Max Verstappen gumi előnnyel simán lépte át az élen álló Lewis Hamiltont. A brit próbált visszatámadni, de az akció esélytelen volt.
Paul Ricard megcáfolta magát, remek futamot hozott 2021-ben. Rengeteg előzést, test-test elleni csatát láthattunk, a Pirelli előrejelzései megkérdőjelezhetőek, továbbra is a gumistratégiák a kulcsfontosságú tényezők a futamokon. Egy hét múlva Spielbergbe folytatódik a száguldás.
A Red Bull dominálta a futamot. Max Verstappen abszolút esélyese az idei világbajnokságnak. Előnyét 12 pontra növelte Hamiltonhoz képest. Sergio Pérez harmadik pozíciójával is értékes pontokat szerzett, így a konstruktőröknél továbbra is vezető pozícióban van a Red Bull.
Max Verstappen gumi előnnyel simán lépte át az élen álló Lewis Hamiltont. A brit próbált visszatámadni, de az akció esélytelen volt.
Max Verstappen egy másodpercen belül autózik már Lewis Hamiltonhoz képest. Hatalmas a feszültség!
A mexikóinak bejött az elnyújtott egykiállásos stratégia, erőből előzte meg a harmadik helyen szenvedő Valtteri Bottast. A finnek nem volt válasza az előzésre.
Valtteri Bottas kifakadt versenymérnökének, a finn a kétkiállásos stratégiát preferálta volna, de a csapat nem hallgatott rá. Bottas pozíciója veszélyben. Pérez egy másodpercen belül a finn pilótához képest.
A holland zseniális előzést hajtott végre Valtteri Bottas ellen. A Red Bull indulhat a győzelemért, Verstappennek 9 köre maradt levadászni Hamiltont az élen.
Lewis Hamilton gumijai nincsenek jó állapotban. A britnek 10 kört kell kibirnia még. Verstappen 1,2 másodpercet ad körönként a Mercedeseknek. Hamarosan előzési pozícióban a Red Bull.
A Red Bull és Verstappen között a kommunikáció akadozik. Nem túl jó előjel a futam további részéhez. Verstappen sok instrukciót jelenleg nem igényel, a holland tudja hogy előznie kell. Időközben Hamilton is jelezti, hogy nála is akadozik a rádiókommunikáció.
A Red Bull behozta Max Verstappent a másod kiállására. A holland közepes keverékeket kapott. Dőlt a Pirelli gumistratégiája. Verstappennek most erőből a pályán kell megnyernie a futamot.
A McLaren tehetsége, folyamatosan előzi a mezőnyt. Gasly, Leclerc, Sainz ellen is sima előzést hajtott végre. Lando Norris jelenleg a 8. pozícióban áll, erős tempót mutat a brit.
Charles Leclerc folyamatosan esik vissza. A monacói jelenleg 15 körös kemény keverékeken autózik, de nincs meg a tempó.
A Francia Nagydíjra a Ferrari frissített első szárnnyal készült. Kis módosítás ugyan, de mivel az első szárnyat érinti, ezért sok más tényezőt is befolyásolhat. Az új szárnylapocska-állító csavar feltehetően szélesebb beállítási lehetőségeket enged, ami az autó jobb beállítását jelenti verseny közben. A szárnyvéglap alja a légáramlatokat készíti elő például a padlólemeznek, amit a szabályok miatt módosítani kellett, és azóta ez az első módosítás ezen a területen.
Túl vagyunk a verseny felén. Verstappen, Hamilton, Bottas, Pérez, Vettel, Stroll, Ricciardo, Leclerc, Sainz, Gasly az első tíz sorrendje.
A Mercedes nem hagyja annyiban. Lewis Hamilton csatába indult az első helyért. A brit egy másodpercen belül van Verstappenhez képest.
A Red Bull a mexikói pilótánál elnyújtott bokszkiállást alkalmazott. Pérezzel bejátszható a Pirelli által jósolt egykiállás.
A Mercedes eltaktikázta magát. Toto Wolff foghatja a fejét. Lewis Hamilton bokszkiállása után Max Verstappen vette át a pozícióját. Jelenleg Segio Pérez vezeti a futamot, Verstappen a második, Hamilton a harmadik pozícióban.
Bottasnál elévágási stratégiát alkalmaznak. A finn kiállására az élen állóknak is reagálnia kell.
A Ferrari monacói pilótája indította a kerékcseréket, mondhatni idő előtt, így Leclercnél már esélyes a két kiállásos stratégia.
Fernando Alonso versenymérnökének jelezte, hogy a gumijai elkezdtek szemcsésedni. Idő előtti kerékcserék jöhetnek. A McLaren és a Ferrari is hasonló problémákkal küzd.
A brit hétszeres világbajnok továbbra is tartja a vezető pozíciót. Verstappen jelenleg két másodperccel van lemaradva Hamiltonhoz képest. Bottas, Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Riccardo, Norris és Alonso az első tíz sorrendje.
A megszokottól eltérő sorrendben a McLaren pilótapárosa. Norris üldözi jelenleg Ricciardót a 9-10. helyen.
A mexikói pilóta vagy tempó hátrányban van, vagy gumistratégiai szempontokat tart szem előtt, és ezért szakadt le Valtteri Bottastól. Pérez hátránya 7 másodperc Hamiltonhoz képest és 4 másodperc a harmadik helyen álló Bottashoz képest.
Verstappen ugyan hibát vétett, de szépen szakad el Valtteri Bottastól. A holland 1,5 másodpercre van jelenleg a vezető brittől.
Max Verstappen jól kapta el a rajtot, de az első kanyarban lecsúszott a pályáról. Lewis Hamilton vezeti a Francia Nagydíjat.
A korábbi futamokra visszatekintve az Safety Car ékerzésére nincs sok esély, az esőre viszont annál inkább.
A Le Castellet-be ma már záporok is kialakultak. Az F3 főfutamát esős körülmények között teljesítették a pilóták. Nehezítő körülmény, ha az eső az F1-es rajtig már nem is érkezik meg, a kerékvetők még vizesek lehetnek, ami nagyban befolyásolhatja az eseményeket. Az előrejelzések nem zárják ki a 15-16 óra közötti a záporok, zivatarok érkezését.
Ez a pálya nagyon hasonló a Spanyol Nagydíj helyszínéhez ahol Lewis Hamilton győzedelmeskedni tudott. Mivel Paul Ricard is hasonló karakterisztikával bír, így a Mercedesek nagyobb eséllyel győzhetik le a trónkövetelő hollandot.
A Ferrarikat és a hazai futamát teljesítő Pierre Gaslyt is érdemes lesz figyelni a futamon. Gasly a szabadedzéseken is remek formát mutatott.
Nem várható nagy taktikai verseny a gumik terén. A Formula–1 hivatalos gumiszállítója egy kiállást vetít előre, a mezőny első tíz versenyzője közepes keverékeken rajtol majd. A lágy keverékek nem biztos, hogy előkerülnek a verseny során. A csapatok rendelkezésére a C2 C3 és a C4-es keverékek állnak.