A mexikói az év védekezését mutatta be körökön át! Verstappen nyolc másodpercről kettőre tudott zárkózni. Micsoda csapatmunka volt! Pérez roppant keményen, de korrektül védekezett! Verstappen legendának nevezte rádión a csapattársát!
A címvédő nyolc másodperccel vezet Verstappen előtt. Ezt valahogy le kéne faragni! Hamilton már közelít Pérezre, aki még nem volt kint!
Hamilton pedig lóg meg szépen előttük! Az utolsó szalmaszál is kezd elszakadni a holland számára? Rengeteg időt bukik az egyenesekben gyors Ferrari mögött.
Ez is hibátlan kiállás volt. Simán Verstappen előtt maradt a Mercedes. Jelenleg Pérez vezet, aki még nem volt kint a bokszban!
A holland a kemény keverékű Pirellikre váltott és Norris mögé került, ezzel is időt fog veszíteni Verstappen.
Sokkal gyorsabb a címvédő, Verstappen már 5,4 mp-cel van lemaradva. Ezzel még az elévágás is necces lenne. Jelenleg valóban minden ász Hamilton kezében van. A paklit egy biztonsági autós fázis tudná újra megkeverni.
Tíz kör után Hamilton magabiztosan vezet, Verstappen, Pérez, Sainz, Norris, Leclerc, Cunoda, Bottas, Ocon és Ricciardo előtt.
Ugyanis Verstappen a lágyakon kezdte a versenyt, míg ő a közepeseken. A holland jelentette is a rádión, hogy a hátsók kezdenek fogyni. Nem ideális a helyzet a Red Bull szemszögéből.
Az imént Verstappen is feszülten beszélt a rádióban a rajt utáni esettel kapcsolatban, míg a csapat az FIA-nál rádiózik még mindig, körökkel az eset után. Lélektanilag nem ideális a helyzet az osztrákok szempontjából. Közben Hamilton köszöni szépen és már 2,1 mp-cel vezet!
Hiszen a két Red Bull taktikailag harapófogóba foghatja Hamiltont, nyilván ehhez az is kell, hogy a Verstappen és Pérez ne szakadjon le túlságosan a brit mögött.
Előnye jelenleg 1,5 másodperc, így Verstappen nem nyithatja a DRS-t. Bottas a rajt után csak a nyolcadik helyen áll, gyengén kezdte utolsó versenyét a Mercedesben, hiszen jövőre már az Alfa Romeót erősíti majd.
A címvédő brutálisan jól indult, Verstappennek esélye se volt, de a holland visszavágott a hátsó egyenesben, ám Hamilton levágta a kanyart és visszatért az élre. Nem volt helye a rivális mellett, így megtarthatta a vezetést.
Utána pedig jöhet a bajnoki döntő 58 köre Abu-Dzabiban!
Inkább ne, ugyanis ez az év szinte minden előre borítékolt eseményre rácáfolt. A Pirelli a szezonzáróra a C3-C4-C5-ös, vagyis a lehető leglágyabb gumikínálatot hozta el. A szakemberek szerint az egykiállásos stratégia lehet a leggyorsabb, ám a két kerékcserés taktika sem biztos, hogy rossz választás. Sok múlik a verseny lefolyásán, például, hogy lesz-e biztonsági autós fázis.
A holland brutális kört repesztett a Q3-ban és 371 ezreddel verte Hamiltont. Azonban ma eltérő gumival kezdik a versenyt, ebbe kapaszkodhat a brit címvédő. Lando Norris sokdszorra idén meglepetést okozott, míg Pérez a negyedik helyről is segítheti Verstappent egy jó rajttal. Ugyanerre az utolsó Mercedesben teljesített versenyére készülő Bottasnak a hatodik helyről kevesebb sansza lesz, Hamilton hátvéd nélkül maradt!
Hamilton és Verstappen közül az lesz a világbajnok aki előrrébb tud végezni, ez tiszta és világos, ami pedig a gyártók versenyét illeti, itt a címvédés eléggé valószínű, ugyanis a Mercedes 28 pontos előnyben van a Red Bull-lal szemben! Persze egy idényzárón bármi megtörténhet!
Na ez most nem jelent jót, ugyanis Covid-tesztről van szó, így az orosz számára befejeződött a szezon, nem állhat rajthoz a mai futamon.
2001-ben egy angolul alig makogó, visszahúzodó, ám pokolian gyors fiatal finn jelent meg a Sauber Petronas garázsában. Ez, az akkor 21 évesen debütáló északi tehetség az F1 elmúlt évtizedeinek egyik legmeghatározóbb figurája volt. Lehetett szeretni, nem szeretni, de az biztos, hogy egy jelenség volt, bárhová is ment! A debütáló, 2001-es év után átült a McLaren-Mercedesbe, ahol 2003-ban és 2005-ben is esélye volt a világbajnoki címre Michael Schumacher és Fernando Alonso ellen, ám Fortuna sosem ölelte magához és a McLaren szakemberei ugyan gyors, de roppant megbízhatatlan technikákat raktak a feneke alá. Végül a Ferrarival 2007-ben felért a csúcsra és a szerencse végre az ő oldalán állt. Egy kis WRC-s kitérő után, a Lotus színeiben tért vissza az F1-be 2012-ben és megkezdődött a másodvirágzása és egészen a mai napig még három győzelmet és számtalan dobogós helyet szerzett. Ma élete valóban utolsó Formula–1-es nagydíján áll rajthoz az időközben 42. évében járó Kimi Räikkönen, aki pályafutása alatt egy vb-címet, 21 győzelmet, 103 dobogós helyet és 18 pole-t szerzett. Egy csodálatos karrier utolsó versenye következik a finn számára. Hajrá Kimi!
Szeretettel köszöntjük a kedves olvasókat a 2021-es F1-es szezon utolsó futamán, az Abu-Dzabi Nagydíjon! Az elmúlt évtizedek legjobb, legizgalmasabb, legkeményebb világbajnoki párharca -sajnos- a végéhez ér. Lewis Hamilton vajon megszerzi a rekordot jelentő nyolcadik világbajnoki címét vagy a 24 éves holland trónkövetelő, Max Verstappen fejére kerül a korona? Hamarosan kiderül, tartsanak velünk!