Index Vakbarát Hírportál

Kettős Ferrari-győzelem, Red Bull-nullázás Bahreinben

2022. március 20., vasárnap 17:56

Charles Leclerc nyerte a Bahreini Nagydíjat csapattársa, Carlos Sainz előtt, a Red Bullok kiesése után Lewis Hamiltoné lett a harmadik hely.

Vasárnap végre újra felsorakoztak a versenyautók a rajtrácsra, hogy elinduljanak a 2022-es F1-idény első versenyén, a Bahreini Nagydíjon. A hétvége első két napja megmutatta, hogy jelenleg a Red Bull és a Ferrari a két esélyese a vasárnapi futamnak, ennek megfelelően Charles Leclerc szerezte meg a pole-t a szombati időmérőn a címvédő Max Verstappent maga mögé utasítva. Érdekesség, hogy legutóbb 15 éve Kimi Räikkönen tudta az élről kezdeni egy Ferrarival az év első versenyét. 2007-ben a finn győzelemre is váltotta a jó rajthelyet élete első, Ferrariban futott versenyén. Ahogy azt már a tesztek után is elmondták, valóban nem volt esélye az első sorra a Mercedesnek, amely komoly gödörben kezdte az új idényt, velük ellentétben az Alfa Romeo és a HAAS kiválóan szerepelt, Valtteri Bottas a hatodik, a visszatérő Kevin Magnussen pedig a 7. helyet csípte meg a kvalifikáción.

Az egykörös tempó csak egy dolog, a versenytáv tekintetében viszont most láthattuk először élesben az autókat, így izgatottan várhattuk, hogy mire lesznek képesek a versenyzők a teljesen új alapokra épült kocsikkal, főleg annak a tudatában, hogy minden csapatnál akadtak technikai problémák a tesztek során.

A rajt után Leclerc megtartotta a vezetést Verstappen előtt, Hamilton lerajolta Pérezt, ahogyan Magnussen is, nem volt jó a mexikói indulása. A harmadik körben a dán elfékezte magát a célegyenes végén, erre pedig lecsapott Pérez, és el is ment a HAAS mellett pár kanyarral később. Hamilton közben nem engedte el Sainzot, együtt tudott menni a Ferrarival. Közben az élen Leclerc 1,5 mp-es előnyt épített ki Verstappennel szemben. Esteban Ocon öt másodperces büntetést kapott, miután a rajt után kiforgatta Mick Schumachert.

Nem sokkal később a hétszeres világbajnok Hamiltont Pérez megelőzte, méghozzá simán, ebből az látszott, hogy a Mercedes gyorsabban elhasználja a gumikat. Hamilton jött is a bokszba, méghozzá a C1-es, kemény keverékekért. Miután visszatért a pályára, rögtön elfékezte a még hideg gumikat, így a kínai újonc Csou Kuan-jü megelőzte őt az Alfa Romeóval, majd a már bemelegedett gumikon a brit vissza tudta előzni Csout. A 15. körben Verstappen is kijött friss gumikért, a holland autójára megint a lágyak mentek fel.

A címvédőt Sainz követte, aki szintén a piros oldalfalú Pirelliket kapta meg. Érdekes, hogy a Red Bull-lal és a Ferrarival szemben a Mercedes inkább „bekeményített” a keverékek terén. A versenyben vezető Leclerc is jött a bokszba, aki szintén a lágyakat kapta meg. A csere után Verstappen meg tudta támadni a Ferrarit, ugyanis a holland nagyon erős kört jött a kiállása után. A holland meg is előzte riválisát, ám Leclerc rögtön a következő DRS-zónában visszaelőzte a Red Bullt. Ugyanezt eljátszotta a két versenyző a következő körben is, kerék a keréken zajlott a csata.

Láthatóan hatékonyabban működött az állítható hátsó szárny az új építésű autókon. Jött a harmadik összecsapásuk, Verstappen pedig megint bevetődött Leclerc mellé, ám ezúttal csúnyán elfékezte a gumijait, így a Ferrari visszajött az élre. Csodálatos párviadallal kezdődött tehát a 2022-es szezon. A címvédő a következő körben már nem tudta támadni a monacóit, a 21. körre 2,3 mp-re nőtt a különbség kettejük között. Féltávnál Leclerc vezetett Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Russell, Magnussen, Gasly, Ocon és Cunoda előtt. Érdekes, hogy az előzetes várakozásainkkal ellentétben az új autók megbízhatóan futottak, nem volt még kiesőnk. Hamilton a 28. körben ismét kerékcserére jött, a kemény keverék sem működött jól az autón, ezúttal a harmadik komponens, a sárga jelölésű közepes ment fel. 

Újabb elévágási kísérletre jött a bokszba Verstappen, aki megkapta a közepeseket. Leclerc kapta is az utasítást, hogy jöjjön a következő körben ő is. A Ferrarira is a közepesek mentek fel, Leclerc viszont ezúttal nagyjából fél másodperc előnnyel tért vissza a pályára. Verstappen most nem tudta támadni riválisát, de hosszú volt még a verseny.

23 körrel a futam vége előtt Verstappen megkapta a jelzést, hogy nyomhatja a gázt, ahogy csak tudja, és el is kezdett közeledni a Ferrarira. Magnussen azok után, hogy az időmérőn remekelt, a versenyen is elemében volt, és őrizte a hetedik helyét, erős pontszerzés nézett ki a tavalyi sereghajtó HAAS-nak. A 44. körben Verstappen ismét kijött kereket cserélni, ezúttal a lágyakat kapta meg a címvédő, ahogy csapattársa, Pérez is. A Red Bull érezhetően megpróbálta megszerezni a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.

A Ferrari Sainzot kihozta, ezzel reagálva az osztrákokra. Nem sokkal később Hamilton is megkapta a lágyakat. A kérdés az volt, hogy Leclerc vajon mit lép a látottakra. 11 körrel a befutó előtt eldőlt a kérdés, mivel meglett az első kiesőnk, ugyanis Pierre Gasly autója kigyulladt, ezért a műszaki mentés idejére jött a biztonsági autó. Leclerc azonnal érkezett a kerékcserére. Jöhetett egy néhány körös sprintfutam, Verstappennek újabb esélye nyílt a győzelemre, ám a holland a kormányzásra kezdett el panaszkodni.

A műszaki mentés után az 50. kör végén bejött a safety car, ismét kezdődhetett a száguldás. Leclerc remekül indult el, Verstappent viszont Sainz szorongatta a második helyért, ám végül maradt a sorrend. A Ferrari láthatóan jobban kezelte a gumikat minden pontján a versenynek. Verstappen a rádión az akkumulátorra kezdett el panaszkodni, és Sainz simán megelőzte a címvédőt, ezzel a Ferrari útban volt a kettős győzelem felé. Ezt követően jött a dráma! A Red Bull teljesen lelassult, Verstappen kiesett az év első versenyén. Pérez autóján is ugyanazt a hibát jelezték a rádión, és végül a hátsó tengely Péreznél beakadt, így a másik Red Bull is kiesett, elképesztő drámával záródott az idei év első futama. Végül Leclerc nyerte a Bahreini Nagydíjat Sainz előtt, Hamilton a két Red Bull kiesése után dobogóra állhatott, Russell lett a negyedik, az ötödik pedig a kiválóan versenyző Magnussen.

A szezon a jövő héten folytatódik Dzsiddában!

Végeredmény, Bahreini Nagydíj, Szahír (57 kör, 308,238 km, a pontszerzők):
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:37:33.584 óra
2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 5.598 másodperc hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 9.675 mp h.
4. George Russell (brit, Mercedes) 11.211 mp h.
5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 14.754 mp h.
6. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 16.119 mp h.
7. Esteban Ocon (francia, Alpine) 19.423 mp h.
8. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 20.386 mp h.
9. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 22.390 mp h.
10. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 23.064 mp h.
leggyorsabb kör: Leclerc, 1:34.570 perc (51. kör)
pole pozíció: Leclerc

A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 22 van hátra):
versenyzők:
1. Leclerc 26 pont
2. Sainz 18
3. Hamilton 15
4. Russell 12
5. Magnussen 10
6. Bottas 8
7. Ocon 6
8. Cunoda 4
9. Alonso 2
10. Csou 1

csapatok:
1. Ferrari 44 pont
2. Mercedes 27
3. Haas 10
4. Alfa Romeo 9
5. Alpine 8
6. Alpha Tauri 4

Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.

(Borítókép: Charles Leclerc. Fotó:  Thaier Al-Sudani / Reuters)

Rovatok