Azonban még lehet, érdemes várni 5-8 kört, mire valóban időveszteség nélkül megéri cserélni.
Ezért nagy kár, eddig szépen ment a spanyol. Virtuális Safety Car, na vajon jön-e valaki a bokszba?
Nagyon lassan szárad a pálya, az ideális ív is csak pár helyen kezdett el halványan kirajzolódni. Alonso is jelezte, hogy távolinak érzi még a kerékcserét.
A holland szerint nagyon vizes még a pálya a váltáshoz. Sainz és Norris ennek épp ellenkezőjét mondta. Érdekes eltérések...
Norris jelentette a rádión, hogy közel a váltópont a gumik terén. Hamarosan jöhetnek a száraz abroncsok. A brit már küszködik a kopott köztes esőgumikon, ahogy csökken az abroncs profilmélysége, úgy egyre inkább romlik a tapadása is.
A hétszeres világbajnok Sainz mögött halad, de egyre közelebb ér a spanyolhoz, aki túlmelegedéstől szenved a gumik frontján. Picit hátrébb Verstappen nem bír Alonsóval.
A mexikói 1,6 mp-cel vezet Leclerc előtt, míg Sainz már jócskán lemaradva halad csapattársa mögött.
A franciát is simán lenyomta a holland, aki már Alonso nyomában van a 6. helyért.
Eléggé elszeparálva maradt a mezőny, nem értek össze kellően a pilóták, de ettől függetlenül ismét versenytempó van! Verstappen megelőzte Vettelt, és már a 8. helyen van.
Az újraindítás kritikus lesz, hiszen mindenkinek visszahűltek a gumijai. Természetesen az egyéni gumimenedzseléstől függően lesz, aki kevésbé fog szenvedni az új rajtnál.
Megsérülhetett a hátsó lengőkar az ütközésben, nincs folytatás a kanadainál sem.
Veszélyes helyen állt meg Csou, ezért jön a biztonsági autó. Pérez és Leclerc elbukta az eddigi előnyét. Vajon jön-e az élmezőnyből bárki friss köztes gumikért?
Csou Kuan-jü és Nicholas Latifi ért össze, a kínai kiesett, a kanadai defektes kerékkel ment vissza a bokszba. Latifi egyszerűen leszorította Csout, lehet, hogy nem látta riválisát a tükörben.
A címvédő beragadt a négyszeres világbajnok mögé, így most a 9. helyen halad.
Nagyon magas a páratartalom, ez pedig gátat szab annak, hogy a pálya gyorsan felszáradjon. Ezt jelezte a rádión Norris is a csapata felé.
Nem lefutott a meccs kettejük között. Leclerc nyolc tizedre követi a mexikóit, de hol tud majd előzni?
Rosszak a látási körülmények, de eddig senki sem esett ki. Sainz megelőzte a rajtnál Hamiltont, miközben Verstappen veszi vissza a pozícióit.
A mexikói simán lehagyta Leclerc Ferrariját, Verstappen viszont visszaesett a 12. helyre.
Állórajt lesz, nagy kérdés, hogy mennyit száradt az elmúlt fél órában az aszfalt. Mindenki a köztes esőgumin kezdi a versenyt.
A hírességek is rendszeresen nézik a helyszínről a versenyt Szingapúrban. Idén így tesz világhírű a zenész, Will.i.am is, aki a Mercedes vendége.
A hétvége a szabályok át- vagy át nem hágásáról is szól. A Red Bull csapatát azzal vádolják, hogy a 2021-es szezonban túllépték a költségsapkát, persze ezt ők tagadják. Feltehetően egy pénzügyi csata indult meg, mert amennyiben kiderül, hogy a hír igaz, úgy az akár Verstappen 2021-es világbajnoki címébe is kerülhet, és befolyásolhatja a 2022-es szezont is.
A Mercedes egy Hamilton-orrékszer miatt került bajba. Az autók, pilóták és a csapat versenyre való felkészültségét már nem az FIA munkatársai végzik, hanem a csapatoknak maguknak kell elvégezni. Ebbe az is beletartozik, hogy a pilóta nem visel ékszert, és a csapat ennek jelzését elmulasztotta, Hamilton pedig orvosi tanácsokra hivatkozik.
Volt ma már szó a brazilról, aki 2008-ban az utolsó utáni pillanatban bukta el a világbajnoki címet Hamiltonnal szemben. A 41 éves Massa pályafutása során 11-szer nyert, illetve 41 alkalommal állhatott dobogóra az F1-ben. Három csapatnál vezetett, a Saubernél, a Ferrarinál és a Williamsnél.
A mexikói a csapattal konzultált, szerinte még nagyon nedves a pálya a köztes esőgumiknak. Valószínűleg biztosra megy majd a mezőny, és az extrém esőgumin kezdenek.
A szombati nap után, valljuk be, erre tényleg pici az esély, de a tény, az tény maradt, Verstappen akár már ma bebiztosíthatja második világbajnoki címét, amennyiben a leggyorsabb kört megfutva győz, Leclerc nem végez a 8. helynél előrébb, míg Sergio Pérez nem zár a 4. helynél jobb pozícióban. A további opciókat ITT szedtük össze.
Ilyen nedves pályán a versenyzők első számú ellenségei a különböző pályajelölések és felfestések. Egy utcai pályán pedig ez hatványozottan igaz. Gondoljunk bele, mennyi gyalogosátkelő és egyéb aszfaltfestés van elhelyezve. Ezek, még ha egy nyári esőben rálépünk is, csúsznak, hát még ha egy F1-es autóval hajtanak rájuk.
A szombati időmérő végén Charles Leclerc érte el a legjobb időt, azonban Max Verstappen sokkal gyorsabb volt a monacóinál az utolsó próbálkozásakor, viszont a csapat azonnal szólt rádión a címvédőnek a kör végén, hogy jöjjön ki a bokszba. Verstappen szitkozódva kérdezte a csapatot a döntésről. Pár perccel később kiderült, hogy a rohamosan száradó pályán a növekvő tempó miatt megnőtt az autó fogyasztása, és a csapat nem megfelelő mennyiségű üzemanyagot tankolt a hollandnak.
Azért kellett tehát Verstappennek kijönnie, mert a levezető körre nem maradt volna elég üzemanyaga, vagyis a kötelező mintavételezéskor egyértelműen büntetéssel kellett volna számolnia. A rajtrács vége helyett így a 8. helyről indul ma a világbajnok.
A szingapúri asztfaltcsík az 5,063 km-es hosszával az egyik leghosszabb F1-es pálya a naptárban, és mára egy ikonikus helyszínné vált. Az utcai pálya a bukóterek helyett falakkal várja a hibázókat, ami meg is bosszulja magát gyorsan. 23 kanyarból és hosszabb-rövidebb egyenesekből áll össze a pálya, ahol a 300 km/h-s sebességet is túllépik az autók.
Ilyenkor a szokásos installációs köröket teljesítik a pilóták. Többen a kék extrém esőgumin jöttek ki, de például Leclerc a zöld intermediate, köztes abroncsokon jött ki. Ilyenkor nagyon vigyázni kell, mert ha valaki most töri össze az autóját, az szinte biztos, hogy kihagyja a versenyt. Borzalmasak a látási viszonyok, nagy vízfüggönyt húznak az autók.
Vannak, akik szárazon és nedves körülmények között is kiválóan vezetnek. Ilyen például Max Verstappen, illetve Fernando Alonso, de vannak versenyzők, akik az esős pályán szinte mindig szenvednek, ebbe a táborba tartozik Sergio Pérez, illetve Carlos Sainz is, de Charles Leclerc sem nevezhető igazi „esőmenőnek”.
Nagyon nehéz ilyen kivételesen szélsőséges esetekben megtippelni, hogy mennyi üzemanyaggal vágjanak neki a csapatok a versenynek. Hiszen a fogyasztást nem lehet tökéletesen kiszámítani. Ahogy száradni fog a pálya, úgy nő a tapadás, és vele együtt nő az autó fogyasztása is. Éppen ebben hibázott tegnap a Red Bull.