Azonban Verstappen láthatóan gyorsabb, nehéz körei lesznek a monacóinak.
Leclerc és Verstappen is jól indult, nem történt helycsere az élen. Hamilton viszont feljött a harmadik helyre, Alonso pedig az ötödikre. Hátrébb Ocon megforgatta Cunodát.
Mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot. Hamarosan megkezdődik a 62. Francia Nagydíj.
Franciaországba a Pirelli a C2-C3-C4-es keverékeket hozta el a csapatoknak. A gumiszállító szerint az egy, de a két kiállás is kifizetődő lehet. Tavaly például Verstappen a második cserének köszönhette, hogy legyőzte Hamiltont. Nagyon meleg van Franciaországban, kulcskérdés lesz a gumikezelés, ezzel legutóbb a Red Bullnak meggyűlt a baja Ausztriában.
Franciaország a motorsport történetében fontos helyet foglal el számos szempontból, többek között Le Mans-ban rendezték az első Grand Prix-t. Az elnevezés jelentése nagydíj, mert akkoriban nagyjából 32 kg aranyat lehetett venni a győzelemért járó pénzdíjból. Nekünk is van kötődésünk ehhez az eseményhez, hiszen az első nagydíjat Szisz Ferenc nyerte egy Renault volánja mögött.
Már ami a Ferrarival szerzett első rajthelyeket illeti. A monacóinak ez volt a 16. pole-ja, amivel már csak a néhai háromszoros világbajnok, Niki Lauda (26) és a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (58) van előtte.
A Paul Ricard pályán mindenféle pályaelem megtalálható: vannak lassú, közepes és gyors kanyarok is, azonban a pálya két oldalán a hosszú egyeneseket sikánok lassítják. A változatos pályaelemeknek köszönhetően az autók beállítása itt is kihívások elé állítja a mérnököket. A változatos aerodinamikai igények mellett a nagy hőség további kihívásokat jelent motor- és fékhűtés szempontjából, valamint a gumihőmérséklet-menedzsment is más ilyen körülmények között. Ilyenkor a csapatok kénytelenek pluszhűtőnyílásokat elhelyezni a motorburkolaton, ami a légáramlatok és légellenállás szempontjából előnytelen. Kockázatot persze nem érdemes vállalni, mert egy lángoló autóval nem igazán lehet célba érni.
Hiszen a monacói az idei 12 időmérőből hetedik alkalommal tudott nyerni, igaz, ebből elég keveset tudott győzelemre váltani (3). Most újabb esélye lesz javítani az arányon, de Verstappen a Red Bull volánjánál jobb versenytempót tudott diktálni a pénteki, második szabadedzésen. Emellett a címvédőt még csapattársa, Sergio Pérez is segítheti, aki a harmadik helyről indul, míg a másik Ferrarival Carlos Sainz a számos, erőforrást érintő csere miatt csak a mezőny végéről indul.
A Paul Ricard pályáról a legtöbb embernek vegyes érzelmei vannak. A pálya jellegzetessége, hogy a kék és piros csíkokkal körülölelt kanyarok nagyon jellegzetes kinézetet adnak a francia riviéra közelében fekvő aszfaltcsíknak. A jellegzetes kinézeten felül ezek a csíkok plusz tapadást biztosítanak egy esetleges kicsúszás esetén: a különleges festékek közül a piros jobban tapad, mint a kék. Bár ezzel biztonságosabbá válik a pálya, de emiatt talán a verseny varázsa is csorbul, hiszen viszonylag kicsi a kockázata egy esetleges vezetői hibának, és egy szélesre sikerült kanyar idővesztesége minimális lehet.
A hétszeres világbajnok 300. versenyhétvégéjét teljesíti. Ezt a számot kevesen érték el pályafutásuk alatt. Név szerint Kimi Räikkönen (353), Fernando Alonso (347), Rubens Barrichello (326), Jenson Button (309) és Michael Schumacher (308) büszkélkedhet ezzel a mérföldkővel.
Hamarosan kezdődik a 2022-es F1-es Francia Nagydíj. Ismét Leclerc és Verstappen csatáját láthatjuk majd. Tartsanak velünk!