A holland simán nyert, mögötte Valtteri Bottas és a kiválóan versenyző Lando Norris állhatott még a dobogóra. Hamilton sérült autóval lett negyedik.
A tegnapi időmérőn Max Verstappen nem várt ellenféllel került szembe, ugyanis nem a Mercedesek ellen kellett megküzdenie a rajtelsőségért, hanem a McLaren ifjú sztárjával, Lando Norrisszal.
Kettejük között mindössze 48 ezred döntött a holland javára, a címvédő Lewis Hamilton csak a negyedik, míg csapattársa, Valtteri Bottas az ötödik helyet szerezte meg.
A németek gondjait tetézte, hogy Verstappen csapattársa, a vasárnap 200. rajtját teljesítő Sergio Pérez is bejött eléjük a harmadik rajtkockába. Hamiltonék a szombatinál hűvösebb időben bízhattak, ugyanis a pénteki versenyszimulációk során úgy tűnt, hogy az alacsonyabb aszfalthőmérséklet a Mercedest segítheti.
Végre valódi szurkolást is láthattunk, hiszen 132.000 néző a helyszínen nézhette a versenyt.
A rajt után Verstappen maradt az élen, Norris is jól rajtolt, míg mögöttük Pérez és Hamilton harcolt nagyot, végül előbbi megőrizte a rajtpozícióját. A kör végén pedig bejött a biztonsági autó, ugyanis Esteban Ocont közrezárta Mick Schumacher és Kimi Räikkönen, és a francia autójának a jobb felfüggesztése kitört.
A harmadik körben folytatódhatott a verseny. Pérez és Norris feszült egymásnak és a hármas kanyar kijáratán a fiatal brit kiterelte a pályáról a mexikóit. Az esetet természetesen azonnal elkezdték vizsgálni. Pérez visszaesett a 10. helyre, ám úgy nézett ki az autója nem sérült meg súlyosan. Verstappen az élen elkezdett elszakadni, míg mögötte Norris, Hamilton és Bottas autózott szorosan egymás mögött.
A Mercedesek azonban nem tudták magukat rögtön átrágni a McLarenen, és ez jót tett Verstappennek, aki közben már három másodperces előnyben vezethetett az élen. Hamilton panaszkodott is a rádión, hogy alig bírja követni Norrist. A fiatal brit remekül védekezett, és a címvédő egyszerűen nem talált fogást honfitársán.
A hátsó régiókban Pérez és Charles Leclerc csatázott nagyot. A monacói elment Pérez mellett, ám ő a hármas kanyar bejáratán vissza tudott vágni. Gyönyörű jelenet volt...
Közben az élen Verstappen már hét másodperc feletti előnyre tett szert, míg mögötte Norris őrizte a második helyét, Hamilton esetében pedig a stratégák elkezdhettek gondolkodni a kétkiállásos taktikán, mert más fegyverük nem igen maradt a hollanddal szemben. A 19. körben aztán Hamilton már valóban nagy elánnal támadta Norrist. Végül a fiatal britre lecsapott a versenybírák szigora, megkapta az öt másodperces büntetését a Pérezzel történt incidensért. Hamilton végül a 20. körben megelőzte Norrist, ám közel 10 másodperces hátrányt szedett össze a Norrisszal való küszködés miatt Verstappenhez képest.
30 kör után Verstappen vezetett Hamilton előtt, majd Norris, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Pérez, Sainz, Russel és Räikkönen volt az első tíz sorrendje. Jöhettek az első kerékcserék, először Norris érkezett az élmezőnyből, majd Bottas is követte őt. Az öt másodperces büntetésnek hála, a finn könnyen megelőzte a bokszban Norrist.
Egy körrel később Hamilton is bejött a kemény keverékért, vagyis a Mercedes egykiállást tervezett. A 32. körben Verstappen is kijött frissíteni, a Red Bull szerelői óramű pontossággal dolgoztak, a holland simán visszatért az élre 13 másodperces előnnyel Hamilton elé. A 41. körben Pérez és Leclerc eljátszotta a Norris-Pérez csata második részét, Pérez biztos lehetett a büntetésében, csúnyán kitette a monacóit. Jött is az öt másodperces büntetés a mexikóinak.
Pérez nem bírt magával, ismét leszorította Leclerct a pályáról, ezúttal a négyes kanyar kijáratán. Érett a súlyosabb büntetés, de ezúttal is megúszta, „csak” öt másodpercet kapott.
Közben az élen Verstappen már 20 másodperccel vezetett, míg mögötte Hamilton sérült autóval tartotta a második helyét, de Bottas szorosan ott volt mögötte, ahogyan Norris is remek tempót diktált. Bottas az 53. körben helyet cserélt csapattársával, ám Norris is támadó közelségben volt, vagyis jöhetett az újabb Hamiltonnal való harc, ahogy a futam első harmadában, ám a szerepek felcserélődtek, Norris lett a vadász, a címvédő pedig az üldözött vad. Norris simán elment Hamilton mellett, aki be is jött a bokszba friss kemény keverékért.
Közben megindult a harc a futamban leggyorsabb körért járó extra pontért. Az 58. körben ez Verstappen nevéhez fűződött 1.07.992-vel.
A 60. körben Verstappent behozták egy második kerékcserére, hogy biztosan meglegyen az extra pont. A 10. helyért közben öldöklő harc zajlott Goerge Russell és Fernando Alonso között. Mind a ketten remek hétvégét teljesítettek, Russell bejutott a legjobb tízbe az időmérőn, míg Alonsót csak Vettel és az Aston Martin figyelmetlensége akadályozta meg ebben. 1.06.200-as idővel közben Verstappen megfutotta a leggyorsabb kört.
A 68. körben a kétszeres világbajnok végül elment Russell mellett. Közben picit előrébb Sainz és Ricciardo talált egymásra.
Verstappen végül simán nyerte meg az Osztrák Nagydíjjat, mögötte Bottas lett a második, míg a dobogó harmadik fokára a kiválóan versenyző Norris állhatott fel. Sainz végül levadászta Ricciardót, Hamilton pedig negyedik lett. Mögötte Sainz, Pérez, Ricciardo, Leclerc, Gasly, Alonso volt a sorrend.
A futam utolsó körében még volt egy komoly baleset: Räikkönnen nem vette észre hogy Vettel betette mellé az autót a négyes kanyarban, így összeütköztek és mind a ketten a kavicságyban kötöttek ki.
Verstappen ezzel tovább növelte az előnyét a vb-pontversenyben, immár 32 ponttal vezet a címvédő Lewis Hamilton előtt. A szezon két hét múlva Silverstoneban folytatódik a Brit Nagydíjjal.
Végeredmény, Osztrák Nagydíj, Spielberg (71 kör, 306,452 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:23:54.543 óra
2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 17.973 másodperc hátrány
3. Lando Norris (brit, McLaren) 20.019 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 46.452 mp h.
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 57.144 mp h.
6. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 57.915 mp h.
7. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 1:00.395 perc h.
8. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:01.195 p h.
9. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1:01.844 p h.
10. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h.
leggyorsabb kör: 1:06.200 perc, Verstappen (62. kör)
pole pozíció: Verstappen
A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 14 van hátra):
versenyzők:
1. Verstappen 182 pont
2. Hamilton 150
3. Pérez 104
4. Norris 101
5. Bottas 92
6. Leclerc 62
7. Sainz 60
8. Ricciardo 40
9. Gasly 39
10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 30
11. Alonso 20
12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 14
13. Esteban Ocon (francia, Alpine) 12
14. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 9
15. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1
16. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1
csapatok:
1. Red Bull 286 pont
2. Mercedes 242
3. McLaren 141
4. Ferrari 122
5. Alpha Tauri 48
6. Aston Martin 44
7. Alpine 32
8. Alfa Romeo 2
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Joe Klamar / AFP)