Valóban nem üres közhely, hogy a szezon egyik, ha nem a legmegterhelőbb versenye következik. Ugyanis a Hungaroring a maga retrós vonalvezetésével, szűk kanyarjaival rendesen feladja a leckét évről évre a mérnököknek. A rendszeres, pokoli forróság miatt a megszokott módoktól eltérően kell kialakítani például az autók, elsősorban az erőforrás hűtését.
Emellett a beállítások során a minnél nagyobb leszorítóerő elérésére kell helyezni a hangsúlyt, hiszen nagy egyenesek nincsenek a Hungaroringen, így a motorok közti különbség elenyésző tényező, az aerodinamikai hatékonyság a siker kulcsa a magyar pályán.
A versenyzők a futam alatt akár 3-5 kilót is veszíthetnek a súlyukból, ezért fontos a megfelelő folyadékpótlás, amit például Sergió Pérez esetében kókusztejjel oldanak meg, ami tele van vitaminokkal és nyomelemekkel.
Emellett külön érdekes, hogy az italt a Red Bull orrában helyezik el a megfelelőbb súlyeloszlás érdekében. Bármennyire is megterhelő, a versenyzők imádják a Hungaroringet, hiszen az még az igazi klasszikus versenypályák közl tartozik, rengeteg kihívást jelentő szakasszal. Elmondásuk szerint a legnagyobb nehézséget az adja, hogy egy pillanatra sem tudnak pihenni a verseny közben, hiszen folyamatosan egyik kanyarból mennek a másikba. Egyedül a célegyenes ad némi pihenőidőt.
A versenyen még a hétvége során minden eddiginél erősebb szél is megzavarhatja az autók viselkedését, amire tegnap Antonio Giovnazzi is utalt az Indexnek. A feltámadó erős széllökések megtréfálhatják a versenyzőket a célegyenes végén a féktávon, ám a kanyarokban is sok időt veszíthetnek. Érdekes verseny elé nézünk tehát, főleg ha megjön az eső is!
Köszönjük szépen, hogy velünk tartottak, azt gondolom nem unatkoztunk! Micsoda futam volt ez már megint! Hamarosan olvashatják a futam összefoglalóját itt az Indexen. A szezon a négyhetes nyári szünet után, augusztus 27-én a Belga Nagydíjjal folytatódik
Kevesen tippeltek volna Ocon sikerére, de annál inkább ünneplik a váratlan győztest. Elképesztő hangorkán van itt a Hungaroringen.
A brit gárda dupla pontszerzést ünnepelhet, Latifi élete első pontjait szerezte a 8. helyével és Russell is pontokat hozott a csapatnak.
Egy igazi káoszfutamot követően az Alpine francia versenyzője élete első diadalát aratta a Hungaroringen. A második az Aston Martinban Sebastian Vettel lett, Hamilton a harmadik, Sainz a negyedik, Alonso az ötödik, míg a további pontszerzők sorrendje Gasly, Cunoda, Latifi, Russell és Verstappen.
Egyetlen pont talán összejön a Red Bull-nak, amely két katasztrofális hétvége után mehet majd a nyári szünetre.
Sainz ugyan próbált a kettes kanyarban visszajönni, ám Hamilton könnyedén kivédekezte a spanyol riposztját.
A honfitársa sokáig állta Hamilton csapásait. Három és fél kört kellene kibírnia Hamilton előtt.
Alonso elfékezte magát a célegyenes végén, és ez elég volt a címvédőnek, aki feljött a negyedik helyre. Mehet Sainz után.
Rádión fejezte ki nemtetszését spanyol kollégája védekezésével kapcsolatban.
Ám nem történt belőle baleset. Hamilton minden eddiginél agresszívebben támadott, de Alonso a legvégső határig elment, hogy megőrizze a helyét.
Tíz kör sincs hátra, Ocon vezet Vettel előtt, Sainz a harmadik, mögötte Alonso és Hamilton vív, majd jön Gasly, Cunoda, Latifi, Russel és Ricciardo.
Alonso hasonlóan tanárian védekezik, mint tette azt pályafutása csúcsán, első világbajnoki évében még 2005-ben. Akkor a szintén hétszeres világbajnok, Michael Schumacher támadásait tudta visszaverni sok körön át, egészen a leintésig az imolai versenyen. A történetet ismerjük: A spanyol nyert, Schumacher pedig második lett.
Ez hihetetlen, a kétszeres világbajnok minden rutinját beveti Hamilton ellen és eddig parádésan védekezik. Hamilton nem tudott mellette elmenni a négyes kanyarban.
Hamilton a célegyenesben sem bírt elmenni az Alpine mellett. Alonso bemutatta a tanári védekezést.
Fantasztikus harc kettejük között. Kanyarokon át tartotta a pozícióját Alonso, ám valószínűleg a célegyenesben nem fog tudni birokra kelni a Mercedesszel.
A 10. helyért harcol a holland a sérült autójával, amelyet most Daniel Ricciardo birtokol. Egy pont is jobb a semminél...
Egyelrőe úgy tűnik igen, ugyanis Sainzot egy másodpercen belül követi Alonso, ám mindkettejüknek nehéz perceket okozhat a friss gumikkal érkező Hamilton.
Úgy látszik döntésre akarja vinni a dolgot a négyszeres világbajnok. Közben Sainz kint maradt, nem reagáltak Hamiltonra.
Bejött friss közepes kerekekért a címvédő. Ezzel akár a győzelemért is harca szállhat talán, hiszen nagyon nagy tempót vihet át az új abroncsokba a maradék 22 körben.
Hiszen amellett, hogy Ocon a futamgyőzelemért megy, csapattársa Alonso az ötödik helyen halad és a legfrissebb gumikkal rendelkezik a mezőnyben. Hamiltonnak és Sainznak azért fél szemmel hátrafele is kell figyelni.
A brit nem igazán tudja támadni a Ferrarit. Mind a ketten a kemény keveréken futnak, ám Hamiltoné már 25 körösek, míg Sainz 13 körös abroncsokon fut.
Ugyanis Fernando Alonso, Jenson Button, Damon Hill és Heikki Kovalainen is nálunk ünnepelhette élete első F1-es futamgyőzelmét. Persze még nagyon sok van hátra a futamból.
Helyreállt a világ rendje, Ocon vezet Vettel előtt, míg Sainz őrzi a harmadik helyét Hamilton ellen.
A 40. szülinapját csütörtökön ünneplő kétszeres világbajnok még nem volt kint friss gumikért, míg mögötte Ocon és Vettel csatározik.
A francia is megkapta a kemény keveréket, aki éppen hogy, de Vettel előtt tudott maradni a kiállás után.
Esély az elévágásra, meglátjuk Oconnal reagál-e az Alpine.
Esteban Ocon vezet 35 körrel a Magyar Nagydíj vége előtt, mögötte Vettel, Alonso, Sainz, Hamilton, Cunoda, Latifi, Gasly, Russell és Ricciardo az első tíz sorrendje. Verstappen a pontszerzés szélén, a 11. pozícióban halad.
Hamilton rizikót vállalva, külső íven, a néyges kanyarban ment el Cunoda mellett. Szép manőver volt, de a japán is minden dícséretet megérdemel.
Nem tudta Hamilton a célegyenesben megfogni az újoncot. Eddig a brit, mint kés a vajon úgy jött előre, ám most emberére akadt.