Hatalmas csatát vívott a győzelemért Max Verstappen és Charles Leclerc, végül a holland győzelmével zárult az első Miami Nagydíj. A harmadik helyen Carlos Sainz végzett.
Az első Miami Nagydíj igazi sztárparádét vonultatott fel az F1-es paddockban. A floridai Hard Rock Stadion köré épített utcai pálya 10 évre kötelezte el magát a Formula–1-nek. A pilóták egyöntetűen megkedvelték a pálya karakterisztikáját a pénteki szabadedzések után. A vonalvezetés dinamikus, hosszú egyenesekkel és trükkös kanyarokkal tűzdelt. A pálya szűk kivitelezése hatalmas kockázatot rejt magában, valamint a biztonsági autós fázis előfordulása is jelentős eséllyel rendelkezett a fogadóirodáknál a futam előtt.
A szombati időmérőt úgy tűnt, a Red Bull fogja uralni, ennek ellenére a Q3-ban Verstappen elhibázta az utolsó próbálkozását, valamint mindkét Ferrari brutális tempót mutatott, így 1-2. pozícióba kvalifikálta magát, maga mögé utasítva a két Red Bullt. Charles Leclerc indulhatott az élről az első Miami Nagydíjon, mellőle csapattársa, Carlos Sainz, a harmadik helyről Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a C2-C3-C4-es gumikeverékeket szállította Miamiba, a futamra pedig a kétkiállásos stratégiát tartotta ideálisnak. A Ferrari Achilles-ina egyértelműen a gyengébb gumikezelés az előző futamok alapján, így számukra egy SC szakasz nagy potenciált rejthetett magában.
Charles Leclerc jól kapta el a rajtot, Verstappen szintúgy, a holland rögtön az első kanyarban levadászta a másik Ferrarit, a második helyről rajtoló Carlos Sainzot. Hamilton jól indult, de Alonso hátulról megkoccolta a Mercedesét, így a brit a hatodik helyről a nyolcadikra esett vissza.
A hétszeres világbajnok jó tempót diktált, a Mercedes fejlesztései hatékonynak bizonyultak, a britnek pár körön belül Gaslyt és Alonsót átugorva sikerült visszavenni a hatodik pozícióját.
A holland a kissé elrontott időmérő után revansot vett, és a kilencedik körben a DRS-t kihasználva maga mögé utasította Leclerc-t, ezzel átvette a vezetést a futamon.
A monacóinak nem volt válasza az előzésre, körökkel később már DRS-távolságon kívülre került a holland világbajnokhoz képest, ami a 18. körben már 3,5 másodpercre kúszott fel. Sainz még nagyobb lemaradásban volt, közel 7 másodperccel maradt el az élen autózó Verstappenhez képest.
A kerékcseréket a nagy csapatok elhúzták, a Ferrari és a Red Bull is az egy kiállásra játszott. Leclerc-rel versenymérnöke korán közölte, hogy egykiállásos stratégiára számítson és kímélje a gumikat, miközben a győzelem a cél…
A Ferrari a monacóit a 25. körben hívta be kerékcserére, a közepesekről keményekre váltott. Verstappen két körrel később hajtott a bokszba, a holland szintén keményet kapott. Akkora előnyt dolgozott ki a világbajnok, hogy sikerült a kerékcseréjét még nem teljesítő Pérez elé visszajönnie.
A 28. körben Sainz kerékcseréjét kissé elrontották, Pérez is ekkor állt ki, így több másodpercet hozott a spanyol ferraris pilótán.
A középmezőnyben hatalmas csata alakult ki a verseny félidejében, összeállt egy Norris–Vettel–Schumacher–Magnussen-vonat. Norris Vettelt (14. hely), Schumacher Magnussent előzte meg (12. hely).
Alonso a 40. körben Gaslyt előzte meg, a manőver szabályossága azonban kétes volt, így az FIA elkezdte vizsgálni az esetet.
Norris és Gasly a 41. körben összeért, Norris autója ennek következtében jobb hátsó defektet kapott. a felni és a fékhűtő elemek is sérültek, így a brit versenye véget ért és biztonsági autós szakasz következett.
Russell az SC szakaszt kihasználva letudta a kötelező kerékcseréjét szinte nulla időveszteséggel, a brit új közepesekre váltott és a hetedik helyre jött vissza.
Tíz kör maradt az újraindítás után. Verstappen jól indított, Sainz kevésbé, így Pérez majdnem megelőzte őt a célegyenes végén. Leclerc nem szakadt le, folyamatosan egy másodpercen belül autózott Verstappenhez képest.
A két Mercedes is egymásra talált az utolsó körökben, Russell gumielőnyben volt Hamiltonhoz képest, de a hétszeres világbajnok nem adta könnyen az ötödik pozícióját.
Leclerc brutális tempót mutatott az utolsó körökben. A monacói folyamatosan üldözte az élen autózó holland világbajnokot. Végül az előzés nem sikerült, a monacói DRS-távolságon kívülre került, így Verstappen-győzelemmel zárult az első Miami Nagydíj. A második helyen Charles Leclerc végzett, a harmadik csapattársa, Carlos Sainz lett. A Mercedesek is javuló tendenciát mutatnak, Russell az ötödik, Hamilton a hatodik helyen futott be.
Max Verstappen:
Nagyszerű futam volt, viszont fizikailag eléggé megterhelő. Jól kezeltük az abroncsokat, jól sikerült a bokszkiállás is. Sikeres vasárnapot zártunk, nagyon elégedett vagyok."
Charles Leclerc:
Nagyon nehéz verseny volt, eléggé szenvedtünk a közepes abroncsokon, a keményeken viszont jól működtünk. Sajnos a Red Bullnál volt a sebességelőny most, de megszorongattam Maxot a végén, ennek örülök. Várom a további csatáinkat, reménykedünk az előrelépésben."
Carlos Sainz:
Pénteken falnak csaptam az autót, ennek következtében az egész versenyen fájt a nyakam. Pérezt nehéz volt magam mögött tartani, de végül sikerült. Nem volt könnyű ebben a melegben, az abroncsok furcsán viselkedtek, sokat csúszkált az autó. Többre vágytam, de nem rossz ez a harmadik hely."
Két hét szünet után a Spanyol Nagydíjjal folytatódik az F1 2022-es szezonja.
F1
MIAMI NAGYDÍJ
A vb állása
Konstruktőrök
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.