Leclerc nagyon lassú, kérdés, hogy átmeneti gondjai vannak, vagy valami ismét csődöt mond az autójában. A csapat szerint egyelőre minden rendben, a gumik kopására fogják a tempóvesztést.
Ez volt a 2022-es Belga Nagydíj, de az F1 nem áll le, egy hét múlva Hollandiában folytatjuk az idényt, tartsanak akkor is velünk.
A 14. helyről indulva simán, bántóan könnyedén megnyerte a 2022-es Belga Nagydíjat. Mintha más kategóriában indult volna a holland, aki egyre közelebb kerül a címvédéshez, ráadásul kirobbanó formában utazhat hazai futamára, a jövő héten rendezendő Holland Nagydíjra. Pérez lett a második, Sainz pedig a harmadik. Óriási lemaradásban a Ferrari, amelyet már a Mercedes is kezd kóstolgatni.
Nem tud már kellően gyorsan közeledni a brit a Ferrarira. Úgy tűnik, hogy eldőlt a harmadik hely sorsa.
Ennyire van Russell Sainztól. Nem dőlt el a harmadik hely sorsa.
Vettel előbb megelőzte Gaslyt, majd ugyanott, ahol 2000-ben Mika Häkkinen megelőzte Michael Schumachert, jött Ocon, és külső ívről mindkettejüket megverte. Remek helyzetfelismerés. 2000-ben a két világbajnok Ricardo Zontát kerülte meg, most pedig Vettellel történt mindez.
És íme, az akkori jelenet:
„Higgyjétek el srácok, nyomom, amennyire tudom.” Ezt mondta Sainz a csapatnak, miután jelezték felé, hogy adjon bele mindent. Pontosan tudják, hogy Russell közeledik.
A monacói megszerezte az ötödik helyet, amit célként jelöltek ki a számára, ez lehet ma a maximum.
Sainz nem örül ennek, akinek nehéz lesz megtartani a harmadik helyét. Verstappen is kijött az élről, ő közepeseket kapott.
Ő is keményeket kapott, nincs kérdés, Sainz így ki van zárva a meccsből. Verstappen vajon jön-e?
Mind a két autón kereket cseréltek, és mind Sainz, mind pedig Leclerc kemény gumikat kapott. A spanyol a 4., a monacói a 7. helyre jött vissza.
Nem kezeli jól a gumikat a Ferrari, Russell még akár a dobogót is elveheti az olaszoktól, a brit közeledik. Sainz bejött a bokszba!
A hosszú egyenesekben idén roppant erős Williams ellen nehéz csatát nyerni, Albonnak valós esélye van a pontszerzésre, jelenleg a 9. helyen halad, de nem lesz könnyű dolga.
A holland már több mint hat másodperccel vezet, Pérez közben megelőzte Sainzot, Red Bull 1-2., a verseny felénél eldőlni látszik minden.
Nem akar újra kiállni cserélni, pedig a csapat ezt javasolta neki. A becslések szerint az ötödik hely fogható lenne a monacóinak.
Simán megelőzte Sainzot, esélye se volt a holland ellen. Döbbenetes, hogy mennyire elveri a mezőnyt a címvédő. Rossz nézni.
Leclerc nagyon lassú, kérdés, hogy átmeneti gondjai vannak, vagy valami ismét csődöt mond az autójában. A csapat szerint egyelőre minden rendben, a gumik kopására fogják a tempóvesztést.
Neki is megvolt a kerékcsere, Sainz vezet, de ne fogadjunk rá nagy összegben, hogy ez öt kör múlva is így lesz!
Nagyon leszorította Leclerc-t, éppen hogy elmaradt az ütközés, ez picit erős volt a mexikóitól.
Úgy érzi, tudnak még menni picit. Kényelmes helyzetben van a holland, a tempója továbbra is jó, de már veszít Sainzhoz képest. Pérez viszont kijött friss abroncsokért.
Sainz forgalomba jött vissza, megint hibázott a bokszfal az olaszoknál, ez esély Verstappennek, hogy a Ferrari elé kerüljön, dacára annak, hogy ő jön ki később friss gumikért.
Korrekt csere volt, Verstappen pedig simán megelőzte Pérezt, vajon milyen tempót fog menni a címvédő?
Hiszen két Red Bullt is kapott a nyakába, bár erre az akcióra biztosan nem vágyott a spanyol... Viccet félretéve, sokkal gyorsabb az osztrák csapat a Ferrarinál.
Több versenyző is jelezte a rádión, hogy erősen kopnak a gumik. Hamarosan jöhetnek a kerékcserék.
A holland már a harmadik, senki nem tud vitatkozni a Red Bull tempójával. Az is igaz, hogy Verstappen lágyakon van kint, míg ellenfelei a közepeseken, de akkor is döbbenetes a különbség.
Jelentsen ez bármit. Figyelik a lágy keverékek viselkedését. Verstappen már a negyedik.
Jön fel a címvédő, már Vettelt támadja az ötödik helyért, miközben Sainz 1,8 mp-cel vezet Pérez előtt.
Sainz maradt elöl, de mögötte Pérez–Russell–Alonso-csata zajlott a pozíciókért. Verstappen már a hetedik helyen halad.
Füstöt látott az első kerekek felől, inkább biztosra megy a Ferrari. Közepeseken folytatja a monacói, igaz, a mezőny végéről. Sisakfólia ragadt be a fékhűtő nyílásba a jobb keréknél, amitől a hűtés nem lett volna ideális. Jó döntés az olaszoktól.
A felvételek alapján Hamilton nem hagyott helyet Alonsónak, ez egy klasszikus versenybaleset volt. Alonso autója megúszta az esetet, ám a Mercedes nagy erővel csapódott neki a földnek, nem csoda, hogy ki kellett állnia a hétszeres világbajnoknak.