Verstappen megtörte a hat éve tartó Mercedes-uralmat Austinban. 2013 után ismét egy Red Bull kezdi meg az Amerikai Nagydíjat az első rajtkockából, míg a Mercedes a 2014 óta tartó hibridkorszak során először szorult le a pole-ról.
A holland tehát pole-t szerzett, mellőle közvetlenül Hamilton rajtol, a harmadik rajtkockából a hétvégén eddig remeklő Sergio Pérez vághat neki a futamnak.
Izgalmas futamunk volt, nem kérdés, hogy két fantasztikus vb esélyese van jelenleg az F1-nek. Két hét múlva a Mexikói Nagydíjjal várjuk Önöket.
Hatalmas harc volt az élen. Hamilton tökéleteset autózott, Verstappen szintén. A holland győzelme a 6 éve tartó Mercedes-hegemónia megtörését is hozta futamgyőzelmek tekintetében. Verstappen tovább növelte előnyét összetetben. A harmadik helyen Sergio Pérez futott be.
Verstappen már küzd a gumikkal, Hamilton még nincs DRS távolságon belül. A britnek két köre maradt az előzésre.
A brit 1,5 másodpercre közelítette meg az élen autózó Verstappent. A brit hamarosan előzési pozícióban lesz. A Mercedes az utolsó három körre jósolja az előzés lehetőségét.
A Ferrari becsületetét Charles Leclerc menti meg ezen a hétvégén. A monacói csendben, de a legstabilabban hozza a negyedik helyet, 20 másodperccel leszakítva a mögötte autózó Daniel Ricciardot. Verstappen, Hamilton, Pérez, Leclerc, Ricciardo az első öt sorrendje.
Hamilton felkapcsolt mindent, amit lehetett, friss gumikon folyamatosan a leggyorsabb köridőket autózza. Ezzel 4 másodpercre csökkentette lemaradását az élen autózó Verstappenhez képest.
A pályának több olyan eleme van, ami a korábban épült pályák különleges szakaszai ichlettek. Ilyen Suzukából az Esses (S-ek, azaz sok egymást követő jobb-bal kanyarkombináció), vagy az isztambuli pálya hosszú kanyarja, ami három apex-szel rendelkezik (háromszor érintik az autók a kanyar belső csúcspontját a három törés miatt). Ezen kívül más izgalmas szakaszok is megtalálhatók a pályán: a célegyenes végén a dombtetőn a hajtűkanyar az egyik ikonikus része az austini pályának. Nagy hőség jellemző, és érdekes, hogy néhány év alatt a nap teljesen kiszívta az aszfalt színét.
Hamilton nyolc másodperc hátrányban, de frissebb gumikon van. Innentől éles a csata a győzelemért.
Toto Wolff:
Lewis, a győzelemért megyünk, meg tudod nyerni!
Lewis Hamilton:
Hagyj magamra most Toto! Köszi!
Peter Bonnington jelezte Hamiltonnak, hogy egy elnyújtott stratégiával, hat körrel később tervezik a brittel a kerékcserét.
Pár másodperces VSC szakasz következett. Verstappennek jól jött a Virtuális Safety Car, újra négy másodperces előnyben van Hamiltonhoz képest.
Kevesebb, mint három másodperc hátrányban van a címvédő a kihívójához képest. Izgalmas kerék a kerék elleni csata ígérkezik.
A spanyol követeli a pozícióját, Räikkönen teljesen szabályos előzése után. Alonso Giovinazzit is megelőzte, de az FIA vizsgálja az esetet.
Újra felfrissült a téma, hogy a csapatok hogyan próbálják a végsebességüket növelni a hátsó szárny hajlékonyságával, de most kiegészült a hátsó futómű merevségével is. A képen látható a hátsó futómű összetettsége, és ezek közül a “magassági rugó” (heave spring) megoldása került a reflektorfénybe. A feltételezés szerint egy bizonyos leszorító erő hatására megváltoztatja a karakterisztikáját, ezzel jobban leül az autó hátulja és alacsonyabb lesz a légellenállás.
A versenytempója tökéletes a Red Bullnak. Hamilton nem tud közelebb férkőzni Verstappenhez.
A brit kemény keverékekre váltott, de az első pozíció visszavételére már esélytelen volt. Ismét Verstappen vezeti a futamot.
Sergio Pérez is kerékcserén volt, a közepes keverékeket kapta. Lewis Hamiltont kint tartja a Mercedes.
A Red Bull bejátszotta az elévágási stratégiát Verstappennel. A holland jelezte versenymérnökének, hogy a gumik túlmelegedtek ideje váltani. A Mercedes vajon reagál erre?
Sergio Pérez a hétvége egyik embere. A mexikói nem szakad le az élmenőkről. Stabilan, 3 másodperces hátrányban figyeli az eseményeket az élen történő eseményeket.
A holland DRS távolságon belül van Hamiltonhoz képest. A Mercedes nem tud meglógni. Fej fej mellett a két vb-aspiráns.
A Ferrarik pozíció előnyben voltak a rajtnál, Ricciardonak azonban sikerült Sainzot megelőznie az ötödik helyért. Norris is a spanyolra vadászik.
Lewis Hamilton tökéletesen kapta el a rajtot, Verstappen próbálta védeni a pozícióját, de esélytelen volt a brittel szemben.
Napsütéses időben rajtol majd a mezőny. A két kiállás ilyen körülmények között mindenki számára adott lehet.
Teltházas hétvégéje van Austinnak. A futamra 140 ezer ember látogatott ki a ringre. Az Amerikai Nagydíj előzetes számítások szerint 380 ezer szurkolót látott vendégül a teljes hétvége alatt.
Motorerőforrás/motorelem-csere miatt számos pilóta rajtbüntetéssel kezdi meg az Amerikai Nagydíjat. Vajon ki lesz a büntetések legnagyobb nyertese?
Verstappen megtörte a hat éve tartó Mercedes-uralmat Austinban. 2013 után ismét egy Red Bull kezdi meg az Amerikai Nagydíjat az első rajtkockából, míg a Mercedes a 2014 óta tartó hibridkorszak során először szorult le a pole-ról.
A holland tehát pole-t szerzett, mellőle közvetlenül Hamilton rajtol, a harmadik rajtkockából a hétvégén eddig remeklő Sergio Pérez vághat neki a futamnak.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a C2-C3-C4-es keveréket hozta Austinba. A Pirelli által jósolt gumistratégiák természetesen csak száraz körülmények között mérvadóak. A meteorológiai előrejelzések azonban nem zárják ki az enyhe záporok előfordulását a futam alatt, ami ismét nyílt sisakos küzdelmet eredményezhet.
Hamarosan kezdetét veszi az Amerikai Nagydíj a texasi Austinban. Tartsanak velünk!