Célegyenesébe ért a felkészülés a 38. Formula–1 Magyar Nagydíjra, a Hungaroringen az utolsó simításokat végzik a versenyhétvége rajtja előtt – derült ki a viadalt megelőző hétfői sajtótájékoztatón.
Ennek keretében hazai médiamunkatársak néztek a kulisszák mögé, ahol megpillantották a versenypálya épülő paddockját, s elsőként látták azt a gyönyörű herendi trófeát, amelyet a dobogósok majd vasárnap a magasba emelnek.
Elsőként Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár kapta meg a szót a rendezvényen:
„A Magyar Nagydíjat senkinek sem kell bemutatni, az államtitkárságnak kiemelten fontos rendezvény ez. 1986 óta van itt F1-es verseny, ami a második leghosszabb aktív széria. Az idei futamra több mint százezer jegy kelt el decemberig, tavaly több mint háromszázezren látogattak ki, idén pedig negyven százalékkal magasabb az előfoglalások száma. Bízunk benne, hogy a hétvége is jól sikerül, és hogy a szerződéshosszabbítással kapcsolatban is pozitív fejlemények lesznek.”
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, jól állnak az előkészületek.
„Jól állunk. Eredetileg úgy terveztük, hogy az aszfalton tartjuk meg a sajtótájékoztatót, de szerencsére légkondicionált teremben sikerült megrendezni… Ez a 13. nagydíjam, az előzmények rendkívüliek, hiszen nemcsak a futam megrendezésével kellett foglalkozni, hanem egy több hónapos tárgyalássorozat végéhez is értünk remélhetőleg. 1985 óta nem volt nagyobb beavatkozás a pályán, a jövő év elejére viszont teljesen meg fog újulni a létesítmény, és elkezdődött az új bejárat építése is”
– mondta.
Talán a futam napjára lesznek még állójegyek, de elmondhatjuk, hogy elértük a telt házat. A Hungaroring Sport Zrt. jelentős bevétellel zárt. A Magyar Nagydíj nemcsak sportesemény, hanem jelentős turisztikai rendezvény is
– tette hozzá.
„Valószínűleg csak hat európai futam marad a versenynaptárban, remélhetőleg mi sokáig ott leszünk.”
Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója elmondta: nem volt könnyű kiválasztani a rengeteg opció közül az idei dizájnt.
„A tradíciót a váza formája hozza, ókori amforát idéz, »ezer virág« a fantázianeve. A paradicsommadár a könnyedséget, szárnyalást szimbolizálja, így kapcsolódik a Formula–1-hez. A trófeák 53 centi magasak, közel fél éven át készülnek, mire elérik a végső formájukat, és harminc ember dolgozott azon, hogy elkészüljön. Mindegy, ki nyer, a végén a herendi trófeát fogják a legmagasabbra emelni” – foglalta össze a látottakat.
Újságírói kérdésre elmondta, ezeket
a trófeákat nem lehet a boltban megvásárolni, de értékét 15 millió forintra teszik. Elmondása szerint vannak csapatok, például a Mercedes és a Red Bull, amelyek győzelem esetén szoktak duplikátumokat rendelni a Herendi manufaktúrától.
Gyulay Zsolt a mobil lelátók elhelyezésével kapcsolatban kifejtette: az új infrastruktúra lehetővé fogja tenni ezek felállítását a jövőben is.
A nagydíjjal kapcsolatban számos cikkel jelentkezünk a hét során, a vasárnap 15 órakor kezdődő futamról pedig élő tudósítást is olvashat majd az Indexen!
(Borítókép: Borbély László / Index)