Néhány órával a szombati időmérő edzés előtt jött a hír, hogy hosszú és súlyos betegség után, 78 évesen elhunyt a Red Bull energiaital-cég ötletgazdája és tulajdonosa, Dietrich Mateschitz. Az üzletember által megálmodott cég logója már 1995-ben megtalálható volt az F1-ben, majd az osztrák belefogott élete talán legnagyobb tervébe. 2005-re megvásárolta az F1-ben hibát hibára halmozó Jaguar Racinget a Ford-csoporttól, majd néhány év szakértői munkájával a Red Bull Racing néven futó istálló 2010-ben megnyerte Sebastian Vettellel az egyéni, illetve csapatban a gyártók versenyét is.
A sikereket még több győzelem követte, napjainkig hat egyéni világbajnoki és négy konstruktőri diadal áll az osztrákok neve mellett, valamint 88 futamgyőzelem és 74 első rajthely. Dietrich Mateschitz tehát nemcsak belevágott az F1-es kalandba, hanem a sportág egyik legsikeresebb csapatát tudhatta a magáénak. Azonban az F1-en túl is számtalan sportágban volt jelen a Red Bull, elég, ha a három magyar válogatott labdarúgót foglalkoztató Red Bull Liepzig együttesét említjük, vagy a Red Bull Air Race-t. Visszakanyarodva az F1-hez, az osztrák üzletember nem sokkal a Jaguar után a Minardit is megvásárolta, és Toro Rosso néven a Red Bull fiókcsapataként működtette a feanzai egyletet, amely napjainkban AlphaTauri néven létezik.
Az idény a jövő héten Mexikóban folytatódik!
Nem volt könnyű dolga, köszönhetően a bokszutcai fiaskónak, de megcsinálta és idei 13. futamát is megnyerte. Ezzel utolérte Sebastian Vettelt és Michael Schumachert az egy szezonban megnyert viadalokat tekintve és még lesz lehetősége új rekordot felállítani.
Hamilton remek versenyzéssel a második és Lelcerc a 12. helyről indulva a harmadik. Ezzel pedig a Red Bull megnyerte a konstruktőri versenyt. Mind a két trófea az osztrákoknál, akik méltóképp emlékeztek meg Dietrich Mateschitzről.
Figyelniük kell Verstappennel együtt, aki már DRS távolságon kívül tudhatja a britet. Eldőlt a csata!
Elkophattak a holland közepesei? Hamilton ott van Verstappen nyakán. Lesz-e újabb fordulat?
Fekete-fehér zászlót kapott a holland, ami azt jelenti, hogy többször nem hagyhatja el a pálya vonalvezetését, különben megbüntetik.
Kanyarokon át egymás mellett volt Hamilton és Verstappen, de győzött az erőfölény. Verstappen kozmetikázta a bokszutcai hibát. Jelenleg ő vezet.
Innentől már folyamatosan támadhat a kétszeres világbajnok. Alonso a sérült autóval a hatodik, Magnussen pedig a hetedik helyen tartja a Haast. Kiváló egyéni alakítások.
Ez lenne Hamilton 104. F1-es futamgyőzelme. Azonban Verstappen már csak 1,8 másodpercre van mögötte.
2,2 másodpercre apadt Hamilton előnye. Izgalmas utolsó körök jönnek!
Már csak 3,2 mp a hétszeres világbajnok előnye. Leclerc pedig árnyékként követi Verstappent, övé lehet a lepattanó, ha Verstappen és Hamilton összeakad.
Az idei pocsék idényében is nyerhetne egy futamot a brit, aki 2007-es debütálása óta minden szezonjában nyert minimum egy futamot. Most nagy esélye van, hogy ez a széria tovább éljen.
Ez jót tett Hamiltonnak. A 39. körben a hátsó egyenesben Verstappen aztán már megverte a monacóit. 4,5 mp a hátránya Hamiltonhoz képest.
Hamiltonon a kemény gumik vannak, míg az üldözői a közepeseken. Rohamosan fogy a Mercedes előnye.
Leclerc és Verstappen üldözheti a hétszeres világbajnokot. Picit olyan most ez, mint egy kerékpárverseny, a szökevény szerepében Hamiltonnal.
Ilyet se sűrűn látunk! Hamilton egy körrel előbb volt kint és ezzel a hibával az élre is állt, sőt, Verstappent Leclerc is megelőzte a bokszban. Hamilton hat másodperces előnyre tett szert. A bal első keréknél mondott csütörtököt a kerékpisztoly a Red Bull-nál.
Hamilton pedig nem akar lekopni mögüle, miközben Leclerc is zárkózik. Nem lefutott még ez a futam!
Nem 100%-os a mexikói autója, valószínűleg a gumijait is jobban igénybe vette a Leclerc elleni védekezés. Russell is támadni fogja őt.
A monacói hihetetlen rövid féktávot vett ott, ahol az előbb még nem sikerült, most nem füstöltek a kerekek, Pérez az utolsó pillanatig tartotta magát, de Leclerc ezt tanárian csinálta. Az év egyik legszebb manővere! Leclerc mehet Hamilton után, aki négy másodpecre van.
A monacói a külső íven próbált Pérez elé kerülni, mind a ketten elfékezték magukat, Leclerc a bukótérből jött vissza. A csatának még nincs vége!
Leclerc a rádión jelentette, hogy nehéz mit kezdeni Pérezzel. A Red Bull egyértelműen előnyben van a pálya gyors, padlógázas szakaszain.
Jó a tempója a monacóinak, miközben az élen Verstappen másfél másodperccel vezet Hamilton előtt.
Alonso autója nem tudjuk miből épült, de folytatni tudta a versenyt. Verstappen vezet a Safety Car második távozása után.
Csak három versenyző, aki szenvedett már el hasonló balesetet. Közülük Villeneuve nem élte túl... Azonban Alonsónak is volt már hasonló esése. 2016-ban Melbourne-ben Esteban Gutiérrez volt Stroll szerepében, a mexikói is ráhúzott Alonsóra, azonban akkor a spanyol sokkal nagyobbat esett, az autója a felismerhetetlenségig összetört, csodával határos módon a kétszeres világbajnok el tudta hagyni a McLaren roncsát, ám több futamot ki kellett hagynia sérülései miatt.
A tipikus ráfutásos baleset példáját láttuk. Alonso előzésre szánta el magát, a kanadai pedig az utolsó utáni pillanatban még nyitott a kormányon, Alonsónak esélye sem volt elkerülni az ütközést, az Alpine eleje fel is emelkedett, hatalmas mázli volt, hogy nem fordult át a levegőben a spanyol autója.
Mi történhetett? Az előbb még Stroll elöl vívott Russell ellen. Tele van törmelékkel a hátsó egyenes. Ismét Safety Car! Alonso autójának az eleje sérült meg, de ő vissza tudott jönni a bokszba, Stroll autója viszont rommá tört.
Kiment a Safety Car, Verstappen elindította a mezőnyt. Russell rontotta el a célegyenesre fordító kanyart, akit a két Aston Martin próbált megelőzni, azonban nem történt helycsere.
Még féltávnál se vagyunk, de szinte kapunk egy új versenyt. Verstappen vezet Hamilton, Pérez és Leclerc előtt. A monacóinak vannak a legfrissebb abroncsai. Kérdés, hogy a Red Bull tempójával tud-e majd bármit is kezdeni.
Ez Leclercnek nagyon jól jött, hiszen ő még nem cserélt. Nullázódnak a különbségek. A monacói a negyedik helyre jött fel Pérez mögé.
Lila szektorokat produkált a Red Bull-lal, majd 2,1 mp alatt megtörtént a kerékcsere, ez gyors volt. Hamilton azonban így is bejött Pérez elé, de a mexikói ott van a nyakán.