Mick Schumacher balelső kerekét nem rögzítették jól. Azonnal megállt a fiatal német. Ez aztán a pech. Végül vissza tudott térni a pályára.
A pole-ból rajtoló monacói csak a 6. helyen áll, Gasly, Stroll és Pérez is elé került. Nem ilyen versenyről álmodtak Maranellóban...
Mögötte csapattársa jól játssza a hátvédet. A holland jelenleg 3,4 másodperccel vezet Pérez előtt.
Az eddigi négy viadalból kettőn is a harmadik helyen végzett. Mondhatjuk, hogy az egyik legerősebb helyszínén vagyunk. Hamilton jelentette is rádión, hogy nem tud Pérez mögött maradni, képtelen rá.
Éles a meccs a brit címvédő és a mexikói között. Hamiltonnak nem tenne jót a vb-összetett szempontjából, ha még egy autó bejönne közé és Verstappen közé.
17 kör után a kereket még nem cserélő Sebastian Vettel vezet az Aston Martinnal, mögötte Verstappen, Pérez, Hamilton, Stroll, Gasly, Leclerc, Cunoda, Norris, Bottas az első tíz sorrendje.
Szépen átugrották a hétszeres világbajnokot, de még messze a verseny vége. Kulcskérdés lesz a gumikezelés.
Ez nagyon lassú volt, de így is Hamilton elé tudott visszatérni. Red Bull 1-2!
1,9 mp-es kiállás, ez igen! A holland át is vette a vezetést Hamiltontól, ugyanis az extra körében folyamatosan futotta a lila szektorokat. Pérez is az élen kezd lilulni...
A Ferrari nem tört össze, de a spanyol rengeteg időt veszített ezzel. Közben Hamilton is bejött a bokszba friss gumikért. Ezzel Verstappen az élen.
Ő kezdte meg a kiállások sorát az élmezőnyben. Vajon borul-e a dominó, és jönnek-e a többiek is utána?
Legalábbis rádión az egyensúlyra panaszkodik, és valóban, a közvetítésben is látszik, hogy csúszkál a Mercedes.
A másik Red Bull is megette a Ferrarit. Ideális taktikai felállás Red Bull-szemszögből. Hamilton vezet, de ott jönnek mögötte a bikások, ami a kiállásoknál sokat érhet az osztrákoknak. Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas csak a 9.
A DRS-szel nem volt ellenfél Leclerc Ferrarija, az élen ezzel a bajnoki cím két várományosa, jöhet az újabb Hamilton–Verstappen-csata.
Nem lesz könnyű versenye a britnek, ugyanis Leclerc és Verstappen is másodpercre üldözi őt.
A francia rád
ión jelentette, hogy erőt vesztett az autója. Az Alpine a garázsban, Oconnak gyorsan véget ért a futama.
Könnyedén megelőzte még a DRS nélkül is Leclerc-t. A Mercedes, úgy tűnik, jól eltalálta a szárnybeállításokat.
Maradt az élen a sorrend, Sergio Pérez viszont bátor manőverrel megelőzte Pierre Gaslyt. Elöl Verstappen tapad Hamiltonra.
Ezt követően pedig jöhet az 51 körös száguldás Baku utcáin.
Ritkán fordul elő, de Max Verstappen nem azon a garnitúrán kell hogy kezdjen, amin az időmérőn a legjobb körét futotta, ugyanis a mérlegeléskor festék került a gumikra, épp ezért engedélyezték neki a gumicserét a futamra. Vajon hoz neki bármilyen előnyt?
Az olasz gumiszállító ezúttal a C3-C4-C5-ös, vagyis a lehető leglágyabb gumikiosztást hozta Azerbajdzsánba. Legutóbb még a C2-es keveréket is elhozták, ám azt senki sem használta a hétvége során, ugyanis túlságosan is keménynek minősült. Ezért döntöttek az olaszok a lágyabb gumikínálat mellett. Ennek ellenére is egykiállásos verseny várható.
Remekül megfigyelhető, hogy milyen módosításokkal rukkol elő a Red Bull, már ami a hátsó szárnyat illeti a tavalyelőtti bakui futamhoz képest. Nagy botrány van kialakulóban a Mercedes és az osztrákok között, hogy melyik szárny mennyire is hajlik. A szócsata Bakuban is folytatódik Christian Horner ás Toto Wolff között, de vajon mi lesz az ügy vége?
Amikor két csapattárs összeütközik, azt csapattagként megélni rettenetes. Amikor egy szempillantás alatt tönkremegy az egész heti megfeszített munka. A 2018-as ütközésük előtt folyamatosan ment a rádiózás, ugyanis Ricciardo az elmondása szerint gyorsabb tudott volna lenni Verstappennél, ám hiába kérte a csapatutasítást, a csapat nem élt vele, emiatt Ricciardo is egyre frusztráltabb lett. Végül előzésre szánta el magát, ám máig vitatható módon Verstappen a féktávon a megengedetthez képest többször is irányt változtatott, amit ekkor már Ricciardo nem tudott lereagálni, ugyanis annyira bent volt már a szélárnyékban, hogy a leszorítóerő drasztikusan lecsökkent, így elkerülhetetlenné vált az ütközés. Ezután mind a ketten roppant szomorúak voltak, napokkal később is. Eljöttek a gyárból elnézést kérni tőlük, még egy kis engesztelő ajándékot is kaptak. Biztosan nagyon megviselte őket is ez az incidens.
Az azeri pályán futott legelső versenyt még 2016-ban Európa Nagydíjként rendezték, amit Nico Rosberg nyert a Mercedes volánja mögött. 2017-től hívják Azeri Nagydíjnak az itt rendezett futamot. 2017-ben egy kaotikus versenyt követően Daniel Ricciardo örülhetett a Red Bull-lal, majd 2018-ban Lewis Hamilton ölébe hullott a győzelem, miután csapattársa, Valtteri Bottas az utolsó körökben defektet kapott az élen. Igaz, egy évvel később a finnt kárpótolta az élet, és győzött. 2020-ban a pandémia miatt nem rendezték meg az azeri futamot. Vajon idén újabb győztest avatunk?
A hírt a csapat jelentette be, miszerint 68 éves korában Mansour Ojjeh hosszan tartó betegség után életét vesztette. Mansour Ojjeh 1984-től volt a brit csapat társtulajdonosa, aki Ron Denisszel felépítette a jelenlegi F1 egyik legsikeresebb alakulatát. Nyugodjék békében!
Azerbajdzsán teljesen más kihívás elé állítja a csapatokat, mint Monaco. A sok egyenes miatt fontos, hogy a végsebességet is szem előtt tartsák a mérnökök, ugyanakkor a pálya középső szakasza igazán trükkös, szűk fordulókat, töréseket tartalmaz. Zavaró a folyton feltámadó szél, ami alapvetően tudja megborítani az autók egyensúlyát. Emellé társul még a roppant piszkos pálya, amin könnyű hibát véteni. Ezt láthattuk a hétvége során az ominózus 15-ös kanyarban.
Az azeri pálya a bonyolultabbak közé tartozik, amit jól szemléltet, hogy a szombati időmérőn négyszer is piros zászlóval kellett megszakítani a kvalifikációt.
Hamarosan megkezdődik a 2021-es Formula–1-es idény hatodik futama, az Azeri Nagydíj! Tartsanak velünk!