Leginkább a McLaren hozott új elemeket az autóira, azonban a csapat elmondása szerint ezek egy nagyobb fejlesztési csomag első részletei. A többi újítás a következő futamokra fog érkezni fokozatosan. A spanyol pályára egy új padlólemezt és új első szárnyat hoztak a britek. A Ferrarinál már 90 százalékban a 2022-es autóra fókuszálnak. A francia Alpine pedig kezd egyre stabilabb lenni. Az imolai hétvégére hozott újítások, úgy tűnik, beváltak.
Antonio Giovinazzi bokszkiállásába komoly hiba csúszott, ugyanis a kikészített, sárga oldalfalú közepes keverékben nem volt megfelelő a guminyomás. Ez aztán a pech. Az olasz 50 másodpercet töltött a bokszban.
Az AlphaTauri japán újonca a 10-es kanyarban állt meg, de ami a nagyobb gond, hogy leállt a motorja, és a pálya szélén hátrafelé gurul az autója. Cunoda már az időmérő edzésen is sokat panaszkodott az autójára.
Ugyanis a spanyol járványhelyzet lehetővé tette, hogy mintegy ezer néző a helyszínről tekinthesse meg a Spanyol Nagydíjat.
A finn bukott a rajt után, beszorult ugyanis csapattársa mögé, így Leclerc meg tudta előzni őt. Most próbálja Bottas visszaszerezni az eredeti pozícióját.
Verstappen máris igyekszik egy kis előnyre szert tenni, már 1,8 másodperc az előnye az élen Hamilton előtt.
Egyértelműen a holland kapta el a legjobban a rajtot, aki nagyon agresszíven betette a Red Bullt Hamilton mellé, össze is értek egy pillanatra, de mind a ketten folytatni tudják a versenyt. Charles Leclerc Valtteri Bottast verte meg a rajt után, és jött fel a 3. helyre.
Mindenki el tudott indulni a rajtrácsról. Hamarosan kezdődhet a 66 körös száguldás az 51. Spanyol Nagydíjon.
Mit gondol, ki nyeri meg vasárnap a Spanyol Nagydíjat?
Hamilton a 100. pole-ját szerezte, míg Verstappen a századik futamára készül a Red Bull-lal. Mögöttük remek pozícióból várhatja a piros lámpák kialvását Esteban Ocon, az Alpine versenyzője.
Legalábbis ami a kerékcseréket illeti, ugyanis a Pirelli kétkiállásos taktikával számol. Az F1 gumiszállítója erre a hétvégére a C1-C2-C3-as gumikat hozta el, vagyis a lehető legkeményebb kiosztást. A hispán aszfaltcsík híresen kíméletlenül bánik az abroncsokkal.
Mexikó és Oroszország után ezen a pályán teszik meg a leghosszabb távot a versenyzők a rajttól az első kanyarig. Fontos szerepe lesz a helyezkedésnek és a szélárnyéknak.
A Red Bull mexikói versenyzője, Sergio Pérez komoly fájdalmakkal küzdött az időmérő edzés alatt, egész pontosan a vállára panaszkodott a rádión. Talán ennek is volt betudható a több hiba és a gyenge rajthely (8.).
Elképesztően szorosan alakult a tegnapi időmérő edzés, ahol a címvédő Lewis Hamilton alig 36 ezreddel győzte le a Red Bull hollandját, Max Verstappent, és ezzel a brit megszerezte pályafutása századik pole pozícióját.
Hamarosan rajtol a 51. Formula–1-es Spanyol Nagydíj, tartsanak velünk!