A brit hétszeres világbajnok továbbra is tartja a vezető pozíciót. Verstappen jelenleg két másodperccel van lemaradva Hamiltonhoz képest. Bottas, Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Riccardo, Norris és Alonso az első tíz sorrendje.
Paul Ricard megcáfolta magát, remek futamot hozott 2021-ben. Rengeteg előzést, test-test elleni csatát láthattunk, a Pirelli előrejelzései megkérdőjelezhetőek, továbbra is a gumistratégiák a kulcsfontosságú tényezők a futamokon. Egy hét múlva Spielbergbe folytatódik a száguldás.
A Red Bull dominálta a futamot. Max Verstappen abszolút esélyese az idei világbajnokságnak. Előnyét 12 pontra növelte Hamiltonhoz képest. Sergio Pérez harmadik pozíciójával is értékes pontokat szerzett, így a konstruktőröknél továbbra is vezető pozícióban van a Red Bull.
Max Verstappen gumi előnnyel simán lépte át az élen álló Lewis Hamiltont. A brit próbált visszatámadni, de az akció esélytelen volt.
Max Verstappen egy másodpercen belül autózik már Lewis Hamiltonhoz képest. Hatalmas a feszültség!
A mexikóinak bejött az elnyújtott egykiállásos stratégia, erőből előzte meg a harmadik helyen szenvedő Valtteri Bottast. A finnek nem volt válasza az előzésre.
Valtteri Bottas kifakadt versenymérnökének, a finn a kétkiállásos stratégiát preferálta volna, de a csapat nem hallgatott rá. Bottas pozíciója veszélyben. Pérez egy másodpercen belül a finn pilótához képest.
A holland zseniális előzést hajtott végre Valtteri Bottas ellen. A Red Bull indulhat a győzelemért, Verstappennek 9 köre maradt levadászni Hamiltont az élen.
Lewis Hamilton gumijai nincsenek jó állapotban. A britnek 10 kört kell kibirnia még. Verstappen 1,2 másodpercet ad körönként a Mercedeseknek. Hamarosan előzési pozícióban a Red Bull.
A Red Bull és Verstappen között a kommunikáció akadozik. Nem túl jó előjel a futam további részéhez. Verstappen sok instrukciót jelenleg nem igényel, a holland tudja hogy előznie kell. Időközben Hamilton is jelezti, hogy nála is akadozik a rádiókommunikáció.
A Red Bull behozta Max Verstappent a másod kiállására. A holland közepes keverékeket kapott. Dőlt a Pirelli gumistratégiája. Verstappennek most erőből a pályán kell megnyernie a futamot.
A McLaren tehetsége, folyamatosan előzi a mezőnyt. Gasly, Leclerc, Sainz ellen is sima előzést hajtott végre. Lando Norris jelenleg a 8. pozícióban áll, erős tempót mutat a brit.
Charles Leclerc folyamatosan esik vissza. A monacói jelenleg 15 körös kemény keverékeken autózik, de nincs meg a tempó.
A Francia Nagydíjra a Ferrari frissített első szárnnyal készült. Kis módosítás ugyan, de mivel az első szárnyat érinti, ezért sok más tényezőt is befolyásolhat. Az új szárnylapocska-állító csavar feltehetően szélesebb beállítási lehetőségeket enged, ami az autó jobb beállítását jelenti verseny közben. A szárnyvéglap alja a légáramlatokat készíti elő például a padlólemeznek, amit a szabályok miatt módosítani kellett, és azóta ez az első módosítás ezen a területen.
Túl vagyunk a verseny felén. Verstappen, Hamilton, Bottas, Pérez, Vettel, Stroll, Ricciardo, Leclerc, Sainz, Gasly az első tíz sorrendje.
A Mercedes nem hagyja annyiban. Lewis Hamilton csatába indult az első helyért. A brit egy másodpercen belül van Verstappenhez képest.
A Red Bull a mexikói pilótánál elnyújtott bokszkiállást alkalmazott. Pérezzel bejátszható a Pirelli által jósolt egykiállás.
A Mercedes eltaktikázta magát. Toto Wolff foghatja a fejét. Lewis Hamilton bokszkiállása után Max Verstappen vette át a pozícióját. Jelenleg Segio Pérez vezeti a futamot, Verstappen a második, Hamilton a harmadik pozícióban.
Bottasnál elévágási stratégiát alkalmaznak. A finn kiállására az élen állóknak is reagálnia kell.
A Ferrari monacói pilótája indította a kerékcseréket, mondhatni idő előtt, így Leclercnél már esélyes a két kiállásos stratégia.
Fernando Alonso versenymérnökének jelezte, hogy a gumijai elkezdtek szemcsésedni. Idő előtti kerékcserék jöhetnek. A McLaren és a Ferrari is hasonló problémákkal küzd.
A brit hétszeres világbajnok továbbra is tartja a vezető pozíciót. Verstappen jelenleg két másodperccel van lemaradva Hamiltonhoz képest. Bottas, Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Riccardo, Norris és Alonso az első tíz sorrendje.
A megszokottól eltérő sorrendben a McLaren pilótapárosa. Norris üldözi jelenleg Ricciardót a 9-10. helyen.
A mexikói pilóta vagy tempó hátrányban van, vagy gumistratégiai szempontokat tart szem előtt, és ezért szakadt le Valtteri Bottastól. Pérez hátránya 7 másodperc Hamiltonhoz képest és 4 másodperc a harmadik helyen álló Bottashoz képest.
Verstappen ugyan hibát vétett, de szépen szakad el Valtteri Bottastól. A holland 1,5 másodpercre van jelenleg a vezető brittől.
Max Verstappen jól kapta el a rajtot, de az első kanyarban lecsúszott a pályáról. Lewis Hamilton vezeti a Francia Nagydíjat.
A korábbi futamokra visszatekintve az Safety Car ékerzésére nincs sok esély, az esőre viszont annál inkább.
A Le Castellet-be ma már záporok is kialakultak. Az F3 főfutamát esős körülmények között teljesítették a pilóták. Nehezítő körülmény, ha az eső az F1-es rajtig már nem is érkezik meg, a kerékvetők még vizesek lehetnek, ami nagyban befolyásolhatja az eseményeket. Az előrejelzések nem zárják ki a 15-16 óra közötti a záporok, zivatarok érkezését.
Ez a pálya nagyon hasonló a Spanyol Nagydíj helyszínéhez ahol Lewis Hamilton győzedelmeskedni tudott. Mivel Paul Ricard is hasonló karakterisztikával bír, így a Mercedesek nagyobb eséllyel győzhetik le a trónkövetelő hollandot.
A Ferrarikat és a hazai futamát teljesítő Pierre Gaslyt is érdemes lesz figyelni a futamon. Gasly a szabadedzéseken is remek formát mutatott.
Nem várható nagy taktikai verseny a gumik terén. A Formula–1 hivatalos gumiszállítója egy kiállást vetít előre, a mezőny első tíz versenyzője közepes keverékeken rajtol majd. A lágy keverékek nem biztos, hogy előkerülnek a verseny során. A csapatok rendelkezésére a C2 C3 és a C4-es keverékek állnak.