Magyar idő szerint 13 órakor rajtolt el a Formula–1-es Azeri Nagydíj Bakuban. Az 51 körös versenyen kettős Red Bull-siker született, ám nem a megszokott sorrendben: Sergio Pérez lett az első, Max Verstappen a második. Az élről rajtoló Charles Leclerc-nek esélye sem volt, a monacói a harmadik hellyel kihozta a maximumot a vasárnap délutánjából.
A rajtrács sorrendje már a pénteki időmérőn kialakult, meglepetésre Charles Leclerc pályarekorddal szerezte meg az első pozíciót a címvédő Max Verstappen és Sergio Pérez előtt. Szombaton a sprintkvalifikáció és a 17 körös sprintfutam volt főszerepben; előbbin ugyanúgy Leclerc volt a leggyorsabb, de a 100 kilométeres versenyen nem tudta megtartani az első helyet, a hajszát ugyanis Sergio Pérez nyerte a monacói, valamint csapattársa, Verstappen előtt.
A viszonylag eseménytelen futam legizgalmasabb jelenete az első körben történt:
George Russell nekiment a kétszeres holland világbajnoknak, aki nem hagyott neki elég helyet, károsodott is a Red Bull, a bokszutcában pedig volt egy kis szóváltás a versenyzők között.
A vasárnapi futamon gond nélkül eljött a mezőny a rajtnál, az első három helyen nem történt változás, Leclerc maradt az élen, a két Red Bull, főleg Verstappen azonban ott volt a Ferrari nyomában. A negyedik körben végül simán meg is előzte őt, hatalmas volt a tempókülönbség a két autó között. Nem sokkal később Pérez ugyanolyan simán ment el Leclerc mellett, mint vb-éllovas csapattársa, mielőtt azonban beleélhette volna magát a két Red Bull, hogy onnantól simán végigmennek kéz a kézben a hátralévő körökben, az AlphaTauri versenyzője, Nyck de Vries hibázott, így bejött a Safety Car.
Verstappen balszerencséjére pont a jelzés előtt tért ki a bokszba, így Pérez és Leclerc időveszteség nélkül cserélhetett gumikat, és meg is előzték a hollandot. Nem csupán ők, hanem gyakorlatilag a komplett mezőny kijött új abroncsokért, Pérez, Leclerc, Verstappen volt a sorrend az élen. A 14. körben állt ki a biztonsági autó, a hollandnak pedig mindössze egy körre volt még szüksége, hogy újra elmenjen a Ferrari mellett, és csapattársa nyomába eredjen.
Sansza nem volt a monacóinak, annyival jobb volt a Red Bullok versenytempója, a 25. körben már 10 másodpercre szakadt le tőlük...
Hátrébb is zajlottak az események, Fernando Alonso a negyedik helyig jött fel az Aston Martinnal, őt Carlos Sainz és Lewis Hamilton követte. Közben Pérez és Verstappen a leggyorsabb körrel „pingpongozott” egymással, a mexikói viszont tartotta nagyjából két másodperces előnyét.
20 kör volt még hátra, amikor veszélybe került Leclerc dobogója, Alonso ugyanis megérkezett a monacóira, a spanyol három-négy tizeddel gyorsabb volt a mért pontokon, mint a Ferrari pilótája. A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton pedig Sainzra tapadt rá, miközben Csou Kuan-jü alatt rakoncátlankodott az Alfa Romeo, ki is hívták a bokszba a kínai versenyzőt, így a 37. körben számára is véget ért a futam.
10 körrel a vége előtt az élmezőnyben nem történt lényeges változás:
Pérez magabiztosan vezetett, Verstappen a második, míg a harmadik helyen Leclerc rákapcsolt, olyannyira, hogy még a leggyorsabb kört is megfutotta, így lerázta magáról Alonsót.
Sainz is jól tartotta Hamiltont, mögöttük Stroll, Russell, Ocon és Hülkenberg álltak még pontszerző helyen. Utóbbi kettő nagy versenyt futott, tekintve, hogy mindketten a bokszból rajtoltak, ám az utolsó körben a kötelező kerékcsere miatt végül üres kézzel távoztak Bakuból.
Pérez bántóan simán nyerte a futamot Verstappen és Leclerc előtt, Alonso lett a negyedik, mögöttük pedig Sainz, Hamilton, Stroll, Russell Norris és Cunoda ért célba. A Mercedes még borsot tört a riválisok orra alá, a legvégén kihívták ugyanis Russellt, aki így elvitte a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.
A 2023-as Formula–1-es versenynaptár következő állomása Miami lesz, rögtön jövő hétvégén.
(Borítókép: Maxim Shemetov / Pool / Reuters)