A 2020-as Spanyol Nagydíjat a brit könnyedén nyerte meg, 24 másodperccel előzte meg Verstappent, míg Bottas zárt a dobogó harmadik fokán. Egyelőre megint ők osztoznak a dobogós helyeken.
Ez volt tehát az 51. Spanyol Nagydíj, köszönjük, hogy velünk tartottak. Hamarosan olvashatják a verseny összefoglalóját itt az Indexen! A szezon két hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik május 23-án.
Ezzel Hamilton megszerezte pályafutása 98. futamgyőzelmét. Verstappen sokáig vezetett, de be kell érnie a második hellyel, míg a dobogó legalsó fokára Valtteri Bottas állhat fel. Verstappen megfutotta a leggyorsabb kört, így övé a bónuszpont. Negyedik lett Leclerc, mögötte pedig Pérez, Ricciardo, Sainz, Norris, Ocon, és Gasly szerzett még pontot.
Mind a ketten tudják, hogy a szezon végén még sokat számíthatnak a leggyorsabb körökért járó pontok.
A győzelem, úgy tűnik, hogy elment a holland számára, de kijött a piros oldalfalú, lágy keverékért, amivel a leggyorsabb körért járó ponttal vigasztalná magát.
Verstappen nem tudott mit tenni a 35 körös gumikkal. A Mercedes taktikája élt, a hétszeres világbajnok robog a győzelem felé.
Körről körre közelít az élen álló Verstappenre Hamilton. A brit frissebb gumikkal támadhatja majd a hollandot.
Egy extra kiállás is belefért: akkora volt a finn előnye Leclerc-rel szemben, hogy simán belefér neki egy kerékcsere. Így a leggyorsabb körért járó extra pontot behúzhatja Bottas.
Bottast a frissebb gumikkal utolérte Hamilton, ám a tízes kanyar előtt nem beszélhettünk sima elengedésről. Bottas keményen védekezett, de a címvédőé volt a belső ív, így már nincs közte és Verstappen között senki.
Csapatrádión figyelmeztette a csapatot, hogy nem hiszi, hogy ezekkel a gumikkal végig kint tud maradni a pályán.
Az év első felében a McLaren, a Ferrari és az Alpine állt a középmezőny élére. Egyelőre Leclerc áll a legjobban, aki a Ferrarit a negyedik helyen tartja. A monacói még Pérez Red Bullját is maga mögött tudja tartani.
Ennyi ideje van, hogy a nagyjából 20 másodperces hátrányát ledolgozza a hollanddal szemben. Izgalmas hajrára készülhetünk.
A hét közepén érkezett a hír, hogy a júniusi Francia Nagydíj előtt néhány bemutatókör erejéig vezetheti Lewis Hamilton 2019-es világbajnok Mercedesét Romain Grosjean, aki tavaly súlyos balesetet szenvedett a novemberi bahreini futamon.
Izgatottan várom, hogy újra F1-es autóban ülhessek, és egészen különleges élmény lesz egy vb-győztes Mercedest vezetni
– idézte Grosjeant a Mercedes közleménye.
A címvédő borítja a dominót: Kijött friss közepes keverékért. Na vajon mit lép a Red Bull és Verstappen?
A McLaren versenyzőjét figyelmeztették, hogy fejezze be a célegyenesbeni irányváltoztatásokat. Az ausztrál versenyző valószínűleg a gumijait próbálja a megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani.
Ugyan a hétszeres világbajnok ott van Verstappen nyakán, ám előzni egyelőre nem tud, de folyamatosan ott van DRS-nyitási távolságon belül a hollandhoz képest.
A 2020-as Spanyol Nagydíjat a brit könnyedén nyerte meg, 24 másodperccel előzte meg Verstappent, míg Bottas zárt a dobogó harmadik fokán. Egyelőre megint ők osztoznak a dobogós helyeken.
A rajt előtt néhány perccel szavazást indítottunk. Olvasóink szerint a jelenlegi helyezéseket tekintve Max Verstappen lesz a befutó. Féltávnál még mindig a holland vezet Lewis Hamilton előtt.
A kiállások után Hamilton gyorsan felzárkózott Verstappenre, hiszen a britnek négy körrel frissebbek a gumijai. Nehéz körök várnak a hollandra.
Leclerc is sokáig húzta az első kerékcserét, Bottas így elé tudott kerülni. Egyelőre nem űgy tűnik, hogy a monacói visszavághatna a finnek, a Mercedes sokkal gyorsabb a közepes keveréken.
A brit kiállása másfél másodperccel volt gyorsabb, mint Verstappené, ám a holland így is simán visszavette az első helyet. Igaz, Hamilton frissebb gumikkal támadhat.
Jean Todt, a Ferrari korábbi csapatfőnöke, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) jelenlegi elnöke nemrég a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában Michael Schumacher fiáról, Mick Schumacherről is ejtett néhány szót:
22 éves, és a Formula–1-ben vezet. És nem azért, mert Schumacher a neve, hanem mert gokartversenyeket és Formula–4-es versenyeket is nyert, egészen az F2-ig bezárólag
– fogalmazott Todt, aki szerint a fiatal versenyző már megszokta a nyomást.
Amikor rajtad van a sisak, elfelejted a neved. Csak akkor jut eszedbe ismét, amikor kiszállsz az autóból. Csodálatos fiú, alázatos, nem helyezi magát előtérbe. Nagyra értékelem őt és a barátságunkat.
Mick Schumacher jelenleg a 18. helyen áll, Nyikita Mazepint előzi meg.
Jelezték a hollandnak rádión, hogy két másodperccel gyorsabb Hamiltonnál. Ám megkérték Verstappent, hogy vigyázzon a gumikra, ne hajtsa túl őket. Hamilton várhatóan még tovább kint marad, legalábbis a csapat szerint.
Szokatlanul gyenge kiállás a hollandtól. Ez még sokba kerülhet a Red Bullnak. Hamilton közben rádión jelentette, hogy a gumik még mindig jók.
Az élmenők közül Bottas kezdte meg a kerékcserét. Verstappen és Hamilton még kitart.
22 körrel a rajt után Verstappen vezet, Hamilton a második, míg mögöttük Leclerc, Bottas, Ricciardo, Pérez, Ocon, Sainz, Norris és Stroll az első tíz sorrendje.
A Red Bull hollandja 2016-ban élete első, Red Bull-lal vívott versenyét megnyerte itt Spanyolországban, míg Hamilton már ötször győzött itt. Amennyiben a brit nyer, utoléri a pálya abszolút csúcstartóját, a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.
A Mercedes címvédője egy másodpercen belül követi Verstappent. Lehet, hogy dűlőre akarja vinni a párharcot már most.
Leginkább a McLaren hozott új elemeket az autóira, azonban a csapat elmondása szerint ezek egy nagyobb fejlesztési csomag első részletei. A többi újítás a következő futamokra fog érkezni fokozatosan. A spanyol pályára egy új padlólemezt és új első szárnyat hoztak a britek. A Ferrarinál már 90 százalékban a 2022-es autóra fókuszálnak. A francia Alpine pedig kezd egyre stabilabb lenni. Az imolai hétvégére hozott újítások, úgy tűnik, beváltak.
Az AlphaTauri francia versenyzője túlgurult a rajthelyén, és emiatt öt másodperces időbüntetést kapott. Ez aztán nem az olasz csapat napja.
Mindenki megőrizte a pozícióját. A középmezőnyben Fernando Alonso és Lance Stroll vívott nagy csatát, végül utóbbi bírta jobban idegekkel, és feljött a pontszerző 10. helyre.