Csak három versenyző, aki szenvedett már el hasonló balesetet. Közülük Villeneuve nem élte túl... Azonban Alonsónak is volt már hasonló esése. 2016-ban Melbourne-ben Esteban Gutiérrez volt Stroll szerepében, a mexikói is ráhúzott Alonsóra, azonban akkor a spanyol sokkal nagyobbat esett, az autója a felismerhetetlenségig összetört, csodával határos módon a kétszeres világbajnok el tudta hagyni a McLaren roncsát, ám több futamot ki kellett hagynia sérülései miatt.
A hétszeres bajnok erős versenyt zárhat. Verstappen is kijött közben friss abroncsokért, ahogy Russell is, így Pérez végre elszabadulhatott.
Legalábbis a középmezőnyben, Bottas és Gasly kezdte a cserék sorát, ők kemény keverékre váltottak.
Ennek ellenére már 3,7 mp az előnye, ha mással nem, legalább a széllel küzd a holland.
Pérez lassan támadni fog, majd Hamilton után is eredhet a Red Bull 1-2-ért. Russell ugyebár mindenképpen időbüntetéssel kell hogy számoljon.
Az egyetlen állva maradt Ferrarinál máris megy a matek. A monacói jelenleg a hetedik helyen halad.
19 km/h erősségű a szél, amely eléggé trükkössé teszi a körülményeket a holland szerint. Russellt közben öt másodpercre büntették Sainz kilökéséért.
Stroll a harmadik helyre jött fel, míg Vettel az ötödik. Jól helyezkedtek Sainz kiforgatásakor.
Sainz kiesésével egy roppant sima versenye lehet a kétszeres világbajnoknak, aki már majdnem két másodperccel vezet Hamilton előtt.
Nem indult jól a spanyol, Verstappen simán lerajtolta, majd a Ferrarit megütötte az egyik Mercedes is, Russell, utána pedig defektet is kapott. Mennyből a pokolba alig pár méter alatt. Sainz ki is állt.
A felvezető kör után pedig indulhat a 10. verseny itt Austinban.
Ennyit kell szereznie ma a Red Bullnak a konstruktőri bajnoki cím érdekében. Ehhez elég, ha Verstappen vagy Pérez nyer, vagy a páros a 3-4. helyen végez.
Az amerikai versenyhelyszíneken különösen megszokott látvány, hogy minden egyes négyzetméteren világhírű színészekbe, zenészekbe, illetve sztársportolókba botlik az ember. Brad Pitt már több csapat vendége is volt a hétvégén, de Pharrell Williams is tiszteletét tette a hétvégén.
A szombati időmérő edzés előtt már rengeteg rajtbüntetést kiosztottak, így hiába érte el a második legjobb időt Leclerc, motorcsere miatt tíz rajthelyel hátrébb került, de öt pozícióval Pérez is hátrébbról kezd. Sainz kiváló kört rakott össze a Q3 végén, és behúzta a kvalifikációt, míg mögüle a kétszeres világbajnok Verstappen fog kezdeni.
A texasi pályán 2012 óta rendeznek versenyeket, és akkor még fekete volt az aszfalt. A sok erős napsütés azóta teljesen kifehérítette, és ezzel még a tapadási körülmények is megváltoznak. Néhány szakasza a pályának azonban nem várhatott tovább a felújítással, a Forma–1-es és a MotoGP-versenyzők is panaszkodtak a rossz minőségű borításra. A 2-10 és a 12-16-os kanyarokat egészen a környéket alkotó talajig, homokig szedték vissza a burkolattal együtt, hogy egy erős és tartósabb szerkezetet alkossanak. Vasaltbeton alapot is alkalmaztak, mert a talaj nagyon ingoványos, és a motorsportban a Forma–1-es autók jelentik a legnagyobb terhelést a pályákra, még a versenykamionoknál is jelentősebbet.
Néhány órával a szombati időmérő edzés előtt jött a hír, hogy hosszú és súlyos betegség után, 78 évesen elhunyt a Red Bull energiaital-cég ötletgazdája és tulajdonosa, Dietrich Mateschitz. Az üzletember által megálmodott cég logója már 1995-ben megtalálható volt az F1-ben, majd az osztrák belefogott élete talán legnagyobb tervébe. 2005-re megvásárolta az F1-ben hibát hibára halmozó Jaguar Racinget a Ford-csoporttól, majd néhány év szakértői munkájával a Red Bull Racing néven futó istálló 2010-ben megnyerte Sebastian Vettellel az egyéni, illetve csapatban a gyártók versenyét is.
A sikereket még több győzelem követte, napjainkig hat egyéni világbajnoki és négy konstruktőri diadal áll az osztrákok neve mellett, valamint 88 futamgyőzelem és 74 első rajthely. Dietrich Mateschitz tehát nemcsak belevágott az F1-es kalandba, hanem a sportág egyik legsikeresebb csapatát tudhatta a magáénak. Azonban az F1-en túl is számtalan sportágban volt jelen a Red Bull, elég, ha a három magyar válogatott labdarúgót foglalkoztató Red Bull Liepzig együttesét említjük, vagy a Red Bull Air Race-t. Visszakanyarodva az F1-hez, az osztrák üzletember nem sokkal a Jaguar után a Minardit is megvásárolta, és Toro Rosso néven a Red Bull fiókcsapataként működtette a feanzai egyletet, amely napjainkban AlphaTauri néven létezik.
Hamarosan megkezdődik a 2022-es Amerikai Nagydíj, ráadásul ez egy jubileumi verseny lesz, ugyanis a Texas államban fekvő austini pálya 10. alkalommal látja vendégül a száguldó cirkuszt.