók.
Az élmenők közül Bottas kezdte meg a kerékcserét. Verstappen és Hamilton még kitart.
22 körrel a rajt után Verstappen vezet, Hamilton a második, míg mögöttük Leclerc, Bottas, Ricciardo, Pérez, Ocon, Sainz, Norris és Stroll az első tíz sorrendje.
A Red Bull hollandja 2016-ban élete első, Red Bull-lal vívott versenyét megnyerte itt Spanyolországban, míg Hamilton már ötször győzött itt. Amennyiben a brit nyer, utoléri a pálya abszolút csúcstartóját, a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.
A Mercedes címvédője egy másodpercen belül követi Verstappent. Lehet, hogy dűlőre akarja vinni a párharcot már most.
Leginkább a McLaren hozott új elemeket az autóira, azonban a csapat elmondása szerint ezek egy nagyobb fejlesztési csomag első részletei. A többi újítás a következő futamokra fog érkezni fokozatosan. A spanyol pályára egy új padlólemezt és új első szárnyat hoztak a britek. A Ferrarinál már 90 százalékban a 2022-es autóra fókuszálnak. A francia Alpine pedig kezd egyre stabilabb lenni. Az imolai hétvégére hozott újítások, úgy tűnik, beváltak.
Az AlphaTauri francia versenyzője túlgurult a rajthelyén, és emiatt öt másodperces időbüntetést kapott. Ez aztán nem az olasz csapat napja.
Mindenki megőrizte a pozícióját. A középmezőnyben Fernando Alonso és Lance Stroll vívott nagy csatát, végül utóbbi bírta jobban idegekkel, és feljött a pontszerző 10. helyre.