Az új szabályoknak köszönhetően a legtöbb csapat autója túlsúllyal szenved. Ez ilyenkor természetes, hiszen első lépésként a szabályokat betartva megfelelően strapabíró és a leghatékonyabb aerodinamikai megoldás a cél, és utána jöhet a fogyókúra. Felröppent hírek szerint több csapatnál akár új váz is előkerült, ami jelentős kiadás egy csapatnak, hiszen a tervezésen, gyártáson felül a sikeres törésteszteket és az FIA jóváhagyását is meg kell szerezni. Költségsapka ide vagy oda, ezt, úgy tűnik, sikerült megoldani, és megéri a sok pénzt erre költeni. Amikor sikerül elérni a minimumtömeget, akkor jöhet az autó balanszírozása, hogy ideális legyen az autó tömegelosztása. Természetesen egy új váz fejlesztéséhez sok időre van szükség, amit már, lehet, tavasszal is elkezdtek. További frissítésekre is lehet számítani, hiszen mindenki keresi az új szabályzatban rejlő kiskapukat. A Red Bull például teljesen átalakított és könnyített motorborítással érkezett Belgiumba, amely 2-3 tizedes gyorsulást is jelenthetett az osztrákoknak. Drasztikus lépés a fent felsorolt okok miatt, de úgy tűnik, meg is térült.
Ez volt a 2022-es Belga Nagydíj, de az F1 nem áll le, egy hét múlva Hollandiában folytatjuk az idényt, tartsanak akkor is velünk.
A 14. helyről indulva simán, bántóan könnyedén megnyerte a 2022-es Belga Nagydíjat. Mintha más kategóriában indult volna a holland, aki egyre közelebb kerül a címvédéshez, ráadásul kirobbanó formában utazhat hazai futamára, a jövő héten rendezendő Holland Nagydíjra. Pérez lett a második, Sainz pedig a harmadik. Óriási lemaradásban a Ferrari, amelyet már a Mercedes is kezd kóstolgatni.
Nem tud már kellően gyorsan közeledni a brit a Ferrarira. Úgy tűnik, hogy eldőlt a harmadik hely sorsa.
Ennyire van Russell Sainztól. Nem dőlt el a harmadik hely sorsa.
Vettel előbb megelőzte Gaslyt, majd ugyanott, ahol 2000-ben Mika Häkkinen megelőzte Michael Schumachert, jött Ocon, és külső ívről mindkettejüket megverte. Remek helyzetfelismerés. 2000-ben a két világbajnok Ricardo Zontát kerülte meg, most pedig Vettellel történt mindez.
És íme, az akkori jelenet:
„Higgyjétek el srácok, nyomom, amennyire tudom.” Ezt mondta Sainz a csapatnak, miután jelezték felé, hogy adjon bele mindent. Pontosan tudják, hogy Russell közeledik.
A monacói megszerezte az ötödik helyet, amit célként jelöltek ki a számára, ez lehet ma a maximum.
Sainz nem örül ennek, akinek nehéz lesz megtartani a harmadik helyét. Verstappen is kijött az élről, ő közepeseket kapott.
Ő is keményeket kapott, nincs kérdés, Sainz így ki van zárva a meccsből. Verstappen vajon jön-e?
Mind a két autón kereket cseréltek, és mind Sainz, mind pedig Leclerc kemény gumikat kapott. A spanyol a 4., a monacói a 7. helyre jött vissza.
Nem kezeli jól a gumikat a Ferrari, Russell még akár a dobogót is elveheti az olaszoktól, a brit közeledik. Sainz bejött a bokszba!
A hosszú egyenesekben idén roppant erős Williams ellen nehéz csatát nyerni, Albonnak valós esélye van a pontszerzésre, jelenleg a 9. helyen halad, de nem lesz könnyű dolga.
A holland már több mint hat másodperccel vezet, Pérez közben megelőzte Sainzot, Red Bull 1-2., a verseny felénél eldőlni látszik minden.
Nem akar újra kiállni cserélni, pedig a csapat ezt javasolta neki. A becslések szerint az ötödik hely fogható lenne a monacóinak.
Simán megelőzte Sainzot, esélye se volt a holland ellen. Döbbenetes, hogy mennyire elveri a mezőnyt a címvédő. Rossz nézni.
Leclerc nagyon lassú, kérdés, hogy átmeneti gondjai vannak, vagy valami ismét csődöt mond az autójában. A csapat szerint egyelőre minden rendben, a gumik kopására fogják a tempóvesztést.
Neki is megvolt a kerékcsere, Sainz vezet, de ne fogadjunk rá nagy összegben, hogy ez öt kör múlva is így lesz!
Nagyon leszorította Leclerc-t, éppen hogy elmaradt az ütközés, ez picit erős volt a mexikóitól.
Úgy érzi, tudnak még menni picit. Kényelmes helyzetben van a holland, a tempója továbbra is jó, de már veszít Sainzhoz képest. Pérez viszont kijött friss abroncsokért.
Sainz forgalomba jött vissza, megint hibázott a bokszfal az olaszoknál, ez esély Verstappennek, hogy a Ferrari elé kerüljön, dacára annak, hogy ő jön ki később friss gumikért.
Korrekt csere volt, Verstappen pedig simán megelőzte Pérezt, vajon milyen tempót fog menni a címvédő?
Hiszen két Red Bullt is kapott a nyakába, bár erre az akcióra biztosan nem vágyott a spanyol... Viccet félretéve, sokkal gyorsabb az osztrák csapat a Ferrarinál.
Több versenyző is jelezte a rádión, hogy erősen kopnak a gumik. Hamarosan jöhetnek a kerékcserék.
A holland már a harmadik, senki nem tud vitatkozni a Red Bull tempójával. Az is igaz, hogy Verstappen lágyakon van kint, míg ellenfelei a közepeseken, de akkor is döbbenetes a különbség.
Jelentsen ez bármit. Figyelik a lágy keverékek viselkedését. Verstappen már a negyedik.
Jön fel a címvédő, már Vettelt támadja az ötödik helyért, miközben Sainz 1,8 mp-cel vezet Pérez előtt.
Sainz maradt elöl, de mögötte Pérez–Russell–Alonso-csata zajlott a pozíciókért. Verstappen már a hetedik helyen halad.
Füstöt látott az első kerekek felől, inkább biztosra megy a Ferrari. Közepeseken folytatja a monacói, igaz, a mezőny végéről. Sisakfólia ragadt be a fékhűtő nyílásba a jobb keréknél, amitől a hűtés nem lett volna ideális. Jó döntés az olaszoktól.
A felvételek alapján Hamilton nem hagyott helyet Alonsónak, ez egy klasszikus versenybaleset volt. Alonso autója megúszta az esetet, ám a Mercedes nagy erővel csapódott neki a földnek, nem csoda, hogy ki kellett állnia a hétszeres világbajnoknak.