Most két hét pihenő következik, utána Isztambulban a Török Nagydíj helyszínén folytatja a szezont az F1 mezőnye. Várunk mindenkit akkor is és addig is az Indexen!
Lewis Hamiltonnak bejött a kerékcsere, a Mercedes jól döntött, időben reagált. Így a brit a 100. futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon ünnepelheti, a vb-összetettben ismét Hamilton vezet. A második helyen végül Max Verstappen, a harmadikon Carlos Sainz futott be.
Hamilton, Verstappen Sainz jelenleg az első három sorrendje.
Lando Norris megpróbálja a lehetetlent. Hatalmas húzás a brittől, a csapatnak mond ellent a bokszkiállás megtagadásával.
Hamiltont a Mercedes a bokszba hívta, de nem jött ki kerékcserére. Most Norris két másodperc előnyben a vb-címvédőhöz képest.
Pérez átvette a harmadik helyet. Hatalmas eső zúdul a pályára.
Az eső szakad, Hamilton Norris nyakán.
Az eső elkezdett esni. A lelátókon az esernyők és az esőkabátok is előkerültek.
Nem csak az élen van hatalmas csata, Daniel Riccardo és Sergio Pérez is meccsben van a negyedik helyért.
Lewis Hamilton már lőtávolon belül van a vezető Lando Norrishoz képest.
Toto Wolff nem kíméli Valtteri Bottast és pontokat vár tőle, amit rádióüzenetben nyersen közölt is vele.
Jött a napi motivációs üzenet Toto Wolfftól Hamilton számára.
A McLaren Norrisnál egy simább kerékcserét hajtott végre. A brit a negyedik helyre jött vissza.
A két vb-aspiráns együtt érkezett bokszkiállásra. Hamilton már látótávolságon belül van Verstappen számára.
Hosszas másodpercek maradtak Daniel Ricciardo kerékcseréjében, így az ausztrál a középmezőny sűrűjébe érkezett vissza.
Norris magabiztosan vezeti a futamot, mögötte Ricciardo tölt be most hátvéd szerepet. Lewis Hamilton vészesen közeledik.
A pálya köztudottan jól előzési lehetőségeket rejt magában, de ha mérnöki szempontból nézzük a dolgokat, nehéz optimális beállítást alkalmazni erre a pályára, főleg ezen a hétvégén a változó időjárási körülmények miatt.
Ezen a pályán sem az alacsony légellenállású beállítás, sem a magas leszorító erő nem egyértelmű, hiszen a pálya egyik vagy másik részén veszítenének többet az autók. Ettől függetlenül a csapatok nagyobb része a több leszorító erő mellett teheti le voksot, hiszen valamivel több a csiki-csuki rész a pályán.
Norris szélrányékot fogott és simán megelőzte a vezető Sainzot. Ismét a brit vezeti a futamot.
Lando Norris már előzési pozícióban van Sainzhoz képest. Az esőfelhők is gyülekeznek.
A hátvéd szerep hamar megdőlt, a hetedik körben Max Verstappen átlép Bottason. A csata a hátsóbb régiókban a 14-15. helyért zajlott.
Hamilton jól kapta el a rajtot, de a nagy helyezkedésben végül mégis három pozíciót bukott a rajtnál. A brit most Ricciardóval meccsel az ötödik helyért.
Lando Norris jól kapta el a rajtot, de Carlos Sainz még jobban helyezkedett, és megelőzte Norrist. Leclerc a 12. helyre jött fel a rajt után. Stroll is nagy nyertes, már a negyedik helyen autózik.
Vajon ki fordul elsőként? Lando Norrisnak 10-15 percen belül versenymérnöke már esőt jósol.
A vb-címvédő Lewis Hamilton Silverstone óta nyeretlen, amihez a brit koránt sincs hozzászokva. Hamilton az utóbbi versenyeken a hibát hibára halmoz, és kétes megmozdulásokban is bővelkedik. Ezen a hétvégén hétvégén például a szerelőjét ütötte el a bokszutcában, de a monzai Verstappen-incidens továbbra is vitatott eset körülötte. Szocsi 2015 óta rendez F1-es futamot, ezidő alatt csak Mercedes győzelem született itt, a mai futamon megtörik ez a dominancia?
Ahogy eddig a hétvégén, a futamon is jó eséllyel bekavarhat az időjárás, a rajt száraz körülmények között zajlik majd, de 15 óra körül heves zivatarokat jósolnak.
Szocsiban egész hétvégére erős széllökéseket és zivatarokat ígértek, amihez az eddigi F1-es lebonyolításnak is alkalmazkodnia kellett. A harmadik szabadedzést törölték, az időmérőn is nedves körülmények uralkodtak és a megfelelő időben megválasztott gumistratégia hozta meg a nyerő pozíciót. A futamon is erre van kilátás. A Pirelli a három leglágyabb keverékekkel készül, a C5-C4-C3-as abroncsokkal taktikázhatnak a csapatok a száradó körülmények esetén.
Egyértelműen a Mercedes taktikai húzása Valtteri Bottas három motorkoponens cseréje, amiért a finnt 10 rajthellyel hátrébb sorolta a versenyigazgatóság, így a 17. helyről kezdheti meg a futamot, segítve ezzel a vb-harcban csapattársát Lewis Hamiltont. Max Verstappenről már napokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a mezőny legvégéről vághat neki az Orosz Nagydíjnak teljes motorerőforrás csere miatt. Charles Leclerc szintén teljes erőforrás csere miatt a mezőny végéről, a 19. helyről rajtolhat.
Lando Norris történelmet írt Szocsiban. Az orosz időmérőn élete első pole-pozícióját szerezte meg, ezzel ő lett az F1 történelmének ötödik legfiatalabb pole-szerzője. Carlos Sainz lett a második, George Russell pedig a harmadik. Utoljára 2004-ben láthattuk az első három helyen a McLaren, a Ferrari és a Williams versenyzőjét.
Hamarosan kezdetét veszi az Orosz Nagydíj. Tartsanak velünk!