A Formula–1-es Azeri Nagydíj sprintfutamát Sergio Pérez nyerte, míg a második helyen Charles Leclerc, a harmadikon pedig Max Verstappen ért be a célba. Ez viszont immár nem azt jelenti, hogy ebben a sorrendben vágnak neki a versenyzők a vasárnapi nagydíjnak.
A pénteki szabadedzésen, majd az előrehozott időmérőn – amely immár nem a szombati sprintfutam, hanem a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntött – viszonylag meglepetéseredmény született, mivel Charles Leclerc pályarekorddal utasította maga mögé a mezőnyt, így a monacói indulhat majd az első rajtkockából vasárnap.
Az újonnan bevezetett szombat délelőtti sprintkvalifikációt is Charlec Leclerc nyerte, így a délutáni rövid távú futamon szintén ő rajtolhatott az élről. Leclerc mögött a szombati sprintkvalifikáción Sergio Pérez, a Red Bull mexikói versenyzője zárt másodikként, míg a világbajnoki címvédő és kétszeres vb-győztes holland Max Verstappen a másik Red Bull-lal harmadikként.
Leclerc a sprintkvalifikáció vége előtt nem sokkal a pályát szegélyező falnak ütközött a Ferrarival, de a versenyautó nem sérült meg komolyan, a hátralévő másodpercekben pedig a riválisok már nem tudtak jobb köridőt teljesíteni a monacói pilóta idejénél.
A kiállások és kerékcserék nélküli, 17 körös száguldás rajtját Charlec Leclerc kiválóan kapta el, és magabiztosan megtartotta vezető pozícióját, míg Max Verstappen elveszítette harmadik helyét: a hollandot George Russell előzte meg a harmadik kanyarban. Verstappen rögtön panaszkodott a rádión, hogy a brit veszélyesen közelített felé, de csapata figyelmeztette, a sprintfutamon nem akkora a tét, így tegye magát túl az eseményeken.
Nem volt egyébként annyira alaptalan a holland észrevétele, a manőver közepette Verstappen autója megsérült, és egy lyuk keletkezett az oldalán.
A mezőny egyébként balesetmentesen rajtolt el, a második körben viszont Cunoda Juki a jobb hátsó kerekét csapta a falnak, lerepült kerekéről a gumi, így azonnal jött a sárga zászló és a biztonsági autós szakasz.
A japán jobb hátsója önálló életre kelt, rengeteg törmelék volt a pályán, így elég döcögősen indult a sprintfutam.
Végül az ötödik kör végén folytatódhatott a hajsza: az újraindítást követően is megtartotta első helyét Leclerc, míg kicsivel később Verstappen visszaszerezte a harmadik pozíciót. A Ferrari másik versenyzője, Sainz továbbra is tartotta az ötödik helyet, ám Hamilton vesztett két pozíciót, miután a a spanyol kissé kiszorította.
A nyolcadik körben végül elveszítette a vezetést Leclerc, Pérez sokáig ostromolta a monacóit, aztán nagyon simán ment el mellette, és vette át az első pozíciót. Eközben Leclerc-nek már hátrafele kellett újra figyelnie, mert Verstappen is megérkezett a Ferrari versenyzőjére, az első három autó két másodpercen belül haladt.
A mezőny közepén ádáz küzdelem alakult ki az utolsó pontszerző helyekért, a két McLaren helyet cserélt, a 10. körben Piastri és Norris üldözte Strollt, aki a nyolcadik helyen autózó Albonra volt rátapadva.
Leclerc, rákanyarodva a 17 körös sprintfutam utolsó három körére, újra megközelítette Pérezt, de azért annyira nem veszélyeztette a mexikói vezetését, egy körrel később már újra majdnem három másodperc volt a különbség a Red Bull és a Ferrari között. Eközben Verstappen sem tudta annyira ostromolni Leclerc második pozícióját, így végül különösebb izgalmak nélkül ért célba a mezőny.
A sprintfutamot a második helyről rajtolva Sergio Pérez nyerte meg, utána Charles Leclerc ért célba, míg a harmadik Max Verstappen lett.
A hajsza további pontszerzői helyeit Russell, Sainz, Alonso, Hamilton és Stroll zsebelték be.
A 100 kilométeres versenytávú sprintfutamon a győztes nyolc, a második hét, a harmadik hat, a negyedik öt, az ötödik négy, a hatodik három, a hetedik kettő, a nyolcadik pedig egy világbajnoki ponttal gazdagodott. Folytatás vasárnap délután az 53 körös Azeri Nagydíjjal.
(Borítókép: Getty Images)