Az FIA felrázza a futam második felén bóbiskoló nézőket, ismét piros zászlóval szakítják félbe a futamot. Hülkenberg autója után rengeteg a törmelék a pályán, takarítani kell. Két kemény kör lesz így a végén.
Kedves olvasóink, zárjuk a boltot, köszönjük a figyelmet! A következő F1-es hétvégéig sokat kell aludni, az Azeri Nagydíjat egy hónap múlva rendezik meg. Összefoglalónkat ide kattintva olvashatják el!
Nagyon rosszul rajtoltunk, az első körben óvatos voltam, mert sok vesztenivalóm volt. Ezután jó tempót tudtam autózni. Nem igazán értem ezeket a piros zászlókat. Kicsit zűrös volt, de jó volt a tempónk, és nyertünk, szóval ez a fontos. Nagyszerű itt nyerni, az első győzelmem itt
– mondta Verstappen a leintést követően.
Pechje volt ma George-nak, igazán szerencsétlen nap. Nem számítottam arra, hogy második leszek, úgyhogy nagyon hálás vagyok érte. Még mindig kényelmetlenül érzem magam az autóban, vezetek, ahogy csak tudok, és olyan keményen dolgozom, amennyire csak tudok, de mégis, figyelembe véve, hogy a teljesítményünk és az egyenes tempónk is gyengébb volt, elképesztő, hogy ott vagyunk az Astonnal harcolva. Felzárkózhatunk – nehéz lesz, de nem lehetetlen
– nyilatkozta Hamilton a futamot követően.
Érzelmi hullámvasút volt a mai nap, sok minden történt az elején és az utolsó fél órában! A Mercedes nagyon gyors volt, Lewis pedig hihetetlenül jó munkát végzett – én nem tudtam tartani a tempót, a harmadik helyet elfogadom. Az első piros zászló segített nekünk, hogy három helyet szerezzünk, a második hátráltatott. A harmadik és negyedik hely a csapatnak egy csodálatos vasárnap
– idézi az F1.com Fernando Alonsót.
Lefutották az utolsó kört, véget ért a kaotikus Ausztrál Nagydíj. Verstappen nyerte a versenyt, Hamilton a második, Alonso a harmadik. Sainz a büntetése miatt az utolsó helyre csúszott vissza, így Cunoda csípte el a tizedik helyet.
A biztonsági autó mögött elindul a mezőny a bokszból, a versenyzők mögötte hajtanak a pályára. A kör végén a Safety Car elhagyja a pályát, és a célvonalnál leintik a futamot. Elvileg nagy előzgetés már nem lesz, Sainz büntetése pedig most rengeteget számít.
Sainzot 5 másodperces büntetéssel sújtották a versenybírák, amit majd a versenyidejéhez adnak hozzá. A spanyol romokban.
Nem, ez nem lehet, ez elfogadhatatlan! Addig kell versenyezniük, amíg a verseny véget nem ér, és velem kell megbeszélniük. Várjanak, várjanak, várjanak, várjanak, és beszéljék meg velem. A büntetés túl súlyos!
Miközben a fenti sorokat rádiózta Sainz, hevesen gesztikulált az autóban ülve.
Illedelmesen megköszönte az Alfa Romeo csapata az Alpine-nak, hogy a francia pilóták kiütötték egymást, és így esélyt adtak a saját versenyzőinek.
Lassan lemegy a nap Melbourne-ben, helyi idő szerint 17.33-kor, nálunk 9.33-kor kezdődik újra a verseny.
Megjött a hivatalos infó, lesz újraindítás, ha minden igaz, egy kört mehetnek élesben a versenyzők. A roncsderbi előtti állapotokra törekedtek a versenybírák, a sorrend:
Még nincs hivatalos döntés, hogy lesz-e újraindítás, de valószínűleg vége a versenynek. A versenyzők az autóban ülnek a bokszutcában, ha így ér véget a futam, az első tíz sorrendje a következő:
Hát hogy lehet így újrakezdeni? Teljes a káosz az újraindítást követően... Először Sainz ütötte ki Alonsót, Péreznek a kavicságyba kellett kormányoznia, hogy kikerülje Alonsót, aztán a kanyarkijáraton a két Alpine is egymásba ment, Sargeant is a kavicságyban, őt De Vries szedte ki a futamból. Mindenütt alkatrészek hevernek, ismét piros zászlót lengetnek.
Verstappen áll a rajtrács élén, mellette Hamilton. Indul a műsor...
A versenyirányítás megerősítette, állórajt lesz. Az autók elindultak a rajtrácsra.
Magyar idő szerint 8.56-kor újraindul a futam, az első tízben Pérez, Ocon, Gasly és Norris rendelkeznek friss lágyakkal, a többieknek használt abroncsok kerültek fel.
Az M4 Sport közvetítésében bejátszottak egy rádióüzenetet Verstappentől, ahol hallhatóan nem volt vidám a piros zászló miatt. Érthető módon, mert volt vagy tíz másodperc előnye az élen, most meg mindenki pakolhatja a lágyakat, és állórajtot követően kell megvédenie a pozícióját az élen. Ma pedig ezek a rajtok nem sikerültek jól a hollandnak…
Az FIA felrázza a futam második felén bóbiskoló nézőket, ismét piros zászlóval szakítják félbe a futamot. Hülkenberg autója után rengeteg a törmelék a pályán, takarítani kell. Két kemény kör lesz így a végén.
Az előző posztban is a Haasról volt szó, akkor nem történt semmi baj, Magnussen viszont valószínűleg megkóstolta a falat a jobb hátsóval, mert leszakadt a kerék, a dán pedig a pálya szélére húzódott le. A pályán ott hever a leszakadt abroncs, tele törmelékkel az aszfalt, ismét érkezik a biztonsági autó.
Norris régóta ott volt Hülkenberg nyomában, a német pedig a hosszan elnyújtott tizenegyes kanyarban megtört és körbenézett a kavicságyban is. Szerencsére nem történt baleset, Hülkenberg megfogta az autót, de a pozíciót elvesztette, és le is szakadt Norrisról.
Alonso elkezdett gyorsulni, megfutotta az eddigi leggyorsabb kört, már egy másodpercet hozott Hamiltonon, mindjárt lőtávon belül a spanyol.
Sainz a 25. körben előzte meg Gaslyt, a francia azóta folyamatosan a spanyol mögött autózik, DRS-távolságon belül. Kisebb csoda, hogy az Alpine-nal ott tud maradni az ötödik helyen, miközben mögötte Stroll nem igazán tud közelebb kerülni.
Pérez hosszú idő után végül rákapcsolt, és a DRS segítségével megelőzte Norrist, a nyolcadik helyre ért ezzel, közben megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét is. A mexikói nyilván vigyáz a gumikra is, egy-két pozíciót még simán nyerhet.
Pérez még mindig a kilencedik helyen, Norris mellett nem tud elmenni egy ideje. Azon olvasóink, akik hajnalban megnyitották közvetítésünket, emlékezhetnek erre a szavazásra. Kezd egyre neccesebb lenni ez a dobogós kérdés Péreznek…
Remekül összefoglalta saját kálváriáját a brit. Pedig óriásit rajtolt, megelőzte Verstappent, aztán jött a rossz időben való kiállás, és az élről a hetedik helyre csúszott vissza a piros zászló miatt, aztán kigyulladt a Mercedes.
Verstappen lassan kilenc másodperces előnyben, mindenki leszakadva. Az utóbbi tíz körben alig történt valami érdekes, a hollandot utolérni tisztán már nem lehet. Az első tíz sorrendje jelenleg:
A holland előnye már hét másodperc Hamiltonnal szemben. Az első háromban mindenki DRS-távolságon kívül, az izgalmakat talán a 4–5–6. helyen kell keresni, a Sainz–Gasly–Stroll-hármas ugyanis szépen vonatozik, utóbbi kettő a hátsó szárnyat is nyithatja.
Sainz minden félelem nélkül etette meg Gaslyt, a spanyol parádés módon előzte meg a franciát a hármas kanyarban. Szinte végig a külső íven tartotta a Ferrarit, majd az utolsó pillanatban bevetődött belülre, és elment Gasly mellett, így Sainz már a negyedik. Az első öt sorrendje:
Az élen a helyzet változatlan, Verstappen, Hamilton, Alonso az első három sorrendje. Verstappenről leszakadva a másik két dobogós, de Alonso DRS-távon belül van a Mercedeshez képest. Pérez szépen lépegeti át a mezőnyt, már a tizedik helyen van.
Eloltották Russell autóját, és visszatolták a bokszba. A 20. körben ismét lengetik a zöld zászlót, éles a verseny.
George Russell autója a kör felénél már elkezdett lassulni, húzta maga után a füstcsíkot, aztán a célegyenesben felcsaptak a lángok az autó hátuljánál. Russell a bokszutca kijáratához húzódott le, a VSC során zárva a pit.