Ahogyan az várható volt, a pole-pozícióból rajtoló Max Verstappen hatalmas fölénnyel nyerte a Japán Nagydíjat, ezzel pedig mondhatni visszaállt a világ rendje a Formula–1-ben. A holland címvédőt idén 13. alkalommal intették le elsőként.
Mögötte kettős McLaren-dobogó Norris, Piastri sorrendben, majd Leclerc, Hamilton, és Sainz szelte át a célvonalat.
A következő versenyhétvégén, a Katari Nagydíjon Verstappen matematikailag is bebiztosíthatja az újabb világbajnoki címét.
A Red Bull viszont megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet.
Köszönjük szépen a figyelmüket.
Büntetett az FIA, az időmérő elején balesetet szenvedő Logan Sargeant autójával a Williams megszegte a parc femé szabályokat, így az amerikai a bokszutcából vághat neki a futamnak.
A körülmények egyébként abszolút ideálisak Suzukában, 28 fokot mérnek a hőmérők napsütéses időben, míg az aszfalt hőmérséklete 45 fokos, esőre a valószínűség közel a nullával egyenlő.
A japán Cunoda Juki és az ausztrál Daniel Ricciardo vezeti majd az Alpha Tauri versenyautóit a jövő évi Formula–1-es idényben, míg az utóbbit sérülés miatt most helyettesítő új-zélandi Liam Lawson teszt- és tartalékversenyző marad.
A világbajnoki címvédő Red Bull-istálló fiókcsapata szombaton, a Japán Nagydíj helyszínén jelentette be, hogy 2024-ben is a 23 éves Cunodával, valamint a 34 esztendős Ricciardóval vág neki a szezonnak.
Cunoda 2021 óta áll az Alpha Tauri alkalmazásában, Ricciardo pedig a Red Bull teszt- és tartalékpilótájaként kezdte a mostani idényt, de a nyári szünet előtt ő váltotta a gyenge eredményei miatt menesztett holland Nyck de Vriest. A Zandvoortban rendezett Holland Nagydíjon aztán kézközépcsonttöréssel járó balesetet szenvedett, felépülésének idejére pedig Lawsont ültették be az Alpha Tauriba. A fiatal új-zélandi versenyző meghálálta a bizalmat, harmadik F1-es futamán már pontszerzőként ért célba, és összességében is jó teljesítményt nyújt.
Ezzel majdnem minden hely elkelt jövőre a Formula–1-ben, ugyanis már csak a Williamsnél szabad egyetlen versenyzőülés.
...mivel tavaly a holland pilóta a Japán Nagydíjon biztosította be világbajnoki címét. Erre ugyan most nem lesz lehetősége, de esetleges győzelmével hatalmas lépést tehet az újabb – harmadik – világbajnoki elsősége felé.
Egyébként a Japán Nagydíjon 53 kört tesznek meg a versenyzők, egy kör hossza 5,807 kilométer, a kanyarok száma pedig 17.
A világbajnoki címvédő Max Verstappen indulhat az élről a Japán Nagydíjon, mivel az időmérőn a Red Bull holland pilótája érte el a legjobb köridőt. A nagy csattanást és félbeszakítást is hozó kvalifikáción a McLaren párosa, Oscar Piastri és Lando Norris zárt a vb-éllovas mögött. Verstappen karrierje 29. pole-pozícióját szerezte meg, amivel egy legendát beért az örökrangsorban. Részletek alább!
Az elsőhöz hasonlóan a Formula–1-es Japán Nagydíj pénteki, második szabadedzésén is a címvédő Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője érte el a leggyorsabb köridőt, míg Pierre Gasly a második gyakorláson csúnyán elmérte az egyik kanyart, és a falban végezte.
Minden további részlet a pénteki napról alább.
Jó reggelt kívánunk, pillanatokon belül kezdődik a Formula–1-es Japán Nagydíj. Tartsanak velünk, és nem maradnak le a futam egyetlen fontos pillanatáról sem. Kezdünk!