A Red Bull jobban betapadt a rajtnál, ennek következtében Pérez másodikként tudott fordulni, valaint Norris is megelőzte Leclerc-t. Sainz a kavicságyban végezte a Ricciardóval való kontakt következtében.
Két hét múlva a várva várt Miami Nagydíj debütál az F1-es versenynaptárban. Akkor is és addig is tartsanak velünk!
Verstappen végig menedzselte a tempót az élen, Pérez másodikként, Norris harmadikként futott be. Ez nem a Ferrari hétvégéje volt, Sainz nullázott, Leclerc végül egy hatodik helyet tudott ma menteni a Ferrarinak.
Valtteri Bottas keményen támadja George Russellt. Cél a negyedik hely az Alfa Romeónak.
Hatalmasat kockáztatott Charles Leclerc, a Pérezzel való hajszában eldobta a Ferrarit, és a falnak csapta, ennek következtében az első szárnya is sérült. A bokszkiállás után csak a kilencedik helyre tudott visszajönni.
Leclerc vészesen közeledik a Sergio Pérezre. A cél egyértelmű a második hely megszerzése.
Charles Leclerc lágy keverékekre váltott, a Red Bull is azonnal reagál rá Pérezzel.
Egy izgalmas végjátéknak nézünk elébe, esőfelhők gyülekeznek a pálya körül.
George Russell bravúros teljesítményt mutat, az ötödik helyen autózik. Hamilton ezzel szemben a 14. pozícióban ragadt.
Már nagyon sokan hiányolták a DRS lehetőségét, de a versenybírók nem tartották még ehhez elég száraznak a pályát. A tavalyi záró verseny megosztó eseményei óta sem a csapatfőnök, sem a versenyzők nem beszélhetnek a versenybírókkal a verseny alatt.
A verseny féidejében a Red Bull erős tempót mutat az élen. Az első tíz sorrendje: Verstappen, Pérez, Leclerc, Norris, Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Cunoda, Stroll.
Charles Leclerc még mindig szenved a mexikóival. Pérez brutális tempót diktál jelenleg.
A teljes mezőny lassan a közepesekre teszi le a voksát. Verstappen és Leclerc is érkezik a bokszba.
Az ausztrál kockáztat elsőként, száraz pályás közepesekre váltott. Vettel és Gasly is a bokszban!
Charles Leclerc 1,5 másodperc lemaradásban már csak Sergi Pérezzel szemben.
A fiatal brit pilóta vérszemet kapott, a 12. körben sikeresen megelőzte a dánt, Russell így már az ötödik helyen van.
Izgalmas taktikázás alakulhat ki most a versenyen. Már elkezdték az autók hűteni a gumijukat elhagyva néhol az ideális száraz vonalat. A meterológusok esőt jósolnak, így nehéz választás eldönteni, hogy mikor cseréljenek száraz gumira, egyáltalán megéri-e, mielőtt jön az eső.
A monacói viszonylag pattogósan, de sikeresen abszolválta az előzése Lando Norris ellen. A brit nem tudott visszatámadni a harmadik pozícióért.
Charles Leclerc már Lando Norris mögött előzési közelségben. A monacóinak menni kell, hogy ledolgozza a rajtnál elveszített hátrányát.
Leclerc jelezte ugyan, hogy már lassan ideálisabbak a szárazpályás gumik, de jelenleg senki sem mer kockáztatni.
Az FIA a Ricciardo-Sainz esetet versenybalesetnek minősítette. Sainz a szerződéshosszabbítás után ugyan önhibáján kívül, de nem remekelt az imolai versenyhétvégén.
A Red Bull jobban betapadt a rajtnál, ennek következtében Pérez másodikként tudott fordulni, valaint Norris is megelőzte Leclerc-t. Sainz a kavicságyban végezte a Ricciardóval való kontakt következtében.
A pályát jelenleg képtelenség száraz pályás gumikon teljesíteni, a mezőnyből mindenki köztes esőgumikon rajtol. A következő másfél órában nem jósolnak számottevő csapadékot.
A Mercedes apró aerodinamikai fejlesztéseket hozott az imolai versenyre, hogy javítson a leszorítóerőn és a légellenálláson. Új, könnyebb padlólemezt is hoztak, ami ebben a fázisban teljesen általános, hiszen a téli tesztekre valószínűleg sietősen kellett befejezniük a terveket, hogy pályára jussanak. Nagyjából ennyi időre van szükség, hogy gyors, egyszerű módosításokkal autóra kerüljön egy új, könnyebb alkatrész. A Red Bull hasonló apró módosításokkal jött, amelyek ugyanúgy aerodinamikai módosítások, de ők nem padlólemezen faragtak, hanem a fék körüli hűtésen. Az Alpin csak Alonso autójára hozott egy új padlólemezt, amit aerodinamikailag hatékonyabbnak várnak. Valószínűleg nem volt idő kettőt legyártani, így érdekes lesz megfigyelni a két pilóta közötti változásokat a korábbi versenyekhez képest. Az Alpha Tauri jelentős fejlesztésekkel jött a hazai versenyére, míg a Ferrari nem hozott semmi újat.
A Pirelli az F1 hivatalos gumiszállítója, az egy kiállásos stratégiát tartja a legideálisabb választásnak, amit természetesen az esős időjárás azonnal felülírhat.
A kultikus imolai pálya körül a Tifosi uralkodik. A Ferrari szurkolók szép számmal gyülekeznek már a lelátókon, nem túlzás azt mondani, hogy szinte mindenki Ferrari győzelmet remél a bolognai tartományban.
A Red Bull gumikezelése a sprintfutamon hatékonyabbnak bizonyult, így a holland Max Verstappen nyerte az idei első sprintfutamot Imolában, ezzel 8 pontot tehetett zsebre a világbajnoki tabellán. A második helyen Charles Leclerc, a harmadikon Sergio Pérez végzett.
A rajtrács a következők szerint alakul:
Hamarosan elrajtol a 2022-es Emilia-Romagna Nagydíj! Ha tehetik, tartsanak velünk!