George Russell a rajtnál rögtön feljött a harmadik helyre, majd Verstappen kicsúszásával már a második helyen áll, miközben folyamatosan támadja őt a két Red Bull. A brit tehetség zseniálisan védekezik.
Nincs megállás, egy hét múlva már Monte Carlo rendez F1-es futamot. Akkor is és addig is tartsanak velünk!
Zsinórban harmadszor nyer Verstappen. A holland ezzel átvette a vezetést a vb-tabellán, Leclerc előtt 6 pont az előnye. Sergio Pérez végzett a második helyen, a harmadik a remeklő George Russell lett.
Lewis Hamiltonnak versenymérnöke jelezte, hogy spóroljon az üzemanyaggal, mert nem lesz elegendő a verseny végéig. Sainz így a célegyenes végén visszavette a pozícióját.
Lewis Hamilton ismét bizonyította rendkívüli tehetségét, az első körös visszaesést követően, a mezőny végéről küzdötte fel magát egészen a negyedik helyig.
Lewis Hamilton gumielőnyben van Carlos Sainzhoz képest, és már DRS távolságon belül autózik a spanyolhoz képest.
Sergio Pérez is kerékcserén járt, a leggyorsabb kör teljesítése a cél.
A Mercedes kihozta Russellt kerékcserére, a brit lágy keverékekre váltott, a leggyorsabb kör a cél, valamint az esetleges biztonsági autós szakaszból való profitálás.
A címvédőt Pérez nem hátráltatta, simán átadta vezető pozícióját. Verstappen úton van egy újabb futamgyőzelem felé, amivel a vb-tabellán is átvenné a vezetést Leclerc-től.
Péreznek diplomatikusan jelezte versenymérnöke, hogy Verstappen jelenleg gyorsabb a pályán, így át kell adnia a vezető pozícióját. A Red Bull biztosra akar menni, a plusz 7 pont a végső elszámolásnál számíthat Verstapennek.
Verstappen új közepeseket kapott, a kerékcserét követően a holland rögtön visszajött Russell elé. Pérez vezeti a versenyt, kérdés, hogy át kell-e adnia a pozícióját a címvédő csapattársának?
George Russell közepes keverékekre váltott, a harmadik helyre jött vissza. Verstappenre még vár egy kerékcsere.
A Mercedes kimondottan az utolsó esélyt ragadja meg ezen a hétvégén. Az eddig szenvedő konstruktőri címvédő is módosított padlólemezzel próbál a Ferrari és a Red Bull sarkába érni, illetve az első szárny és a hátsó fékek légterelője is módosult. Russell teljesítménye láttán a fejlesztések több, mint biztatóak.
Sergio Pérez a DRS-t kihasználva a célegyenes végén vetődött be Russell mellé, sikeres előzést végrehajtva. Pérez, Russell, Verstappen, Bottas, Sainz az első öt sorrendje.
Verstappent kiszedte a Red Bull, Pérez így Russell után eredt a frissebb gumikon.
Charles Leclerc drámája ez a versenyhétvége. A monacói mindent megynyert a hétvége során, viszont műszaki hiba, feltehetőleg motorhiba következtében a versenye véget ért a 28. körben.
Verstappen a célegyenes végén megelőzte Russellt, aki nagyon keményen visszatámadott, ezzel visszavéve a második pozícióját.
Leclerc is kerékcserén volt, a monacói közepes keverékekre váltott. A kerékcsere extra gyors volt, továbbra is magabiztos előnnyel vezet.
Charles Leclerc magabiztosan 29 másodperces előnnyel vezet Barcelonában, miközben mögötte ádáz harc folyik a dobogós pozíciókért. Leclerc, Russell, Verstappen, Pérez, Bottas az első öt sorrendje.
Verstappen DRS-e nem működik megfelelően, a célegyenesben DRS nélkül előzni gyakorlatilag esélytelen, így Russell továbbra is előtte van.
Russell és Verstappen egyszerre ment ki kerékcserére, mind a ketten közepes keverékekre váltottak. A különbség köztük mindössze hat tized.
George Russell a rajtnál rögtön feljött a harmadik helyre, majd Verstappen kicsúszásával már a második helyen áll, miközben folyamatosan támadja őt a két Red Bull. A brit tehetség zseniálisan védekezik.
Eközben Verstappen dobta el az autóját, ugyanott és ugyanúgy ahogy pár körrel ezelőtt Sainz.
Sainz elmondta az időmérő után, hogy egész jó a versenyautó, de a hátulja nagyon könnyű, amihez nagyon nehezen tud alkalmazkodni. Az ilyen dolgok miatt jön ki az, hogy ennyivel gyengébb eredményei vannak az egyik pilótának a másiknál. Az autó könnyű hátulját az is bizonyítja, hogy Q3-ban Leclerc a célegyenes előtti sikánban megpördült. Nem a rázókő okozta az egyensúly vesztést, hanem már előtte megindult a pörgés. Féktávon, a kanyar első szakaszában az autó súlypontja az első kerekekre nehezedik, és ott megnő a tapadás, hátul pedig elkönnyül. Bár ez a jelenség természetes és Leclerc túl agresszív kormányzása miatt fogyott el a hátsó kerékről a tapadás, mégis az látszik, hogy ezzel a Ferrari pilótáknak küzdenie kell. Az eredmények alapján jobban megy a monacói versenyzőnek.
Carlos Sainz amatőr versenyzői hibát vétett, kicsúszott a sóderágyba.
A két azonos motorral rendelkező pilóta csatázott a hatodik helyért. Mick nem volt túl agresszív a védekezés terén, Bottas könnyedén előzte meg a németet külső íven.
Kevin Magnussen Lewis Hamiltonnal ért össze, ezzel a brit versenyét jelentősen keresztbehúzta.
Charles Leclerc jó rajtot fogott, Verstappen a monacói szélárnyékat kihasználva próbálta őt megelőzni, sikertelenül. A harmadik helyre George Russell ugrott fel.
Az élmenők a piros oldalfalú lágy keverékeken rajtolnak. A Mercedes a közepesekre tette le a voksát.
Az Alpine Fernando Alonso autóját teljesen új erőforrás-elemekkel szerelte fel, amellyel azonban a spanyol túllépte a szezonra vonatkozó maximális darabszámot, így a hazai versenény csak a rajtrács legvégéről indulhat.
A pálya egyértelműen gumigyilkos, hatalmas hőség uralkodik jelenleg Barcelonában. Az aszfaltcsík hőmérséklete délutánra már meghaladta az 50 fokot. A Pirelli szakemberei kizártnak tartják az egy kiállást, a legideálisabbnak a két kiállás tekinthető.