Max Verstappen nyerte a 37. Magyar Nagydíjat, a Mercedes sikeres hétvégét zárt, Lewis Hamilton a második helyen, George Russell a harmadik pozícióban ért a célba. A Ferrarik nyerő helyzetből hibáztak taktikailag, ami miatt végül a dobogóra sem fértek fel.
Meglepetéspole után újabb első győztest avathat a Hungaroring? Ez volt a nagy kérdés a 37. Magyar Nagydíj kezdete előtt, ugyanis a szombati időmérőn George Russell olyat tudott, amit senki más, egy tökéletes kört összerakva élete első pole-pozícióját itt ünnepelhette a brit tehetség. A második helyről Carlos Sainz, a harmadikról Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását.
Az egyForma csapata számos pilótát megszólaltatott a szombati kvalifikáció után. Russellnek egyértelműen a futamgyőzelem volt a célja, Hamilton is bízott a jó szereplésben, habár az időmérőn DRS-probléma hátráltatta a Mercedes hétszeres világbajnokát. A ferrarisok kissé csalódottak voltak, a tempójuk ugyan megvolt, de a gumimelegítéssel voltak problémák (és akkor még nem tudták, mi vár rájuk a futam végére...). Max Verstappent technikai meghibásodás hátráltatta, így a holland címvédő csak a 10. helyről kezdhette meg a felzárkózást az élmenőkre.
A rajtrácson felsorakozva az első esőcseppek is megjelentek az aszfalton, de száraz körülmények között rajtolt el a mezőny. A gumistratégiák az első 10-en belül meglehetősen eltérőek voltak: Russell lágyakon, a két Ferrari közepes keverékeken rajtolt, a két McLaren is a lágy keverékekre tette le a voksát.
Az élen George Russell elsőként tudott elfordulni, Carlos Sainz támadta ugyan, de nem tudott fogást találni a brit tehetségen. Hamilton volt a rajt egyik nyertese, a hetedik helyről az ötödik helyre jött fel.
Russell előnye az élen az ötödik körben stabil két másodperc volt Sainzhoz képest, bár a spanyol folyamatosan a leggyorsabb volt a pályán.
Verstappen sem tétlenkedett sokáig, a 10. helyről rajtolva gyorsan a hatodik pozícióban találta magát, Alonsót és Ocont is megelőzte a címvédő.
Verstappen a 11. körben már Hamiltonra is megérkezett, Hamilton eközben Norrist támadta a negyedik helyen. Egy körre rá Hamilton és Verstappen is levadászta a McLaren fiatalját, Norrisnak nem volt válasza az előzésekre.
A 17. körben Russellt kerékcserére hívta a Mercedes, a brit közepes keverékeket kapott. A következő körben Sainz is kerékcserén járt, ezt a kiállást a Ferrari viszont elhibázta, a különbség három másodpercre nőtt közte és Russell között. Leclerc stratégiája bejött, a 22. körig kivárt a kerékcserével, a monacói szintén közepes keverékeken folytatta, de Sainz elé sikerült visszajönnie.
Charles Leclerc jól menedzselte a tempót a második helyen, szép lassan megérkezett a vezető George Russellre.
A monacói a 27. körben már DRS-távolságon belül volt a brithez képest. Leclerc folyamatosan nyomás alatt tartotta Russellt, a Mercedes pilótája bravúrosan védekezett, nem adta könnyen a vezető pozícióját.
A 31. körben aZTÁN A célegyenes végén Leclerc bevetődött, tökéletes féktávot véve átvette a vezető pozíciót Russelltől.
Carlos Sainz is vérszemet kapott, a 35. körben már egy másodpercen belülre került az előtte autózó Russellhez képest, de Verstappen is feltűnt mögöttük, Sainznak a visszapillantó tükrét is érdemes volt figyelnie.
Verstappen új közepes kerekeket kapott. A 40. körben Leclerc-t és Russellt is bokszba hívták. A címvédőnek bejött az elévágási stratégia, Russellt már a bokszkiállás után átugrotta, Leclerc-t pedig körökön belül sikerült megelőznie, a monacói folyamatosan szenvedett a kemény keverékű abroncsokon.
A 42. körben Verstappen megforgott, ismét Leclerc vette át a VIRTUÁLIS vezetést, De hamar ledolgozta a hibáját, a holland világbajnok a 45. körben ismét megelőzte a monacóit.
Nem sokkal később Sainzot kihozta a Ferrari, hogy spanyol lágy keverékeken teljesítse a futam utolsó etapját – ez ugyanúgy nem volt jó döntés, mint Leclerc esetében a kemény, ez a két hiba pedig a dobogóba került.
Hamilton az 52. körben megkapta a lágy keverékű abroncsokat, a brit az ötödik pozícióba jött vissza kilenc másodperces hátrányban az előtte autózó Sainzhoz képest.
Leclerc kemény keverékű abroncsai gyakorlatilag használhatatlanok voltak, Russell nyomás alá tudta helyezni a monacóit, és az 54. körben átvette tőle a második pozíciót. Leclerc-t a bokszba hívták, lágy keverékű abroncsokat kapott, bizony ez ismét egy Ferrari stratégiai hiba és egy felesleges kerékcsere volt.
Hamilton a frissebb lágy keverékeken üldözőbe vette Sainzot, a tét ekkor már a harmadik hely megszerzése volt.
A hétszeres világbajnok a 63. körben a célegyenes végén sikeresen abszolválta az előzést, ezzel feljött a harmadik helyre.
Hamilton csapattársa, Russell ellen is hatalmas gumielőnyben volt, így két körön belül már a második hely is megvolt számára. Valtteri Bottas technikai hiba miatt kiállni kényszerült, a mentési munkálatok idejére VSC-szakasz lépett érvénybe. Ekkor már csak 2 kör maradt a futamból.
Verstappen a 10. helyről behúzta a futamgyőzelmet a 37. Magyar Nagydíjon, a holland tökéletesen menedzselte a tempót, a Red Bull megfelelő gumistratégiát állította össze számára. A Mercedes is sikeres hétvégét zárt, Hamilton a második helyen, Russell a harmadik pozícióban ért a célba.
Az F1 mezőnye most nyári szünetre megy, négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik a szezon.
kiesett: Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) műszaki hiba a 68. körben
leggyorsabb kör: 1:21.386 perc (Hamilton, 57. kör)
pole pozíció: Russell
versenyzők:
csapatok:
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Max Verstappen. Fotó: Lisa Leutner / Reuters)