Annak ellenére, hogy Sainz és Leclerc az ötödik és hatodik helyen bebetonozta magát, az élen autózó Verstappenhez képest már közel 40 másodperc lemaradásuk van.
Két hét múlva a mezőny Sao Paulóba utazik, a Brazil Nagydíjjal folytatódik az F1 2022-es szezonja.
A Red Bull végül kimaxolta a versenyt, simán bejött nekik az egy kiállás a közepes-lágy kombinációval. Így Max Verstappen nyerte a nem túl izgalmas Mexikói Nagydíjat, a második helyen Lewis Hamilton futott be, Sergio Pérez a dobogó harmadik fokára állhat fel a hazai közönség előtt.
Alonso motorje elfüstölt, ismét egy technikai hiba az Alpine-nál.
Daniel Ricciardo harcban van a hetedik pozícióért, Ocon keményen védekezik ellene az Alpine-al. A 62. körben sikerült az előzés az ausztrálnak, így már a hat pontot érő hetedik pozícióban van.
Lewis Hamilton folyamatosan kérdezgeti versenymérnökét, hogy megfelelő-e a gumiválasztásuk, Peter Bonnington csak helyeselni tud, szerinte a legjobb gumistratégán vannak jelenleg a kemény keverékekkel.
A Mercedes továbbra is állítja, hogy a Red Bull nem fogja bírni a végéig ezekkel a közepes keverékekkel, így Hamilton és Russell is számolhat szerintük a győzelemmel...
Annak ellenére, hogy Sainz és Leclerc az ötödik és hatodik helyen bebetonozta magát, az élen autózó Verstappenhez képest már közel 40 másodperc lemaradásuk van.
Lewis Hamilton lemaradása a második helyen közel 10 másodperc Max Verstappenhez képest. A két élmenő azonban más gumistratégián van, ezért nyugalomra intették a két kemény keveréken lévő hétszeres világbajnokot.
A Mercedes nem merte megkockáztatni Russell ötletét, végül kemény keverékekre váltottak. A verseny teljesítése szempontjából ez volt a legbiztonságosabb opció számukra és a biztos pontszerzésre.
A fiatal brit jelezte versenymérnökének, hogy ő még bírja a közepes keverékeken, a végére pedig lágy keverékeket szeretne. Így Russellnek elő kell vennie a gumimágus énjét, legalább a 45. körig ki kell várnia a kerékcserével, hogy a végén a lágy keverékekkel teljesíteni tudja a futamot.
Hamilton kiállása simán ment, a hétszeres világbajnok kemény keverékekre váltott, így biztos, hogy a Mercedes vele egy kiállással számol.
Hamilton és Russell vezetik a mexikói futamot. A két mercedeses pilóta nem járt még kerékcserén.
A Red Bull Verstappen kiállását nem hibázta el, a holland friss közepesekre váltott.
Sergio Pérez kiállásában több mint három másodpercet hagyott a Red Bull. Újabb hiba Austin után.
Sainz és Leclerc beragadt az ötödik és a hatodik helyen, lemaradásuk több mint 10 másodperc az élen autózó Verstappenhez képest.
A lágy keverékeken autózók továbbra is biztató tempót mutatnak, ennek ellenére a két kiálláson lévők hamarosan megkezdhetik a kerékcserék sorát.
Max Verstappen versenymérnökének panaszolja, hogy az autó eszeveszettül pattog a kerékvetőkkel való érintkezés következtében.
Valtteri Bottas szokásához híven remekel Mexikóban, folyamatosan nyomás alatt tartja a hetedik helyen autózó Fernando Alonsót.
Max Verstappen csupán 1,3 másodperccel vezeti a Mexikói Nagydíjat, Hamilton szorosan mögötte, de Pérez is látótávolságon belül tartja a holland kétszeres világbajnokot.
A Mercedesek továbbra is kimagasló teljesítményt nyújtanak. Jelenleg Lewis Hamilton a leggyorsabb a pályán, a hétszeres világbajnok közepes keverékű abroncsokkal futja a jobbnál jobb köröket.
Carlos Sainz megtartotta az ötödik pozícióját, Charles Leclerc pedig Bottas visszaesésének következtében feljött a hatodik helyre.
Verstappent a Mercedesek szorongatták, végül a holland fordult elsőként. Hamilton megelőzte Russellt, Péreznek is sikerült átugrania a fiatal brit pilótát. A mezőny nagyjából sima rajtot vett.
A Red Bull a lágy keverékre tette le a voksát, így nekik biztosan két kiállással kell számolniuk. A Mercedesek közepeseken rajtolnak, számukra az egykiállásos stratégia is szóba jöhet.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója a mexikói futamra a két kiállást tartja a legideálisabbnak, ennek ellenére korántsem biztos, hogy a csapatok erre teszik le a voksukat. A csapatok a C2-C3-C4-es gumikeverékekkel sáfárkodhatnak.
A Red Bull elismerte a költségvetési csalást, az FIA pedig ezt szankcionálta, de biztossá vált, hogy a Milton Keynes-i alakulat megszerzett világbajnoki címeit ez nem érinti. Az FIA hétmillió dolláros pénzbírsággal sújtotta a világbajnok csapatot, ennek befizetésére 30 napos időintervallumot határozott meg. A nagyobb érvágás azonban a tesztlehetőségeket érinti. A Red Bull az aerodinamikai tesztelések tíz százalékát veszíti el a 2023-as szezonra, ez komoly hátrány lehet a címvédők számára.
A rajt utáni egyenes az első kanyarig a leghosszabb a naptárban: 890 m, ami sok helyezkedésre hagy lehetőséget, így korántsem biztos, hogy Verstappen fordul el elsőként.
Mexikó az egyik legkülönlegesebb kihívás a mérnököknek sok szempontból. Mivel a pálya a tengerszint felett 2285 méterrel helyezkedik el, ezért egészen máshogy működnek itt az amúgy megszokott dolgok. A levegő itt sokkal ritkább, akár 25%-kal is alacsonyabb lehet a levegő sűrűsége. Ez hatással van sok mindenre az autó beállításánál. A szellősebben elhelyezkedő levegőmolekulákat agresszívebben kell az ég felé taszítani, hogy a kívánt leszorítóerőt elérjék, miközben a légellenállás kisebb mértékben nő. A motor ugyanúgy zihál a ritkább oxigéntartalmú levegőben, mint a hegymászók, így más motorprogramozás szükséges. Valamint a hűtéshez is több térfogatáram kell, hogy a kívánt teljesítmény biztosított legyen.
A kétszeres holland világbajnok, Max Verstappen 1.17.775-es idővel nyerte a 2022-es Mexikói Nagydíj időmérőjét. Remekelt a Mercedes, George Russell az utolsó körén hibázott, ezzel bukta az esélyt a pole-ra, Lewis Hamiltoné lett a harmadik rajthely. Pocsékul teljesítettek a Ferrarik, Valtteri Bottas viszont a hétvége meglepetését szolgáltatta a teljesítményével.
Íme a rajtrács!
Hamarosan elrajtol a 2022-es Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez hazai futama, tartsanak velünk!