A felvezető kört biztonsági autó mögött kezdi meg a mezőny, így esély van SC mögötti rajtra is.
Két hét múlva az Azeri Nagydíjjal folytatódik az F1 2022-es szezonja. Akkor is és addig is tartsanak velünk!
Carlos Sainz lett a második, Verstappen a harmadik helyen futott be. Leclerc ismét nem remekelt a hazai futamán, a „monacói átok” nem tört meg, habár a csapat hibájából adódóan ment el ez a győzelem.
Leclerc is rákapcsolt, és folyamatosan egy másodpercen belül autózik a holland világbajnokhoz képest. A Ferrari visszajött a végére.
Pérez gumijai elfogytak. Sainz pár körön belül ledolgozta a hátrányát, és már előzési pozícióba is került. Az utolsó tíz percben bármi megtörténhet, az első hely még mindig kiadó.
A ferrarisok nem tudnak lépést tartani a Red Bull-lokkal. Sainz több mint három másodperc lemaradásban van Pérezhez képest, Leclerc is két másodpercre maradt le Verstappentől. Leclerc valószínűleg taktikai lépés következtében maradt le a holland világbajnoktól.
23 perc maradt a versenyből, Fernando Alonso annyira visszavett a tempóból, hogy a mögötte jövőket teljesen magára húzta. Az Alonso-vonat megalakult.
Alonso nagyon visszavett a tempóból. Hamilton szenved a spanyollal a 7-8. helyen.
A háromórás időlimit közeléhez érünk, így hátralévő körök helyett egy visszaszámláló órát jelenít meg az FIA. 33 perc van a versenyből.
A pálya egyértelmű száraz pályás gumikon megfelelő, azonban az ideális ív mellett még számos helyen nedves az aszfalt, így az előzések kiemelten kockázatosak ilyen körülmények között.
Sergio Pérez diktálja a tempót az élen, azonban a gumijai még nem üzemmelegek, az első kanyart el is fékezte a mexikói.
A két Red Bull közepeseken, a Ferrarik kemény keverékeken maradtak. Ismét gördülő rajt következik.
Az autó egyben maradása kulcskérdés a biztonság érdekében. A váltón van a hátsó gyűrődőzóna, így az autó ebben a formában nagyon veszélyes helyzetben volt, szerencsére már ekkor állt. További FIA-vizsgálat esélyes.
A bokszutcába sorakozik fel a mezőny, szabad a kerékcsere. Ismét hosszabb pihenő elé nézünk.
A tech-pro fal helyreállítási idejére a biztonsági autó mögött köröz tovább a mezőny. Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc, Russell, Norris, Alonso, Hamilton, Ocon, Bottas az első tíz sorrendje.
VSC-szakasz lépett érvénybe. Schumacher látszólag sértetlenül szállt ki a horrorkörülmények közül. A baleset a 14-es kanyarnál, az uszodánál történt, Schumacher vizes részt csípett meg, ez okozta, hogy az autó irányíthatatlanná vált. Az autó kettétört, ez nem véletlen, Romain Grosjean balesete óta több biztonsági fejlesztés is történt, ez is azt szolgálja.
Leclerc ismét kerékcserén volt, versenymérnöke ellentmondásos információkat adott neki. Sainz száraz pályás gumikra váltott, erre mindenki reagált az élen.
Lewis Hamilton vért ivott. Esőben hatalmas adrenalin-lökettel versenyez a brit.
A Ferrari eltaktikázta magát, későn hozták ki Leclerc-et, így a vezető hely Pérez ölébe hullott. Sainz kivár, slick gumikra játszik a spanyol pilóta.
Sergio Pérez versenymérnökének jelentette, hogy a pályán már egyértelműen száraz az ideális ív. Sainz már a slick gumikra szavazna. Hamilton idő közben a bokszban járt kerékcserén, köztes esőgumikra váltott a brit világbajnok.
A pilóták nem igen előzgetnek, hatalmas kockázatot rejt magában az ideális, száradó ívről való letérés. Akár egy előzési próbálkozás is a verseny végét jelentheti. Pierre Gasly próbálkozik jelenleg előzéssel Csou Kuan-jü ellen. A13. helyért mecs a csata.
Több pilóta is interekre vált, a pályán az ideális ív szemmel láthatóan is száradónak bizonyul.
A francia kissé szenved még a pályán az új intermediate gumikon. Közben Leclerc versenymérnöke jelentette, hogy a következő félórában nem várható esőzés.
Leclerc indította a mezőnyt, hatalmas esőfüggönyt húz mindenki maga után. A mezőny tojáshéjakon lépked. Stroll, Gasly és Latifi is a bokszba hajtott.
Mindkét pilóta a mezőny után tudott indulni, Stroll azonban jobb hátsó defektet kapott.
A pilóták elkezdték a pályát feltérképezni, hogy alkalmas-e versenyzésre. Az FIA a biztonsági autó mögötti gördülő rajtot írt elő.
Az FIA leadta a zöld jelzést, 10 perc múlva pályára gurulhat a mezőny.
Monacóban folyamatosan változnak az időjárási körülmények, egyik percben süt a nap, másik percben ismét rákezd az eső. Az FIA jelenleg kivár. A csapatok is csak megfigyelik az eseményeket a paddockban.
Az eddigi eredmények azt súgják, hogy a korábbi Ferrari fölény felerősödött Monacóban. Az egykörös tempó mindenesetre mindenképpen. Korábban azt láthattuk, hogy az egykörös fölény a versenyekre elolvadt, és a Red Bull versenytempóban előzni tudott. Azonban az látszik a GPS adatokból, hogy a vörösek a lassú kanyarokból sokkal agresszívabban tudnak kigyorsítani, és ez óriási előny lehet versenykörülmények között ezen a pályán. Általában a hosszú egyenesekben tudja a bikás csapat visszahozni a lemaradást, de mivel itt nincsenek ilyen hosszú egyenesek, ezért a különbség vagy nő a lassú kanyarok után, vagy stagnál a kanyargós részeken. A gumikezelés szintén kérdéses hogy fog alakulni a versenyen főleg esős körülmények között, de ezen a pályán az előzés nagyon nehéz, így a Red Bull felkötheti a gatyáját, ha győzni szeretnének.
A pályán áll a víz, jelentős vÍzátfolyások alakultak ki az aszfaltcsíkon. A futam az aquaplanning hatás miatt is kiemelten veszélyes.
Mi az az aquaplanning?
Ez a hatás akkor következik be, amikor az abroncs és az aszfalt közé került víz nem kerül kiszorítása. A gumiabroncsok előtt összegyűlik a víz, mindaddig amíg a kapcsolat teljesen meg nem szünik az abroncsok és az útburkolat között.
A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ebből kifolyólag a jármű irányíthatatlanná válik, elkezd csúszni, vagy kipörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.
Az FIA úgy ítélte meg, hogy a pálya vezethetetlen ilyen esős körülmények között, így a rajtot ismét felfüggesztették, a mezőny a bokszutcában állt fel.