Lefutották az utolsó kört, véget ért a kaotikus Ausztrál Nagydíj. Verstappen nyerte a versenyt, Hamilton a második, Alonso a harmadik. Sainz a büntetése miatt az utolsó helyre csúszott vissza, így Cunoda csípte el a tizedik helyet.
Lassan kapaszkodik a mexikói, de komoly kockázatot is vállal az előzéseinél, jelenleg a 13. Közben az élen Alonso odaért Hamilton nyakára, már DRS-távon belül.
Szebb időket is látott ezen a futamon Russell, a rajtnál ugyanis megelőzte Verstappent. Aztán egy rosszkor meghozott kiállás miatt a piros zászlót követően visszacsúszott a hetedik helyre, azóta folyamatosan kapaszkodik felfele, az imént Gaslyt előzte meg könnyedén a DRS segítségével, már a negyedik a brit.
Verstappen nyitotta a hátsó szárnyat, simán elment a Mercedes mellett, egy körre rá már majdnem három másodperc a holland előnye.
A felvezető kör során Hamilton egy ponton elkezdett nagyon lassan menni az élen, és ez a hátsó szekcióban okozott egy kis fennakadást. Csoda, hogy nem lett tömegbaleset, a versenyzők egymás nyakára értek, volt, akinek a kavicságyban kellett kerülnie, mert nagy sebességgel érkezett meg a többiekre. Az FIA jelezte, hogy vizsgálják a történteket.
Hamilton az élen, Verstappen megint lassan rajtolt, de megtartotta a második helyet. Alonso a harmadik, Russell kettőt tudott előzni a rajtot követően, Stroll ragadt be előtte.
A pilóták már megindultak a rajtrácsra a safety car mögött, de állórajt lesz. Sargeant és De Vries közepeseken, mindenki más kemény keveréken. Az utóbbi abroncsokkal kiállás nélkül végig lehet menni, de könnyen lehet még biztonsági autós fázis…
Elvileg magyar idő szerint 7.33-kor indul újra a verseny. Nemcsak kereket lehet cserélni a piros zászló alatt, hanem első szárnyat is, Hamiltonnál volt is egy orrkúpcsere.
Az újraindításról még nincs hír, a piros zászló alatt szabadon cserélhetnek kereket a csapatok. A sorrend a következő lesz az újraindításnál:
Russellt kihozta a Mercedes az élről, miután Albon összetörte az autóját. Hamilton kint maradt Verstappen előtt, a hétszeres világbajnok még sopánkodott is, hogy most ő húzza a rövidebbet, mert Russellt vitték ki a bokszba. Majd jött a piros zászló, amely alatt a csapatok szabadon cserélhetnek kereket, Russell így a hetedik helyen.
Ugyan Albon autóját már kivontatták a pályáról, rengeteg a törmelék és a kavics az aszfalton, ezért piros zászlóval félbeszakították a futamot.
A 7-es kanyarban törte össze a Williamszet Albon, a versenyző fizikailag rendben van, a lelkét viszont biztosan ápolni kell majd. Albon eddig remek hétvégét futott, a nyolcadik helyről rajtolt és a hatodikról esett ki, ő hibázott. A biztonsági autó visszatért, Albon már kiszállt az autóból.
A helyzet az újraindítást követően változatlan, Russell az élen, Hamilton mögötte, Verstappen a harmadik. A biztonsági autós fázis során Ocon kemény keverékekre váltott, Pérez a keményeket tette fel, Sargeant és a két Alfa Romeo is meglátogatta a bokszutcát. Aztán Pérez az újraindítást követően megint kiment a bokszba, visszatették a keményeket, innentől kiállás nélkül végigmehet a mexikói.
Leclerc kicsúszását követően egyből jött a safety car, a Ferrari a saját lábán nem tudott kijönni a kavicságyból.
Leclerc a második szektorig sem jutott el, Stroll autójára húzta rá a kormányt a harmadik kanyarban, majd a kanadai kiütötte őt, és a kavicságyba sodródott a Ferrari. A tavalyi futamgyőztes egyből kiesett, a versenyigazgatóság már jelezte, nem fogja vizsgálni az esetet, versenybaleset volt.
Remek rajtot vett Russell, az első kanyarban már Verstappen előtt fordult. Ezt követően jött egy kis kavarodás, Hamilton is meg tudta előzni a címvédőt, Sainz feljött a negyedik helyre.
Itthon szépen lassan felkel a nap, az Albert Parkban pedig elkezdődött a felvezető kör. A top tízben mindenki közepes keveréken, kivéve a kilencedik helyről rajtoló Gaslyt, aki a lágyakon kezd.
A Haas visszatérője mindkét idei futamon a tizedik helyről indult, most sem lesz másképp. Hiába a jó rajthely, pontot még nem szerzett. Itt az újabb nagy esély, Ricciardo is szurkol neki.
Alexander Albon csodával határos módon a nyolcadik helyet szerezte meg a Williamsszel, ez a csapat legjobb rajtpozíciója 2021 óta. Russell láthatóan remekül érzi magát az autóban, egész hétvégén mosolyog, a pálya is fekszik neki, és azt is tudja, milyen fontos értékeléseket írni a neten.
Bár az idei év a Mercedes részéről a leszegett fejjel küzdő Russellről és a látványosan szenvedő Hamiltonról szól, a csapatnak sikerült extra időmérőt teljesítenie. Russell indul majd az első sorból Verstappen mellől, Hamilton pedig a harmadik helyet kaparintotta meg a kvalifikáció során.
Az élen való izgalmakban a számmisztika rajongói reménykedhetnek – az elmúlt kilenc futamon csak kétszer győzött az, aki a pole-ból indult. A Red Bull eddig verhetetlennek tűnik, de láttunk már hibákat az osztrákoktól, ahogyan a technika is megadhatja magát.
Íme a rajtsorrend:
Bottas és Pérez pedig a parc fermé-szabályok megsértése miatt a bokszutcából rajtolnak.
Bár mindkét Mercedes megelőzte a két Aston Martint, az első két versenyen már láttuk, az Aston versenytempója pokolian gyors. Alonso a negyedik, Stroll a hatodik helyről rajtol.
A harmadik sorban találjuk az első Ferrarit, ez a hétvége (is) pocsékul megy az olaszoknak. Sainz az ötödik, Leclerc a hetedik, a Ferrari jó, ha a negyedik legjobb csapat lehet. Nem úgy tűnik, hogy fel fogja tudni venni a versenyt az Aston Martin, Mercedes, Red Bull trióval.
Az élről Max Verstappen rajtolhat, miután az időmérőn szétverte a mezőnyt. A másik Red Bullt viszont nemhogy elöl, az egész rajtrácson nem láthatjuk. Sergio Pérez ugyanis a Q1-es kicsúszásának köszönhetően amúgy is az utolsó helyről indulhatott volna, így a csapat megszegte a parc fermé szabályokat, és változtatott az autó felfüggesztésén, emellett a mexikói megkapta az idei harmadik energiatároló és vezérlőelektronikai egységet, ami miatt 15 rajthelyes büntetést kapott – mindez mit sem számít. Pérez a bokszutcából rajtol majd, de nem lesz egyedül, mert Bottas autóján is változtattak, így a finn sem lesz ott a rajtrácson.
A Szaúdi Nagydíjon Verstappen a huszadik helyről felért a másodikra, Pérez előtt is hasonlóan nagy a feladat.
1996 óta rendeznek az Albert Parkban F1-es futamokat, szám szerint 25 verseny volt már itt, ebből 14 futamnak különböző győztese volt. A pálya hossza 5278 méter, az idei Ausztrál Nagydíj 58 körös lesz. A Ferrari az elmúlt négy versenyből hármat megnyert – a mait viszont nem valószínű, hogy meg fogja, egyelőre az idei szezon nagyon nem áll össze a maranellóiaknak.
Erősen reggel van még, de magyar idő szerint 7.00-kor elkezdődik az idei harmadik Formula–1-es nagydíj, ezúttal Ausztráliába látogatott a száguldó cirkusz.