A Red Bull gumikezelése a sprintfutamon hatékonyabbnak bizonyult, így a holland Max Verstappen nyerte az idei első sprintfutamot Imolában. A második helyen Charles Leclerc, a harmadikon Sergio Pérez végzett.
A kultikus Imolában az Emília Romagna Nagydíj hétvégéjével kezdődik az F1 európai száguldása. A 2022-es szezon első sprintfutamos versenyhétvégéjéhez érkeztünk, a korábbi lebonyolításokhoz képest, legalábbis ami a pontozást illeti, lényeges változások történtek. A pilótáknak most már megéri nagyobb kockázatot vállalni, hiszen ebben az évben nem csak az első három helyezett részesül világbajnoki egységekben, egészen a nyolcadik helyig bezárólag pontokat osztanak a pilótáknak (1. hely: 8 pont, 2. hely: 7 pont, 3. hely: 6 pont...)
A pénteki napon megrendezett időmérőt szó szerint a káosz uralta, ötször került elő a piros zászló az edzés során, leginkább az időjárási viszontagságok okoztak fejtörést a versenyzők számára. Végül Max Verstappen volt a leggyorsabb, mögötte a világbajnoki tabellát vezető Charles Leclerc, majd a McLarennel Lando Norris végzett, így a sprintfutam rajtsorrendje is kialakult. A két Mercedes viszont nem jutott be a Q3-ba.
A sprintfutam előtt a hétvége programja szombat délelőtt már száraz körülmények között a második szabadedzéssel folytatódott, amit meglepetésre a Mercedes fiatal brit pilótája, George Russell nyert meg. A második helyen Sergio Pérez, a harmadikon Charles Leclerc végzett.
Mint tudjuk, a Mercedes apró aerodinamikai fejlesztéseket hozott az imolai versenyre, hogy javítson a leszorítóerőn és a légellenálláson. Toto Wolff nagy reményeket fűzött a hétvége teljesítményéhez, eddig azonban csalódnia kellett.
Az imolai sprint 21 körös száguldást tartogatott számunkra. Az időjárás már kedvezett a versenynek, száraz körülmények között rajtolt el a futam. Az élmenők közül szinte mindenki a leglágyabb, piros oldalfalú gumikat választotta, egyedül a Haasok voksoltak a közepesekre.
Leclerc zseniálisan kapta el a rajtot, megelőzte Verstappent, és átvette a vezetést az élen. Magnussen agresszívan védte az előkelő negyedik pozícióját.
Csou Kuan-jü Pierre Gaslyval ért össze, Csou ennek következtében a falnak csapódott, így biztonsági autós szakasz következett.
A negyedik körben ismét szabad volt a verseny, Leclerc gyorsan indított, Sainz már Alonsóval csatázott a hetedik helyért, de a spanyol kétszeres világbajnok szépen védekezett. A hetedik körben végül Sainznak kívülről sikerült megelőznie az Alpine-t.
Pérez erőből vadászta le a negyedik helyen Magnussent, a mexikói a nyolcadik körben már indulhatott Norris után. Az élen a Ferrari és a Red Bull közel azonos tempót autózott.
Daniel Ricciardo manővere a 11. körben előzést ért, Kevin Magnussen mellé vetődött be a belső íven, az ausztrál ezzel átvette az ötödik helyet a dántól. Időközben Sainz is megérkezett, és könnyedén lépett át Magnussenen.
A sprint félidejében csak 1,5 másodperc lemaradásban volt Verstappen az élen autózó Leclerchez képest. Leclerc gumijai elkezdtek szemcsésedni, a 17. körben így a holland már a győzelemért csatázott, ugyanis DRS-távolságon belülre került a monacóihoz képest.
Három kör maradt az előzésre, Verstappen folyamatosan egy másodpercen belül autózott a Ferrarihoz képest.
A 20. körben aztán bevetődött, és megcsinálta, átvette a vezetést.
A Ferrarinak nem volt válasza erre, a Red Bull gumikezelése a sprintfutamon hatékonyabbnak bizonyult, így a holland címvédő nyerte az imolai sprintet. A második helyen Leclerc, a harmadikon Pérez futott be.
Max Verstappen:
A rajtom nem volt jó, utána próbáltam nyomás alé helyezni Leclercet, a gumikezelésünk jobbnak bizonyult. Holnap talán megint más lesz a helyzet, ma jól működtünk.
Charles Leclerc:
Ott vagyok holnap az első sorban, ez pozitív. A sprintfutam végén sajnos szenvedtünk az abroncsokkal, remélem, hogy holnap erősebbek leszünk.
Sergio Pérez:
Próbáltam menteni a menthetőt, a tegnapi piros zászlók eléggé keresztbe tettek nekünk. De ma megtettem, amit tudtam, jó ez a harmadik hely, holnap, reméljük, 1-2. lesz.
A hétvége programja a vasárnap 15.00-kor rajtoló imolai futammal zárul.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Clive Mason / Getty Images Hungary)