A 2022-es F1-es Francia Nagydíj pénteki napján délelőtt Charles Leclerc, délután pedig Carlos Sainz érte el a legjobb időt, ám utóbbira rajtbüntetés vár. Visszafogottan zajlott a munka a Red Bullnál és a Mercedesnél.
Ezen a hétvégén Le Castellet-ben száguld az F1 mezőnye, méghozzá a francia futamnak helyet adó Paul Richard versenypályán. A létesítmény ismertetőjegye, hogy itt nincsenek klasszikus értelemben vett, vagyis földággyal, kavicsággyal vagy betonnal borított bukóterek, hanem helyettük speciális, lassítást elősegítő kék, valamint piros rétegekkel tagolt bukózónák vannak kialakítva, amelyek egy-egy hiba, illetve megpördülés során drasztikusan képesek lelassítani az autót. Emellett a Paul Richard egy kedvelt tesztpálya, akár vizes pályán is lehet rajta menni, hála az öntözőrendszernek. Továbbá számos vonalvezetést lehet használni.
A tavalyi idényben a regnáló világbajnok, Max Verstappen remek taktikával tudott győzni Lewis Hamilton ellen, idén viszont a szakértők szerint egy igazi hármas csata alakulhat ki a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari között. Azonban rögvest hozzá kell tennünk, hogy az olaszok máris hátrányba kerültek a hétvégén, hiszen Carlos Sainz autójába bekerült a harmadik vezérlő elektronika, ami 10 rajthelyes büntetés vont maga után.
A csapatok nem vitték túlzásba az új elemek bevetését, egyedül az AlphaTauri és a McLaren nyúlt hozzá alaposabban az autókhoz, míg az élmenők közül a Mercedes hozott új orrkúpot és első szárnyat, a Red Bull és a Ferrari pedig a padlólemezt alakította át kissé. A már említett Alpha Taurinál jóval drasztikusabban gondolták újra a padlólemezt, de a diffúzorhoz is hozzányúltak, illetve a motorborítás is kiszélesedett. A leginkább pedig a McLaren változott, amely teljesen új oldaldobozokkal, fékcsőrendszerrel, visszapillantó tükörrel és módosított motorborítással érkezett Franciaországba.
1. SZABADEDZÉS
A nagy hír az első tréning kapcsán az volt, hogy Lewis Hamilton nem vesz részt rajta. Ugyanis egy idén bevezetett szabály miatt minden istálló köteles legalább két hétvégén lehetőséget biztosítani egy fiatal versenyzőnek. Ez történt most meg a németeknél, ahol a hétszeres világbajnok helyett a holland Nyck de Vries kapott lehetőséget, de például Robert Kubica is autóba ült az Alfa Romeónál Valtteri Bottas helyett. Az edzés elején Verstappen diktálta a tempót, majd a pokoli melegben Charles Leclerc is megtalálta a tempót és 1.33.930-cal megnyerte az első gyakorlást 91 ezreddel megelőzve holland riválisát. Sainz lemaradása a harmadik helyen már bő három tized, míg a tőle lefele végzetteké már közel vagy több mint egy másodperc volt a monacóihoz képest.
2. SZABADEDZÉS
Délután ugyanott folytatták a srácok, ahol pár órája abbahagyták, vagyis a Ferrari és a Red Bull külön harcáról szólt a második tréning is. Leclerc 1.34.182-vel kapásból hat tizedet adott Russellnek, majd Verstappen 10 ezreddel átvette a vezetést a monacóitól. Később a lágy gumikkal, a rajtbüntetéssel sújtott Sainz 1.32.527-es kört futva az élre állt. Verstappen lemaradása bő öt tized volt, miután befejezte a körét, majd Leclerc 1.32.628-cal bejött csapattársa mögé. Ezt követően már a versenytempóra gyúrtak a versenyzők, így maradt a sorrend: Sainz győzött Leclerc és Verstappen előtt.
A hétvége szombaton 13.00-tól a harmadik szabadedzéssel, majd 16.00-tól a kvalifikációval folytatódik.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.