Sainz elmondta az időmérő után, hogy egész jó a versenyautó, de a hátulja nagyon könnyű, amihez nagyon nehezen tud alkalmazkodni. Az ilyen dolgok miatt jön ki az, hogy ennyivel gyengébb eredményei vannak az egyik pilótának a másiknál. Az autó könnyű hátulját az is bizonyítja, hogy Q3-ban Leclerc a célegyenes előtti sikánban megpördült. Nem a rázókő okozta az egyensúly vesztést, hanem már előtte megindult a pörgés. Féktávon, a kanyar első szakaszában az autó súlypontja az első kerekekre nehezedik, és ott megnő a tapadás, hátul pedig elkönnyül. Bár ez a jelenség természetes és Leclerc túl agresszív kormányzása miatt fogyott el a hátsó kerékről a tapadás, mégis az látszik, hogy ezzel a Ferrari pilótáknak küzdenie kell. Az eredmények alapján jobban megy a monacói versenyzőnek.
A célegyenes hosszú, hatalmas potenciál rejlik egy jó rajtban. Akár egy Mercedes is elsőként fordulhat el.
A Circuit de Catalunya versenypályán a gumikezelés kiemelt fontosságú, az utóbbi két évben is ez volt a győzelem forrása. Ilyen szempontból a Ferrari valamelyest hátrányból indul majd, a Red Bull ebben az évben kifejezetten jól bánik a gumikkal, ezért Max Verstappen is bizakodik.
Max Verstappen:
Nem tudtam az utolsó körömet megfutni, valami elszállt az autóban, de szerencsére ott vagyok az első sorban. Gumikezelésben jobbak vagyunk, mint a Ferrari, de holnap meleg lesz, nehéz a pályán előzni, meglátjuk, mi lesz.
A Ferrari spanyol pilótája ajándéktárgyakat "lövöldöz" a közönség nagy örömére.
A Mercedes VIP vendége a Roger Federer a 20-szoros Grand Slam-bajnok.
A szombati időmérőt végül Charles Leclerc nyerte, mellőle Max Verstappen, a harmadik helyről Carlos Sainz indulhat a barcelonai futamon. A hétvége legimpozánsabb fejlesztője a Mercedes, Russell a negyedik helyre kvalifikálta magát, a wokingiak okozhatnak meglepetéseket az élmenőknek.
Íme a rajtrács:
Hamarosan elrajtol a 2022-es Spanyol Nagydíj! Tartsanak velünk!