A szombati időmérőn nem fért kétség Charles Leclerc elsőségéhez, a monacói brutálisan elverte ellenfeleit, pedig sokáig úgy nézett ki, hogy Carlos Sainz lesz a befutó, de a spanyol akkor, amikor a leginkább koncentrálni kellett, amikor a legnagyobb volt a tét, ismét hibázott, így csak a negyedik helyről várhatja a rajtot. A két Red Bull Pérez–Verstappen sorrendben beékelődött a Ferrarik közé.
Köszönjük a figyelmüket! Hamarosan összefoglalót olvashatnak a futamról. Nincs megállás, a szezon a jövő héten Kanadában folytatódik. Akkor is tartsanak velünk!
A Ferrarik kiesése után nem volt kérdés, a címvédő mögött csapattársa, Pérez és Russell futott be, ők hárman a dobogósok Bakuban. Ez a holland 25. győzelme pályafutása során!
Hihetetlen, de egyszer sem kellett a biztonsági autónak a pályára hajtania. A mezőny nagyon szépen, hiba nélkül vezet szinte az egész futamon, de persze várjuk ki a végét.
Készülnek a jövő heti, kanadai futamra. Kevés idejük lesz felállni a padlóról. Pocsék hétvégén van túl a csapat...
Azonban Hamilton a friss gumival simán megelőzte az egyszeres futamgyőztest. Így is bravúros Gasly produkciója.
A tét a negyedik hely, alighanem a Mercedes a 3-4. helyet előre aláírta volna.
Remek versenye volt a japánnak, de meghibásodott a DRS-e, ezzel mindent elbukott, amit eddig felépített. Erős pontszerző lett volna. Kijavították ugyan a hibát, de a 13. helyről kellene varázsolnia Cunodának. Legalább a gumijai frissek...
Ez most nagyon fáj. Utána kell néznünk a dolgoknak, hogy ez ne történhessen meg még egyszer. Nem tudom leírni szavakkal, hogy mit érzek most. Ez nagyon csalódást keltő
– ezt mondta a kiesése után Charles Leclerc.
Folytatódik a verseny! Verstappen 12 mp-cel vezet Pérez előtt.
Ki is jött mindenki a kereket cserélni. Pérezé megint nem volt tiszta, maradt az élen Verstappen. Egyedül Gasly nem cserélt az élmezőnyből.
Cso Kuan-jü Alfa Romeója után a szintén kiváló versenyt futó, 11. helyen haladó Magnussen autója is megadta magát. A Haasban is Ferrari-erőforrás dübörög, vagyis a dánnál már nem. Mind a négy kieső Ferrari-motort használ... biztosan a véletlen műve a sok kiesés?
Remekül használják ki az élcsapatok hibáit, kieséseit. Így Russell már a harmadik, míg Hamilton az ötödik helyen halad, és üldözi Gaslyt a negyedik pozícióért. A Mercedes egyértelműen lassabb a Ferrarinál, ám sokkal megbízhatóbb, mint az olasz konstrukció.
A hétszeres bajnoknak borzalmasan fáj a háta, ezt jelezte a rádión is. Nagyon pattog a németek autója, ez nem lehet kellemes 300 km/h körüli tempónál, az autóban ülve.
A holland közel 8 másodperccel vezet Pérez előtt. Nem úgy tűnik, hogy bárki veszélyt jelenthetne a győzelmére. Baku utcáin viszont folyamatosan 110%-s koncentrációra van szükség.
Verstappen magabiztosan vezet Pérez előtt, majd Russell, Gasly, Ricciardo, Hamilton, Cunoda, Vettel, Ocon, Magnussen a sorrend.
Újabb technikai hibák a Ferrarinál, ezek már valószínűleg rajtbüntetéseket fognak maguk után vonni, miközben a Red Bull nagyon stabil és gyors. Eldőlt a szezon idejekorán?
Nagy füstfelhő ömlik az autójából a célegyenesben. Charles Leclerc megint nem tudja győzelemre váltani a pole-t. Nullázik a Ferrari Bakuban, a győzelem tálcán van kínálva a Red Bullnak.
Ideális körülmények között nincs több tervezett kerékcsere, innen a pályán kell eldőlnie a dolgoknak.
Ez sem volt tökéletes. Leclerc az új éllovas, de sokkal használtabbak már a kerekei mint, a két Red Bullnak.
Ez a kerékcsere sem volt olajozott, 5,7 mp volt. Benne maradt 3 másodperc. Ez sokba kerülhet még a Red Bullnak...
Péreznek szóltak, hogy ne csatázzanak Verstappennel, mert az csak Leclerc malmára hajtaná a vizet.
A DRS-sel a célegyenes végén simán megelőzte a csapattársát. Pérez gyorsan le is szakadt. A címvédő eddig valószínűleg takaréklángon ment, de most oda lépett.
Oconnal csatázott a hármas kanyar felé, ám a külső íven nem tudott befordulni, így a bukótérbe kellett menekülnie, de így is közel volt a fal. Majd a visszajövetelnél majdnem neki ment Cunodának.
Akkor Leclerc átvenné a vezetést, igaz, a Red Bull frisebb gumikkal utána eredhetne a kerékcserék után. Nincs ez még lefutva, úgy tűnik.
Nem volt jó a kerékcsere, de a Red Bull nem tudta kihasználni Verstappennel a Ferrari újabb bokszutcai bakiját, mert véget ért a VSC fázis. Ez most a monacóinak jól jött.
Carlos Sainz a bukótérben! A brake-by-wire rendszer elszállt a versenyző rádiózása szerint. Ilyen az, amikor az embert az ág is húzza...Leclerc-t kihozta a csapat kerékcserére a virtuális biztonsági autó alatt.
A rádión szóltak a versenyzőnek, hogy semmi nincs még veszve. Nem úgy tűnik kívülről...
Két másodperc az előnye a mexikóinak, aki élete negyedik futamgyőzelméért hajt. Érdekesség, hogy Pérez tavaly már nyert itt Bakuban, nagyon érzi a városi pályákat.
Hiszen itt tudja felépíteni az előnyét, hogy a 2 km-es egyenesben Verstappen ne tudja vészesen megközelíteni az állítható hátós szárnnyal. A tű fokán egyensúlyoz a monacói...